درمان آکنه با طب سوزنی چگونه است؟

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 24 مهر

طب سوزنی برای درمان خیلی از بیماری های انجام می گیرد که یکی از معروفترین آنها درمان آکنه و جوش صورت به وسلیه طب سوزنی می باشد. در این مقاله توضیحاتی درباره درمان آکنه به وسیله طب سوزنی می خوانید.

درمان آکنه با طب سوزنی چگونه است؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

زمانیکه برای اولین بار طب سوزنی در چین مطرح شد، کسی فکرش را هم نمیکرد که تا به این حد مورد استقبال افراد، خصوصا قشر خانوم‌ها در جامعه قرار گیرد. طب سوزنی در واقع با به کارگیری سوزن در بخش حساس و مرکزی بدن، باعث درمان مشکلی خاص می‌شود و امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و مطرح شدن فناوری‌های جدید و مدرن، افراد سعی می کنند در خصوص زیبایی صورت، بیشتر به سراغ روش‌های طبیعی مانند طب سوزنی بروند تا مواد شیمیایی و دارای عوارض! از این رو طب سوزنی در اکثر موارد خصوصا زیبایی صورت توانسته نقش بسزایی را ایفا کند و افراد زیادی را به طرف خود بکشاند.

مزایای طب سوزنی در رفع جوش های صورت

طبق آزمایشات و پژوهش‌های انجام شده در زمینه‌ی کاربرد طب سوزنی در زیبایی صورت، به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از سوزن‌های کوچک در طب سوزنی بر روی پوست صورت، قدرت شگفت انگیزی در تقویت آن دارد و و به گونه‌ای موجب شفاف سازی و جوان ماندن پوست صورت می‌شود. جوش یا آکنه در واقع ضایعه‌ای می باشد که به دلیل بسته شدن منافذ پوستی و خروجی غده های چربی ایجاد می شود و اگر بخواهید این جوش ها را از طریق قرص های شیمیایی درمان کنید، نه تنها در دراز مدت بایستی اینکار را انجام دهید، بلکه هیچ تضمینی هم برای درمان قطعی آن وجود ندارد.

در حالیکه با طب سوزنی می‌توانید در طی یک دوره مفید و موثر، شاهد نتیجه‌ی دلخواهتان باشید. طب سوزنی در رفع جوش صورت بسیار موثر عمل کرده، چرا که با تعیین یک فاصله‌ی زمانی، کمک می کند تا خون و حرارت در بدن به یک میزان متعادل در حرکت باشند، به این صورت تعداد جوش ها به مراتب کمتر و کمتر می شود و در نهایت اثری از آنها باقی نمی‌ماند.


متخصصان بر این باورند که مزایای طب سوزنی فراتر از درمان آکنه و جوش صورت است. کرم‌های معمولی که برای درمان آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد تنها عدم تعادل موجود در بدن را سرکوب می‌کند. به همین خاطر استفاده از این کرم‌ها می‌تواند عوارض جانبی ناخواسته همچون خارش، خشکی پوست و حتی خطر بروز نقص در تولد را به همراه داشته باشد. سوزن‌هایی که در نقاط خاصی از بدن اعمال می‌شود سیگنال‌هایی را برای تقویت سیستم ایمنی یا گوارش ارسال می‌کند ، التهاب را کاهش می‌دهد و انرژی را به سایر نقاط بدن منتقل می‌سازد.

درمان با طب سوزنی می‌تواند باعث سلامت کل بدن شود و بعد از طی چند جلسه، بیماران بهبودهای زیادی را در خواب، گوارش، سطح استرس و انرژی خود تجربه خواهند کرد. یافته‌ها همچنین نشان می دهد زمانی که طب سوزنی با داروهای گیاهی ترکیب شود می تواند در افزایش تعداد بیماران درمان شده مفید باشد.

کلام آخر

طب سوزنی بر این اعتقاد می باشد که با باز کردن منافذی که در اثر گرما بسته شده اند می تواند، به درمان جوش کمک کند. از این رو آنها با شناسایی و تشخیص درست، دست به درمان می زنند و حتی دیده شده که فردی پس از سالها داشتن جوش و آکنه در صورت، تنها در یک جلسه از شر جوش‌ها خلاص شده و درمان شده است. اصولا این درمان، در یک الی سه جلسه صورت می گیرد و از طرفی نیازی به مصرف داروهای شیمیایی هم نیست.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي