ضرغامی از بی‌پولی در رسانه ملی گفت

رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم آغاز به کار رسمی دو شبکه تماشا و سلامت از کمبود بودجه و معطل بودن ساخت برخی پروژه‌ها تا تامین بودجه خبر داد.

به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز شنبه دوازدهم اسفند در مراسم افتتاح شبكه‌های تماشا و سلامت رئيس جمهور طي سخناني ضمن خسته نباشيد به دست اندركاران رسانه ملي گفت: به عنوان فرد اجرايي متوجه هستم كه راه‌اندازي يك شبكه و مديريت آن، چقدر توان مي‌خواهد. بنابراين بايد از مديريت رسانه ملي تشكر جدی داشت. امروز رسانه در زندگي مردم، مثل هوا مي‌ماند كه اگر نباشد همه زندگي را دچار اخلال و اختلال مي‌كند.

وی افزود: رسانه دو وجه مشخص دارد كه يك وجه آن اطلاع‌رساني بوده و عنصر ثابت آن است. وجه ديگرش فرهنگ و هنر و زيبايي و نيازهاي روحي انسان‌ها است. نقش رسانه عميق و پيچيده است. از منظر انقلاب اسلامي، نقش رسانه بي‌بديل و منحصر به فرد است. بايد حامل پيامي متعالي در برابر پيام‌هاي گوناگون ديگر باشد. اگر رسانه ملي حامل اين پيام انقلابي نبود، شايد اين سختي را نداشت.

احمدی نژاد با بيان اينكه وظيفه رسانه اين است كه دقيق و عميق اطلاع‌رساني كند گفت: در اطلاع‌رساني بايد منافع و امنيت ملي در اولويت قرار بگيرد. بعد ديگر وظيفه رسانه ملي در بخش فرهنگي و انسان‌سازی است. صدا و سيما بايد پايگاه اصلي فرهنگ و تفكر در كشور باشدو حتي اهدافش را بالاتر از دانشگاه قرار دهد چون دايره مخاطبش بالاست.

رئیس جمهور تصریح کرد: دانشگاهي بالاتر از صدا وسيما نداريم بنابراين كارها بايد دقيق و مكتبي باشد. صدا و سيما بايد مردم را از بازار روز سياست بيرون بكشد. فشار بر صدا وسيما زياد است كه گاه از روي كوتاه‌بيني برخي افراد است. گرچه نبايد محدوديت‌هاي امكانات را نيز ناديده گرفت.

خاموشی فتنه دشمنان در ۱۲ اسفند بهانه نامگذاری ساختمان شبکه‌ها

عزت الله ضرغامي رئيس رسانه ملي نیز در اين مراسم با اشاره به افتتاح اين شبكه‌ها در ساختمان تازه تأسيس ۱۲ اسفند جام جم و وجه تسميه اين ساختمان با تاریخ ۱۲ اسفند اظهار کرد: ۱۲ اسفند روزي بود كه فتنه دشمنان با تدبير مقام معظم رهبري خاموش شد. به همين دليل براي يادآوري اين روز از همان ابتدا نام اين ساختمان را ۱۲ اسفند گذاشتيم و امروز اين مكان با شبكه‌های “سلامت” و “تماشا” نيز افتتاح مي‌شود.

وی با تأكيد بر اينكه با وجود امكانات كم در مدتي كوتاه توانسته‌ايم به صورت آزمايشي اين شبكه‌ها را روي آنتن ببريم، در خصوص عملكرد فعلي دو شبكه “سلامت” و “تماشا” گفت: شبكه‌های روی آنتن به آرامي مشغول به كار هستند و در واقع چرخش توليدی به گونه‌ای است كه با حداقل انرژی توانستيم آن‌ها را هدايت كنيم.

رئيس صدا و سیما با اشاره به نياز مردم به اين دو شبكه تصريح كرد: افتتاح شبكه‌هاي “سلامت” و “تماشا” براساس نيازهاي مردم است. شبكه سلامت براي ارتقاء حوزه سلامت مردم و اطلاع رساني در حوزه بهداشت طراحي شده است. در حوزه درماني، مغز و اعصاب، قلب و مسائل مربوط به ساير اعضا همه متخصصان به صورت تعاملي به اين شبكه مي‌آيند و اطلاعات درست و به روزي را در خدمت مردم و نيز استان‌ها قرار مي‌دهند.

ضرغامي سپس با اشاره به عملكرد كنوني شبكه تماشا اظهار کرد: شبكه “تماشا” براساس آخرين مطالعات ما به شبكه‌اي جذاب با مخاطب بالا مبدل شده است و جذابيت برنامه‌هاي نمايشي و سريالها نشان داده كه نزد مردم از مقبوليت زيادي برخوردار است.

رئيس رسانه ملي با اشاره به سريال “وضعيت سفيد” و پخش مجدد آن از شبكه تماشا اظهار کرد: سريال “وضعيت سفيد” شاهكاري در حوزه دفاع مقدس بود كه هنگام پخش بسياري از مخاطبان موفق به ديدن آن نشدند و با افتتاح شبكه تماشا امكان ديدن آن دوباره در اختيار آنان قرار مي‌گيرد كه اين امر يكي از فوايد افتتاح شبكه تماشا است.

ضرغامي همچنين در خصوص ظرفيت افتتاح چند شبكه ديگر در ساختمان ۱۲ اسفند تصريح كرد: در حال حاضر رسانه ملي ظرفيت افتتاح حداقل چهار شبكه ديگر را در ساختمان ۱۲ اسفند داشته و حذف نوار و بالا رفتن سيگنال نگهداري سرور روم و تامين برق و بهره مندي از نيروهاي انساني و ايجاد فضايي آرام‌تر براي عوامل فني از امكانات فعلي اين ساختمان است.

چشممان به آگهی‌های بازرگانی است

ضرغامی با اشاره به اینکه به دلیل احتیاج به اعتبار بالا اجازه کلید خوردن به آثاری چون “سلمان فارسی” داده نشده است، اظهار کرد: پروژه خواجه نصیرالدین طوسی نیز منحصر به فرد است. درضمن پروژه‌های نوروزی ما هم که اکنون جلو می‌روند، از ما طلب دارند اما به خاطر اعتمادشان همچنان کار می‌کنند. ما هم قول داده‌ایم به زودی بودجه فراهم شود و طلب آنها را تسویه کنیم.

رئیس سازمان صدا و سیما با تشکر ویژه از تلاش‌های تقدس‌نژاد معاون امور مالی و اداری سازمان یادآور شد: علی‌رغم همه صرفه‌جویی‌ها، چشممان به دست آگهی‌های بازگانی است و یک یا دو میلیاردی که از این طریق به دستمان می‌رسد را داغ داغ به دست تهیه‌کنندگان می‌رسانیم. با این حال این سختی‌ها مهم نیست و زیرساخت‌ها فوق‌العاده است. من آینده روشنی را پیش رو می‌بینم.

قطع شبکه‌های ایرانی نشاندهنده هراس غرب از اثرگذاری آنهاست

رئیس صدا و سیما درباره قطع شبكه‌هاي “پرس تي وي”، “العالم” و نيز “شبكه آي” فيلم تصريح كرد: دولت آمريكا چندي پيش اين سه شبكه را از روي ماهواره قطع كرد و نشان داد كه وحشت بسياري از شبكه‌هاي ايراني و به خصوص آي فيلم دارد. مبارزه استكبار جهاني با شبكه هاي ما مشخص است و هر روز خبري در خصوص قطع شدن اين شبكه‌ها به گوش ما مي‌رسد. چند روز پيش به دستور آمريكا شبكه آي فيلم از روي ماهواره قطع شد و اين جاي سوال است كه چرا شبكه “آي فيلم” كه فقط به پخش سريال‌هاي ايراني و خارجي مي‌پردازد قطع مي‌‌شود و اين نشان دهنده اثرگذاري برنامه‌هاي رسانه ملي و هراس غرب و خصوصا آمريكا از اين اثر گذاري است.

رئيس رسانه ملي اظهار کرد: همكاران ما اين شبكه ها را از طريق سيگنال‌هاي ديگري به روي آنتن برگردانده‌اند و امروزه خوشبختانه رسانه ملي با تنوع و افتتاح اين دو شبكه نشان داد كه مردم بيشتر خواهان تماشاي برنامه هاي رسانه ملي هستند. رئيس رسانه ملي با بيان اينكه صدا وسيما مي‌خواهد با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري توليدات ايراني اش را به صد در صد برساندگفت: اگر از ظرفيت ها به خوبي استفاده كنيم ديگر دشمن نمي تواند از امكانات ما به نفع خود استفاده كند و با پخش برنامه هاي ضد اخلاقي جوانان ما را منحرف كند.

تقویت توانایی‌ها در عرصه دوبله و رادیو

وي با اشاره به نقش دوبله و راديو در رسانه ملي گفت: اگر در حوزه دوبلاژ و راديو بتوانيم توانايي‌هاي خود را روز به روز بيشتر كنيم موفق خواهيم شد از ظرفيت‌هاي خود در مقابل دشمن استفاده كنيم كه خوشبختانه هنرمندان ما همه تلاش خود را در اين راستا مي‌كنند.

ضرغامي همچنين از توليد سريال “خواجه نصير” ، به محض فراهم شدن بودجه آن خبر داد وي خاطرنشان كرد: آينده روشني را براي كشور مي‌بينم كه رسانه ملي سهم بزرگي را در خصوص روحيه دادن به مردم و هنرمندان ايفا خواهد كرد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه