صعود استقلال به نيمه نهايي جام حذفي با شکست ذوب آهن اصفهان

نيمه نخست ديدار ذوب آهن و استقلال از مرحله يک چهارم نهايي رقابت هاي جام حذفي فوتبال ايران با برتري يک بر صفر آبي پوشان به پايان رسيد. تک گل اين ديدار جي لويد ساموئل از روي نقطه پنالتي در دقيقه 42 به ثمر رساند. در اين ديدار دو تيم بازي سرد و کسل کننده اي را به نمايش گذاشتند و در روزي که آبي پوشان خوب نبودند، از تک فرصتشان به خوبي بهره بردند و راهي مرحله نيمه نهايي جام حذفي شدند.

صعود استقلال به نيمه نهايي جام حذفي با شکست ذوب آهن اصفهان

به گزارش ايسنا، در نيمه اول دو تيم بيشتر سعي در محک زدن يکديگر داشتند و استقلالي ها تلاش داشتند تا با ارسال از جناحين شانس گل زدنشان را بيازمايند اما مدافعان ذوب آهن مانع از ايجاد موقعيت آنها روي دروازه خودشان مي شدند. بهترين فرصت آبي پوشان در نيمه نخست ارسال پاس در عمقي بود که تيموريان از ميانه هاي ميدان براي بيگ زاده در دقيقه 26 ساخت و اين بازيکن استقلال با تعلل فراوان و درحالي که در مصافي تک به تک با مياتوويچ بو، توپش را با فاصله اي قابل توجه به اوت زد. در آن سوي ميدان نيز ميلاد غريبي مي توانست در دقيقه 29 دروازه آبي پوشان را باز کند. اين بازيکن در داخل محوطه جريمه استقلال و در شرايطي بسيار مناسب صاحب توپ شد و ضربه اش با واکنش بسيار خوب مهدي رحمتي راهي به درون دروازه استقلال پيدا نکرد.

در دقيقه 42 اين ديدار خطاي محمد ايران نژاد روي عمران زاده يک ضربه پنالتي را به سود استقلال به ارمغان آورد که اين ضربه را ساموئل با ضربه اي دقيق به گوشه دروازه ذوب آهن فرستاد تا نيمه نخست با برتري يک بر صفر استقلال به پايان برسد.

در نيمه دوم اين تيم ذوب آهن بود که بيشتر بر بازي سوار بود. شاگردان تقوي تلاش زيادي کردند تا به گل برسند اما دفاع متمرکز استقلال مانع از تهديد جدي دروازه آنها شد. با اين حال فشار ذوب آهني ها يک بار در دقيقه 63 به نتيجه رسيد و حدادي فر در موقعيتي مناسب از پشت محوطه جريمه استقلال اقدام به شوتزني کرد که ضربه او با اختلاف از کنار دروازه استقلال راهي اوت شد. در ادامه اين محسن بياتي نيا بود که درون محوطه جريمه استقلال اقدام به شوتزني کرد اما ضربه او نيز با اختلاف زياد از بالاي دروازه استقلال راهي اوت شد.

بهترين فرصت ذوب آهن را در اين ديدار در دقيقه 88 قاسم حدادي فر از روي نقطه پنالتي از دست داد. نفوذ پژمان قرمزي به محوطه جريمه استقلال با سرنگوني اين بازيکن همراه بود و در اين هنگام فغاني يک ضربه پنالتي براي ذوب آهن اعلام کرد که اين ضربه را حدادي فر زد و رحمتي با واکنشي مناسب دفع کرد.

در اين نيمه آبي پوشان بيشتر تلاش داشتند تا توپ را در ميانه هاي ميدان حفظ کنند و در نهايت آنها موفق شدند تا با کسب پيروزي در اين ديدار به مرحله بعدي رقابت هاي جام حذفي راه يابند.

استقلال با اين پيروزي راهي مرحله نيمه نهايي شد و بايد در آن مرحله برابر مس کرمان به ميدان برود.

کارت هاي زرد: غلام نژاد، صادقي و تيموريان از استقلال و صلصالي، عشوري و تبريزي از ذوب آهن.

ترکيب استقلال: سيد مهدي رحمتي،امير حسين صادقي،حنيف عمران زاده،هاشم بيگ زاده، مجيد غلام‌نژاد،خسرو حيدري،پژمان نوري،جي لويد ساموئل، آندرانيک تيموريان،سياوش اکبرپور (آرش برهاني 75) و محمد قاضي (مهرداد اولادي 65).

ترکيب ذوب آهن: ميلان مياتوويچ، محمد صلصالي، کارلوس سانتوس، محمد خانزاده، محمد ايران نژاد (پژمان قرمزي 82)، سينا عشوري، اکبر ايماني (اسماعيل فرهادي 61)، مرتضي تبريزي، قاسم حدادي فر، ميلاد غريبي و محسن بياتي نيا.

ایسنا

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه