صدور ویزا برای اربعین بروز و فوری شد

دسته بندي : گوناگون,⭐ اخبار
تاريخ : 7 آذر

از امرزو صدور ویزا برای اربعین و زائران کربلا به روز شد و در عرض یک و نهایتا دو روز زمان خواهد برد این عمل

خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: از امروز صدور ویزای اربعین از سوی کشور عراق به روز شد و زائران از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: با توجه به بازدیدی که امروز از مرز چذابه داشتم، خوشبختانه نسبت به سال گذشته تسهیلات بهتری فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به تعامل و همکاری دستگاه ها، وضعیت بهتری در مرز چذابه برای زائران حسینی فراهم شده است. همچنین نیروی انتظامی نیز در زمینه ترافیکی و انتظامی، تمام توان خود را در خدمت رسانی به زائران اربعین بسیج کرده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: خوشبختانه در مرز چذابه و شلمچه، ترافیک روان تر ولی در مرز مهران ترافیک بیشتر شده است.

مؤمنی ادامه داد: ۵۰ درصد مجموع زائرانی که در ایام اربعین از کشور خارج شدند از مرز مهران و ۵۰ درصد نیز از مرزهای چذابه و شلمچه عبور کرده اند.

وی عنوان کرد: نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که تحت هیچ شرایطی اجازه خروج بدون ویزا به زائران داده نمی شود. عده ای از مردم ممکن است به این اخطار توجه نکرده یا بر این تصور باشند که ممکن است اواخر ایام اربعین اجازه خروج بدون پاسپورت و یا ویزا داده شود که باید به اطلاع این افراد برسانم که به شایعات توجه نکنند چون تحت هیچ عنوانی اجازه خروج بدون ویزا داده نشده و نخواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: تعدادی از زائران که البته زیاد نبودند بدون ویزا به مرز مراجعه کردند که آنها را برای اخذ ویزا به شهرهای دیگر هدایت کردیم.

مؤمنی بیان کرد: انشاالله بتوانیم با کمک مردم و همه دستگاه ها امنیت و تسهیلات مناسب را برای زائران فراهم کنیم.

وی در ارتباط با صدور ویزا و گذرنامه گفت: در حال حاضر تسهیلاتی فراهم شده که ویزا و پاسپورت سریعتر و بعد از گذشت ۲۴ ساعت صادر شود. البته صدور ویزا به کشور عراق مربوط است ولی تسهیلاتی در شهرهای خرمشهر، سوسنگرد، مهران، اهواز و ایلام برای متقاضیان فراهم شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور یادآور شد: الحمدلله امروز خبر رسیده که صدور ویزا به روز شده و توقف های طولانی مدت در مرزها نداریم.

مؤمنی تأکید کرد: در این روزهای پایانی هم به تمامی زائران توصیه می کنیم که حتما نسبت به دریافت ویزا و گذرنامه اقدام کنند. اگر زائران به هر دلیلی بدون ویزا به مرزها مراجعه کنند آنها را به شهرهای نزدیک مرز برای دریافت ویزا هدایت خواهیم کرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي