صحبت های جنجالی محمدرضا فروتن در مورد جشنواره فجر

تاريخ : 2 بهمن

صحبت های جنجالی محمدرضا فروتن در مورد جشنواره فجر

صحبت های جنجالی محمدرضا فروتن در مورد جشنواره فجر, پورتال خبری فرهنگی گهر

صحبت های جنجالی محمدرضا فروتن در مورد جشنواره فجر

محمدرضا فروتن بازیگر سینما پاسخ به این پرسش که امسال چقدر بخت خود را برای گرفتن سیمرغ جشنوار بالا می‌داند، توضیح داد: سال‌هاست که دیگر به سیمرغ جشنواره فجر فکر نمی‌کنم چون در سال‌های اخیر این سیمرغ بیشتر سفا…

آخرین روز از برنامه «یک فیلم، یک سلام» در آستانه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر با برگزاری نشست فیلم«شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی برگزار شد.

در این نشست، محمدرضا فروتن و لیلا زارع بازیگران این فیلم و علی اصغری یکی از دو فیلمنامه‌نویس آن، توضیحاتی درباره این اثر ارایه کردند.

فروتن که تنها با فیلم «شیفت شب» در جشنواره‌ی فیلم فجر حضور دارد در این نشست که روز سه‌شنبه ۳۰ دی ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که امسال چقدر بخت خود را برای گرفتن سیمرغ جشنوار بالا می‌داند، توضیح داد: سال‌هاست که دیگر به سیمرغ جشنواره فجر فکر نمی‌کنم چون در سال‌های اخیر این سیمرغ بیشتر سفارشی شده و معنایش را از دست داده است.

بازیگر فیلم‌های «شب یلدا»، «اتوبوس شب» و «دو زن» در عین حال خاطرنشان کرد: البته حرفم به معنای آن نیست که اصلا به سیمرغ فکر نکرده باشم چون زمان‌هایی به آن فکر کرده‌ام؛ زمانی که کارهایی را که دوست داشته‌ام، بازی کرده‌ام و فکر می‌کردم کارم باید دیده می‌شد، آن زمان‌ها منتظر بودم اما شاید نه تنها به خاطر کارهایی که انجام داده‌ام بلکه به خاطر کارهای خوبی که مهجور ماند‌، کم کم این حس در من شکل گرفت.

فروتن اضافه کرد: امیدوارم امسال این اتفاق نیفتد و به کسانی که حقشان است جایزه داده شود و سیمرغ دوباره معنای خود را پیدا کند.

او درباره نقش‌اش در فیلم «شیفت شب» توضیح داد: در این فیلم نقش مردی را دارم که در بحران‌های مالی و فشارهای اقتصادی قرار می‌گیرد‌ و همین موضوع فشارهای روانی بر او تحمیل می‌کند و باعث می‌شود رابطه‌اش با همسرش تحت الشعاع قرار بگیرد.

فروتن همکاری با نیکی کریمی را بسیار لذت بخش‌ توصیف و اظهار امیدواری کرد که باز هم با او همکاری داشته باشد.

وی درباره پیش بینی استقبال تماشاگران از این فیلم گفت: نمی‌توانم استقبال را حدس بزنم، چون هنوز فیلم را ندیده‌ام.

فروتن در عین حال ابراز امیدواری کرد: فضای مناسب برای فیلم‌هایی که توان ارتباط با مخاطب دارند فراهم شود تا آنها به خوبی دیده شوند.

بازیگر فیلم‌های «زیر پوست شهر»، «زن دوم» و «قرمز» یادآور شد: بعضی از فیلم‌ها این پتانسیل و توان را دارند که بیشتر درباره آنها صحبت شود و بهتر دیده شوند. امیدوارم فیلم«شیفت شب» هم به اندازه پتانسیل و حرفی که دارد، دیده شود.

به گزارش ایسنا‌، در این نشست که با اجرای احسان کرمی برگزار شد‌، لیلا زارع دیگر بازیگر فیلم «شیفت شب» نیز درباره این اثر گفت: این فیلم یک کار اجتماعی است و خانواده‌ای کوچک را نشان می‌دهد.

این بازیگر که در این فیلم علاوه بر محمدرضا فروتن با یک دختر بچه‌ همبازی است، درباره این تجربه توضیح داد: دختربچه فیلم ما آنقدر باهوش و حرفه‌ای بود که هیچ مشکلی در همکاری با او نداشتیم.

زارع در پاسخ به این پرسش که چقدر شانس خود را در گرفتن سیمرغ بالا می‌داند‌، گفت: هنگام کار فقط به کیفیت و نتیجه کار فکر می‌کنم. هنوز فیلم را به طور کامل ندیده‌ام اما بخش‌هایی از آن را دیدم که دوستش داشتم. به هر حال جایزه برای همه خوشایند است، ولی بازیگر حین کار به جایزه فکر نمی‌کند. ضمن اینکه تا وقتی همه فیلم‌ها را نبینم‌، فکر کردن درباره جایزه غلط است.

به اعتقاد وی؛ «شیفت شب» فیلمی است که تماشای آن برای همه خوب و خوشایند است زیرا داستانی را روایت می‌کند که در جامعه ما به وفور وجود دارد.

لیلا زارع ابراز امیدواری کرد که امسال جشنواره پررونقی داشته باشیم.

او خطاب به مخاطبان گفت: خوب است همه فیلم‌ها را ببینید تا معلوم شود امسال چه جشنواره‌ای داریم.

در این نشست، علی اصغری که همراه با نیکی کریمی فیلمنامه «شیفت شب» را نوشته است، با ارائه توضیحاتی درباره روند تکمیل این فیلمنامه یادآور شد: نزدیک ۹ ماه روی فیلمنامه کار و پنج شش بار آن را بازنویسی کردیم، البته در حین تولید و فیلمبرداری هم روتوش‌هایی داشتیم و در مجموع فیلمبرداری ما چهل روز طول کشید.

اصغری اضافه کرد: این فیلم اصلا کار تلخی نیست، بلکه کاری اجتماعی و خانوادگی است و قصه زنی است که زندگی خوب و آرامی دارد اما با شنیدن یک خبر درمی‌یابد طوفانی در راه است و می‌کوشد جلوی طوفان را بگیرد.

این فیلمنامه نویس و نمایشنامه نویس متذکر شد: این فیلم متفاوت‌ترین کار خانم کریمی است و برخلاف فیلم‌های قبلی‌اش که مستندگونه بود ‌، روی قصه تاکید زیادی دارد.

اصغری با اشاره به بار اجتماعی این فیلم خاطرنشان کرد: فیلم ما آسیب شناسی دارد اما تلخ و ناامید کننده نیست.

این نویسنده با اشاره به دیگر ویژگی‌های فیلم«شیفت شب» افزود: فیلمی است که به راحتی تمام اعضای خانواده با آن ارتباط برقرار می‌کنند و هشداری است به همه ما که سعی نکنیم به زور و با هر قیمتی طبقه خانواده‌مان را تغییر دهیم،در واقع این فیلم درد مشترکی است و قطعا بازخورد خوبی خواهد داشت چون از سینمای قبلی خانم کریمی فاصله گرفته است.

در پایان نشست، لیلا زارع شعار فیلم‌ را با این مضمون بیان کرد: «آیا بهتر است،بیشتر بدانیم؟»

سپس پوستر این فیلم که توسط علیرضا نصرتی طراحی شده بود توسط محمدرضا فروتن رونمایی شد.

نیکی کریمی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «شیفت شب» به دلیل کسالت، نتوانست در این نشست شرکت کند

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي