صحبت های جالب مرضیه برومند در مورد جناب خان

تاريخ : 1 فروردین

صحبت های جالب مرضیه برومند در مورد جناب خان را در این بخش از سایت گهر برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

صحبت های جالب مرضیه برومند در مورد جناب خان, پورتال خبری فرهنگی گهر

مرضیه برومند یکی از شاخص ترین چهره های فعال در زمینه نمایش عروسکی در سخنانی با صراحت تاکید کرد در ماجرای جناب خان، حق را به محمد بحرانی به عنوان صداپیشه این عروسک می دهد.

یکی از داغ ترین موضوعات تلویزیون در سالی که گذشت ماجرای جدا شدن عروسک جناب خان از برنامه «خندوانه» بود؛ ماجرایی که به دلیل محبوبیت جناب خان به دغدغه طیف گسترده ای از مخاطبان تبدیل شد، اما در این میان یک نکته تازه وجود داشت. تاکنون چنین شرایطی حداقل در مورد عروسکی با این محبوبیت به وجود نیامده بود: به این ترتیب که اختلاف میان سازنده و عروسک گردان و برنامه میزبان یک عروسک شاید بی سابقه نبوده، اما در مورد عروسکی با این میزان از محبوبیت وجود نداشته بود و از همین رو قضاوت در مورد مقصرانی که جناب خان را از مخاطب دور کردند کاری دشوار بود.

براساس گزارش سینماسینما، سعید سالارزهی به عنوان سازنده عروسک در این ماجرا یک سو ایستاده بود و برنامه «خندوانه» و سازندگانش در سوی دیگر. اینکه سالارزهی به دنبال دریافت حق مادی خود از حضور جناب خان در تلویزیون بوده و در ادامه بحث هایی که در این زمینه بالا گرفت، نیاز به یک نگاه علمی و تحلیلی داشت تا به دور از قضاوت های غیرکارشناسی بتواند روشن کند واقعیت از چه قرار است؟ یعنی در این دعوا حق با کیست و کدامیک از مدعیان به حقوق کمتری دارند؟

مرضیه برومند به عنوان یکی از سرشناس ترین چهره های فعال در زمینه نمایش های عروسکی فردی مناسب برای تحلیل درست یکی از خبرسازترین اتفاق های تلویزیون در سال ۱۳۹۵ است.

او که خود در جریان دعوای میان سازنده و عروسک گردان جناب خان در جایگاه کارشناس قرار داشت، این بار در گفت و گویی با سینماسینما جزئیات موضوع را بررسی کرد.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «گرچه اقاى سالارزهى هم تهیه کننده و هم کارگردان جناب خان در سریال «کوچه مروارید»، یعنى محل تولد جناب خان بود، اما از نظر من شخصیت «جناب خان» صد درصد متعلق به محمد بحرانی صدا پیشه عروسک است.

اولین بار است که راجع به این موضوع صحبت می کنم، ابتدا به دعوت سالار زهی وارد ماجرا شدم؛ و تا امروز خودم را حافظ منافع سالار زهی می دانستم، اما حالا و در این لحظه می خواهم از این قضیه استعفا بدهم و حرف خودم را بزنم. به نظر من خالق شخصیت «جناب خان» محمد بحرانی است و نه کسی دیگر. چهارده پانزده سال است که من محمد را می شناسم و با این شخصیت که محمد بحرانی ابتدا به «کوچه مروارید» برد و سپس آن را در «خندوانه» زنده کرد آشنا هستم. چرا آشنا هستم؟ چون محمد در همه جشن ها و مراسم عروسکی این شخصیت را با خود به همراه داشت و با همین لهجه و نکته سنجی ها و خوشمزگی ها اجراهای زیادی را از او دیده ایم. بنابراین سالارزهی نمی تواند بگوید که خالق عروسک است. بله قبول دارم که مالک حقوقی «جناب خان» است.»

او همچنین در مورد پایان ماجرای جناب خان و برنامه «خندوانه» گفت: «ماجرای جناب خان ختم شد. ختمش را هم برگزار کردیم .آکهی مراسم ترحیمش را هم آقای سالارزهی داد روی اتوبوسها نصب کردند. متاسفانه آن کس که در این میان بزرگترین لطمه روحی را دید محمد بحرانی بود. درست مانند زنی که در داستان حضرت سلیمان بچه را با جان و دل بزرگ کرده بود و در آخر چون نام بچه در شناسنامه اش ثبت نشده بود سهمی را برایش قائل نبودند.»

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي