صحبت های جالب حامد بهداد در مورد خانه دختر

صحبت های جالب حامد بهداد در مورد خانه دختر

صحبت های جالب حامد بهداد در مورد خانه دختر
صحبت های جالب حامد بهداد در مورد خانه دختر

حامد بهداد در معرفی فیلم «خانه دختر» گفت: این فیلم را نقطه طلایی برای شاه حسینی می‌دانم.

در سلسه برنامه‌های «یک فیلم یک سلام» که 25 دی ماه در پردیس ملت برگزار شد، این بازیگر سینما مطرح کرد:«اصولا در روند حرفه‌ای خود اینگونه تشخیص می‌دهم که فقط باید کارم. در این بین با همکارانی آشنا شدم که این آشنایی بعدا تبدیل به دوستی شد.»

وی افزود: «من این فیلم را نقطه طلایی برای شاه‌حسینی می‌دانم و خوشحالم که او مرا برای این فیلم انتخاب کرد. نمی‌دانم که چرا شهرام شاه‌حسینی فیلمنامه را به من پیشنهاد داد، قبل از آنکه وارد این کار شوم از قصه فیلم خبر داشتم ولی شهرام شاه‌حسینی یک روز مانده به شروع فیلم فیلمنامه را به من داد.»

بهداد اظهار کرد: «خوشحالم که در این مجموعه قرار گرفتم و اینکه شهرام شاه‌حسینی این فرصت را به من داد تا با تجربه جدیدی را کسب کنم.»

محمد شایسته درباره این فیلم گفت: «ما بر وی موضوعی بحث می‌کنیم که حرف نسل جوان را بیان می‌کند و تا به حال در سینمای ایران این موضوع وجود نداشته است و در نهایت مشاهده می‌کنیم که نسل من آن را درک می‌کند.»

در ادامه پگاه آهنگرانی گفت: «شهرام شاه‌حسینی فیلمساز خوبی است و چون می‌دانستم که قبلا نتوانسته فیلم‌هایش را ارائه کند و جایزه‌ای که استحقاقش را دارد دریافت کند، تصمیم گرفتم بازی در این فیلم را بپذیرم و دوست داشتم در این مجموعه باشم.»

شهرام شاه‌حسینی در ادامه گفت: «در حال حاضر می‌بینم که فیلم‌ها تک کاراکتری شده است و حس‌های خوبی را دارد ولی این رنگ آمیزی و اینکه این فیلم قهرمان ندارد برایم جذاب بود.»

وی ادامه داد: «پرویز شهبازی این نقش را برای حامد نوشته بود و من به محمد شایسته پیشنهاد حضور حامد را دادم.»

پگاه آهنگرانی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم خانه دختر برای گروه سنی خاصی ساخته شده است، گفت: «من خیلی با این موضوع که این فیلم برای گروه سنی خاصی ساخته شده، موافق نیستم، اگر چه به نظر من این فیلم یک نوع فیلم زنانه است و جذابیت ویژه‌ای برای دختران دارد.»

وی در ادامه گفت: «تعدادی از فیلم‌ها هستند که بر روی یک معضل اجتماعی تمرکز می‌کنند. من راجع به این فیلم این فکر را نمی‌کنم. سیر اصلی داستان این فیلم جست‌وجوی حقیقت است. مثلا در فیلم دختری با کفش‌های کتانی معضل اجتماعی فرار دختران بود ولی در این قصه دختری را مشاهده می‌کنید که به دنبال آزادی است و حقیقت گمشده را جست‌وجو می‌کند.»

در ادامه امیرعلی نبویان در مورد حضور خود در این فیلم اظهار کرد: «وقتی به شما بگویند یک فیلمنامه خوب داریم که بازیگران مطرحی در آن حضور دارند مطمئنا بدون فکر کردن آن را می‌پذیرید. شاه حسینی قصه‌های امیرعلی را دیده بود و کاراکتری شبیه آن می‌خواست. من برای بازی کردن به دنبال بهانه نیستم، به دنبال دلیل هستم.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایده‌ای برای کامل شدن نقش خود در این فیلم داشتید، اینگونه توضیح داد: «وقتی که فیلمنامه را می‌خوانی در پی آن به دنبال کاراکتر هستی و اینکه باید به دنبال چه چیزهایی برای پیدا کردن نقش خود باشی. من این روند را دنبال کردم تا توانستم این شخصیت را پیدا کنم.»

وی در ادامه افزود: «خیلی زود روی این صندلی نشستم. برای من به عنوان یک تجربه اول کار خطرناکی است که این کار را انجام دهم. وقتی سه سال در تلویزیون دیده می‌شوی ممکن است مخاطب باورت نکند.»

حامد بهداد در ادامه شعار این فیلم را با عنوان «هیچ وقت یه چیزایی رو به من نگو» مطرح کرد و گفت: «من به کسانی که به سالن سینما می‌روند، از هر رده سنی که به این شعور رسیده‌اند که به سینما بروند، ارادت دارم. متاسفانه ما تبدیل به تماشاگران ترسو شده‌ایم. در سمت تماشاگر خودمان را سانسور می‌کنیم و جرات روبه‌رو شدن با سوژه و زیبایی‌شناسی را نداریم. خواهش می‌کنم فرهنگ و تبادلات را در این راستا بیشتر کنیم.»

پگاه آهنگرانی درباره پاسخ به اینکه آیا این فیلم با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شود گفت: «به نظر من فیلم خوب احتیاجی به ترغیب کردن مردم ندارد. در چند سال اخیر ثابت شده است که فیلمی که خوب باشد، همه مشاهده می‌کنند. آقای شایسته گفتند فیلم جنجالی نیست اما به نظر من این فیلم یکی از جنجال‌برانگیزترین آثار سینما است قطعا در جشنواره و زمان اکران می‌بینید که شهرام شاه‌حسینی در این فیلم حرفه‌ای کار کرده است.»

شایسته در پایان اظهار کرد: «جشنواره آن قدر به کیفیت اهمیت نمی‌دهد که لابی در آن تاثیرگذار باشد. ما از آن آدم‌هایی که پشت فیلم ما بایستند نداریم. از هیات انتخاب تشکر می‌کنم که فیلم ما را در بخش مسابقه قرار دادند، ولی من بچه سینما هستم امیدی به جایزه ندارم، اگر جایزه‌ای هم بدهند مطمئنا باید به حامد بهداد داده شود.»

شهرام شاه‌حسینی نبز در پایان در مورد بازی مانی در این فیلم گفت: «مانی فیلمنامه را خواند و ایده‌ای ارائه کرد. دوست داشتم در این فیلم بازی کند چرا که یک ارتباطی در این فیلم هست که نمی‌توان با بازیگر غریبه برقرار کرد و می‌توان گفت یک نوع ارتباط خانوادگی است.»

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه