شکایت مردم از طرح 5+55 همراه اول

دسته بندي : عمومی
تاريخ : 29 مرداد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وجود برخی ابهامات و نبود ضمانت اجرا در طرح ویژه ماه مبارک رمضان همراه اول – ۵+۵۵- بر مبنای شکایات واصله مشترکان به این کمیسیون خبر داد و تاکید کرد:مسئولان وزارت ارتباطات باید پاسخگوی شائبه های موجود در اجرای این طرح باشند.

شکایت مردم از طرح 5+55 همراه اول, پورتال خبری فرهنگی گهر

اپراتور همراه اول همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اجرای طرحی با عنوان ۵۵+۵ را برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری خود وعده داد که براساس آن تمامی مشترکانی که در بازه‌ زمانی ۳۱ تیرماه تا ۲۸ مردادماه در این طرح ثبت‏نام کرده باشند، می‌توانند در مکالمات طولانی‌تر از ۵ دقیقه، تا ۵۵ دقیقه‌ بعدی به صورت رایگان مکالمه کنند.

ارسال پیامک بدون متن به ۸۰۵۵ برای ثبت نام در طرح و مکالمه درون شهری داخل شبکه همراه اول و تلفن ثابت و نیز اجرای طرح در تمامی ساعات شبانه روز و تمامی روزهای هفته از جمله شرایط آن بود؛ در همین حال این اپراتور تاکید کرد که در هر تماس درون شبکه (به همراه اول و به تلفن ثابت)، در صورت مکالمه بیش از ۵ دقیقه، فقط هزینه‌ ۵ دقیقه‌ اول مکالمه محاسبه می‌شود و پس از دقیقه پنجم تا ۵۵ دقیقه‌ بعدی مکالمه رایگان خواهد بود و مشترکان دائمی همراه اول در مدت اجرای طرح می‏توانند برای اطلاع از میزان تخفیف بهره‌مند شده، عدد ۱ را به شماره‌ ۸۰۵۵ پیامک کنند.

اما این طرح از سوی بسیاری از مشترکان دائمی و اعتباری این اپراتور، دارای ابهامات متعددی عنوان شده که جنبه تشویقی آن را زیر سوال برده است.

وجود برخی ابهامات در اجرای طرح ۵+۵۵

مؤید حسینی صدر نماینده مردم خوی وعضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از وجود برخی ابهامات و شائبه هایی در نحوه محاسبه این طرح و بر مبنای شکایتهای مردم به این کمیسیون خبر داد و به مهر گفت: براساس گزارشاتی که به ما رسیده این طرح دارای ابهاماتی است که باید مسئولان مربوطه نسبت به رفع شبهات موجود و شائبه هایی که هم اکنون در میان کاربران این اپراتور وجود دارد اقدام کنند.

وی ادامه داد: براساس گزارشات واصله یکی از مواردی که مشترکان اپراتور اول پس از فعالسازی این سرویس تشویقی با آن مواجه شده اند این است که تماس مشترک قبل از ۵ دقیقه زمان مدنظر قطع می شود و مشترک مجبور می شود چندین بار به صورت مجدد تماس بگیرد که هر بار نیز مکالمه وی در کمتر از مدت زمان مدنظر قطع می شود. براین اساس بسیاری از مشترکان معتقدند که در این طرح نه تنها منفعتی برای مشترک درنظر گرفته نشده بلکه به ضرر آنها نیز است.

حسینی صدر افزود: از طرفی محاسبه مکالمات کمتر از ۵ دقیقه به اندازه ۵ دقیقه در این طرح از دیگر مواردی است که مشترکان به آن اذعان دارند و معتقدند که اپراتور همراه اول، مکالمات زیر ۵ دقیقه مشترکانی که طرح ۵+۵۵ را فعال کرده اند نیز همان ۵ دقیقه محاسبه می کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مواردی از این قبیل ابهامات در اجرای این طرح به ما گزارش شده است به مهر گفت: به نظر نمی رسد که در این موارد عمدی وجود داشته باشد و احتمال اشکالات فنی وجود دارد چرا که این طرح نوعی طرح تبلیغاتی محسوب می شود و اپراتور به طور قطع علیه خود اقدام نمی کند اما با این وجود توصیه می شود برای برطرف شدن ابهامات و شائبه ها ،اپراتور اول شفاف سازی را در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از مسئولان وزارت ارتباطات اکیدا می خواهیم مشکل موجود را حل کنند و متناسب با تبلیغاتی که انجام شده اطلاع رسانی نیز صورت گیرد تا مشترکان در پایان دوره با قبض های نامتعارف روبرو نشوند.

بررسی اجرای صحیح طرح ۵+۵۵ توسط رگولاتوری

در این راستا حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با مهر از بررسی اجرای صحیح طرح ۵+۵۵ همراه اول خبرداد و گفت: این طرح قبل از اجرا از سوی معاونت صدور مجوز رگولاتوری مورد بررسی قرار گرفته اما نحوه اجرای آن نیز هم اکنون و براساس سوابق ثبت شده در سیستم صورتحساب گیری در حال بررسی است تا عملکرد صحیح آن اثبات شود.

وی با بیان اینکه شکایتی از سوی مشترکان در مورد اجرای این طرح به رگولاتوری نرسیده است اضافه کرد: چنانچه اپراتور همراه اول غیر ازآنچه که مدنظر است در ارائه این سرویس عمل کرده باشد باید پاسخگوی رگولاتوری بوده و هزینه ها را به مشترکان بازگرداند.

معاون رگولاتوری افزود: تمامی ابعاد اجرای این طرح باید بررسی شود و پس از آن می توان در مورد چگونگی اجرای آن نظر نهایی را اعلام کرد.

ابهاماتی که از سوی مشترکان همراه اول مطرح می شود

به گزارش مهر، اجرای طرح ویژه‌ ماه مبارک رمضان همراه اول (۵۵+۵) در حالی آخرین روزهای خود را سپری می کند که برخی از کاربرانی که نسبت به فعالسازی این طرح اقدام کرده اند معتقدند در حالیکه براساس این طرح مشترک از هر ۶۰ دقیقه تماس فقط ۵ دقیقه آن را پرداخت می کند اما متاسفانه بعد از فعال سازی در زمان های متفاوت ( زیر۵ دقیقه ) همراه اول اقدام به قطع مکالمه می کند تا به سقف مد نظر نرسد.

از طرفی این سوال برای کاربران این اپراتور وجود دارد که چرا این سرویس رایگان نیاز به فعالسازی دارد در صورتیکه هزینه ای ندارد که فعالسازی را توجیه کند و اگر این یک خدمت و سرویس رایگان و ویژه است لزومی ندارد که توسط مشترک فعال شود و می تواند خود اپراتور برای کلیه مشترکان آن را ارائه کند.

حتی برخی مشترکان موبایل اذعان دارند که تخفیف مدنظر برای ۵۰ دقیقه مکالمه است به عبارتی ۵+۴۵ ؛ چرا که مکالمات مشترکان به دقیقه ۵۰ که می رسد ناخودآگاه ارتباط آنها قطع می شود. در همین حال ابهاماتی نیز در نحوه محاسبه مکالمات شهری دائمی به اعتباری و برعکس برای مشترکانی که این سرویس را فعال کرده اند وجود دارد.

با این وجود برخی مشترکان موبایل از نبود ضمانت اجرای طرح ویژه‌ ماه مبارک رمضان (۵۵+۵) سخن می گویند و معتقدند که  در این طرح حتی چند ثانیه هم که صحبت کرده اند ۵ دقیقه محاسبه شده و یا یک ساعت مکالمه کرده اند و هیچ تخفیفی عایدشان نشده است.

گردآوری: گروه خبر گهر

منبع: مهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي