شوک بیش از نیم میلیون نفری سایت جامع «ویکی رضایی» به انتخابات

تاريخ : 9 خرداد

تابناک: روز گذشته بود که محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به دو وعده خود پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری عمل کرد.

در کنفرانس خبری روز گذشته محسن رضایی که در بازار تهران برگزار شد، سایت جامع برنامه ریزی «ویکی رضایی» که در آن، داده ها و اطلاعات همه شهرهای کشور بزرگ اسلامی ایران گنجانده شده است رونمایی شد.

یکی از مهم ترین ویژگی این سایت، قابلیت ورود کاربران و ویرایش اطلاعات شهرهای خود هستند. به گونه ای که یکی از مهم ترین وعده های رضایی برای مردمی کردن اداره کشور محقق شده است. مردمی کردن اقتصاد و امور کشور، برنامه ای مرحله به مرحله و تدریجی است که پس از ورود اطلاعات ، داده و برنامه ها توسط کارشناسان و نخبگان، مردم می توانند ویرایش کرده تا کارشناسان اطلاعات موثق تر و شاید اولویت های ضروری تری به دست آورند.

بدین گونه که این مردم شهر هستند که اولویت ها و دغدغه های و اطلاعات شهر خود را بیش از هر دولتمردی می دانند ومی توانند با ویرایش اطلاعات و اولویت های خود مسیر را برای برنامه ریزی کلان دولت آماده می کنند. در واقع برنامه ریزی کشور در خلاء صورت نمی گیرد و این مردم هستند که خود می کوشند برنامه های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

بر این اساس، پبشفرض های مدیرانی که در تهران نشسته اند برای دورترین مناطق کشور تصمیم گرفته نمی شود. تفاوت این مدل با سفرهای استانی این است که رئیس جمهور پیش از سفر به دورترین مناطق کشور،نقطه نظرات خود مردم و اطلاعات آنان را با کمک نخبگان تجزیه و تحلیل کرده و بهترین تصمیم را برای آنان خواهد گرفت.

دومین وعده ای که پیش از انتخابات توسط  رضایی محقق شده است، تکیه بر برنامه محوری بوده است که تا کنون بخش هایی از آن محقق شده است و محسن رضایی برنامه هایی را با استفاده از نخبگان و کارشناسان، برای اقصی نقاط کشور تهیه کرده است که این برنامه ها مرحله به مرحله و به تدریج کامل و جامع خواهد شد و به سمت عملیاتی شدن پیش خواهد رفت.

معرفی سایت جامع ویکی رضایی که حدود بیست و چهار ساعت از معرفی آن گذشته است، شوکی به فضای انتخابات کشور وارد کرده است به گونه ای که در این مدت کوتاه،بیش از نیم میلون نفر از این سایت دیدن کرده اند و نظرات خود را درباره این سایت اعلام کرده اند. اغلب کاربران وجود چنین مرکز جامعی را فوق العاده توصیف کرده اند که با کار فنی و کارشناسی بیشتر می تواند منبع مهمی از اطلاعات و داده ها و همچنین برنامه های توسعه و زمانبندی اجرای خواهد شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي