شهرهای تحت پوشش 3G ایرانسل و همراه اول

تاريخ : 25 شهریور

شهرهای تحت پوشش ۳G ایرانسل و همراه اول

ایرانسل از امکان استفاده کلیه مشترکین سیم کارتهای دائمی، اعتباری و دیتای خود از خدمات نسل سوم تلفن همراه در ۲۴ شهر کشور خبر داد.

پیش از این هم مدیرعامل اپراتور دوم تلفن‌همراه اعلام کرده بود تا پایان شهریور حدود ۴۰ شهر تحت پوشش خدمات باند پهن همراه ایرانسل قرار می‌گیرند که اغلب مراکز استان‌ها هستند.

علیرضا قلمبر دزفولی گفته بود کار به سرعت پیش خواهد رفت و روزانه حدود ۳۰ سایت نسل سه و چهار وارد شبکه می‌شود و تا پایان سال جاری بیش از ۲۰۰ شهر بزرگ تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

شهرهای تحت پوشش 3G ایرانسل و همراه اول, پورتال خبری فرهنگی گهر

کلیه مشترکین سیم کارتهای دائمی، اعتباری و دیتای ایرانسل در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، تبریز، شیراز، رشت، ارومیه، کرمانشاه، همدان، خرم آباد، سنندج، بندرعباس، اراک، اردبیل، قزوین، قم، زنجان، ایلام، بندرانزلی، طوس، طرقبه، گرم‌دره و اسدآباد

می‌توانند بدون تعویض سیم کارت خود و یا پرداخت هرگونه هزینه راه اندازی و فعال سازی، از کیفیت متمایز خدمات نسل ۳ تلفن همراه ایرانسل بهره مند شوند.

این دسته از مشترکین صرفا با حضور در مناطق تحت پوشش و تنها با اضافه کردن یک APN یا access point name بر روی mtnirancell و روشن کردن قابلیت ۳G یا WCDMA یا LTE گوشی تلفن همراه خود می توانند از امکانات نسل سوم ایرانسل از جمله اینترنت همراه پرسرعت که با نمایش علامت های H+ ،H ،۳G روی نمایشگر تلفن همراهشان مشخص می شود، استفاده کنند.

مشترکین علاقه مند به استفاده از خدمات نسل سوم تلفن همراه ایرانسل باید توجه داشته باشند که نوع اتصالشان به شبکه اینترنت همراه (نسل ۲، ۳ و یا ۴) براساس قابلیتهای فنی گوشی تلفن همراه و همچنین تنظیمات مرتبط با شبکه انتخابی پیش فرض در تلفنهای همراهشان تعیین خواهد شد و این بدان معنی است که اگر طبق تنظیمات گوشی مشترک، شبکه پیش فرض، نسل ۳ انتخاب شده باشد ولی مشترک در محدوه پوشش نسل ۲ باشد، گوشی به طور خودکار از اتصال شبکه نسل ۲ استفاده خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در ذیل آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پروانه ارتقای شبکه تلفن همراه ایرانسل به نسل سوم، چهارم و بالاتر و آغاز بهره‌برداری تجاری از این خدمات را طی مراسمی رسمی در تاریخ ۴ شهریور ماه به ایرانسل اعطا کرد و در همان مراسم هم موافقتنامه ارتقا و راه اندازی پایلوت نسل سه را با همراه اول امضا کرد.

همراه اول هم در حال حاضر در برخی مناطق شهرهای تهران، تبریز، اهواز و اصفهان خدمات نسل سه خود را با نام تجاری نوترینو راه اندازی کرده و در حال توسعه است.

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي