شهرام ناظری:نسل جدید دزد است!

تاريخ : 22 تیر

شهرام ناظری:نسل جدید دزد است!

شهرام ناظری:نسل جدید دزد است!, پورتال خبری فرهنگی گهر

شهرام ناظری گفت: نسل جدید وقیح‌ است، سرقت می‌کند و فکر دیگران را می‌دزد. این برای هنر خوب نیست. همین گونه است که اثر هنری خوب بوجود نمی‌آید.

شهرام ناظری که در مراسم اولین سالگرد درگذشت زنده‌یاد احمد ابراهیمی سخن می‌گفت، اظهار کرد: همیشه معتقدم که ای کاش پیش از اینکه هنرمندان از دست ما بروند به آن‌ها نزدیک شویم و در قالب مراسمی چون گردهمایی یا بزرگداشت از آن‌ها تقدیر کنیم.

او ادامه داد: اما معمولا در جامعه ما بیشتر وقتی کسی فوت می‌کند راجع‌به او صحبت می‌کنند، او را عزیز می‌کنند اما تا وقتی زنده است برای او ارزش قائل نیستند مگر اینکه آن شخص از سیاست خاصی برخوردار باشد.

شوالیه آواز ایران همچنین گفت: یادم است وقتی استاد پایور زنده بود از گوشه و کنار صحبت‌هایی درباره او شنیده می‌شد که خیلی مطلوب نبود اما وقتی از دنیا رفت، القابی به او دادند که اصلا به او نمی‌خورد، این‌ها خوب نیست البته باید بگویم این نوع برخوردها تأسف‌برانگیز است. البته شاید هم باید حق داد، در این جامعه چیزی به ما یاد ندادند، رسانه‌ها هم چیزی آموزش نمی‌دهند.

شهرام ناظری در بخش دیگری از سخنانش درباره مهجور شدن آواز ایرانی سخن گفت و افزود: جوانان این روزها به تقلید روی می‌آورند، البته گناهی هم ندارند. شاید به خاطر این است که به ما چیزی یاد ندادند.

این هنرمند پیشکسوت درباره شخصیت زنده‌یاد ابراهیمی بیان کرد: از تسلط او بر آواز و ادبیات و از مرام درویشانه او همه می‌دانند، من او را از صمیم قلب دوست داشتم. نسل قدیم همه دلپذیر بودند اما نسل هر چه به جلو می‌آید فضا بدتر می‌شود. در آن نسل صفاتی وجود داشت که دیگر دیده نمی‌شود. همه از پاکی بیکران برخوردار بودند. البته نسل ما هم مثل نسل قبل نیست بلکه ۳۰ درجه‌ای افت داشته‌ایم. یک هنرمند باید رها و عاشقانه حرکت کند.

او با بیان اینکه نسل امروز وقیح است و آثار دیگران را سرقت می‌کند، گفت: هر کس چهار جلسه ردیف یاد گرفته و صدایی دارد امروز جایگاهش را در جامعه طوری می‌دانند و طوری با او برخورد می‌کنند که انگار از علی‌اکبرخان شهنازی بالاتر است.

ناظری پس از سخنانش چند بیتی از قطعه «آتش در نیستان» را به احترام احمد ابراهیمی برای حاضران خواند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي