شلوار پوشیدن زنان پاریسی پس از ۲۱۰ سال آزاد شد

باشگاه خبرنگاران: بر اساس اعلام یک نماینده مجلس فرانسه، هنوز قانونی در این کشور وجود دارد که اعلام می کند “هر زنی که می خواهد مانند مردان لباس بپوشد باید از مرکز پلیس مجوز بگیرد”.

اگرچه فرانسه خود را مهد آزادی بیان و دموکراسی می داند و همواره از کشورهایی مانند ایران با ادعاهایی مانند نقض حقوق زنان گلایه می کند، اما افشای برخی قوانین عجیب در این کشور گواه دیدگاههای بسته و عجیب در این حکومت است.

ماجرا مربوط به قانونی است که بر اساس آن و مطابق با فرمان شماره ۲۲ نوامبر سال ۱۸۰۰ موسوم به فرمان “شبیه شدن لباس زنان به مردان”، زنان پاریسی تنها موقعی حق دارند شلوار بپوشند که یا فرمان دوچرخه در دست داشته باشند یا افسار اسب!

این موضوع همچنان به صورت یک فرمان قانونی تداوم داشت و اگرچه رعایت نمی شد، اما لغو هم نشده بود تا اینکه آلن اوپر از نمایندگان راستگرای سنای فرانسه ژوئیه گذشته در سئوالی کتبی از وزارت حقوق زنان فرانسه از این مسئله که هنوز قانونی در این کشور وجود دارد که اعلام می کند “هر زنی که می خواهد مانند مردان لباس بپوشد باید از مرکز پلیس مجوز بگیرد”، ابراز تاسف کرده بود.

وزارت حقوق زنان فرانسه نیز در پاسخ به این سوال جالب که آیا دولت فرانسه قصد ندارد این قانون را لغو کند، تاکید کرده بود که این موضوع با اصول قانون اساسی فرانسه مغایرت دارد و لذا فاقد هر گونه ارزش حقوقی است و فقط سندی آرشیوی در مرکز پلیس پاریس محسوب می شود!

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه