شفاف سازی پوست خانمها با ماسک زعفران + طرز تهیه

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 14 آبان

ماسک زعفران یکی از ماسکهای شاید پرهزینه اما فوق العاده برای شفاف سازی پوست و رفع جوشها می باشد.

در ادامه طرز تهیه ماسک زعفران و نحوه استفاده آنرا مشاهده می کنید

شفاف سازی پوست خانمها با ماسک زعفران + طرز تهیه, پورتال خبری فرهنگی گهر

عفران کاربردهای درمانی زیادی داشته و در بسیاری از داروهای قدیمی به شکل اکسید ضد عفونی و ضد افسردگی یافت می‌شود. این ادویۀ قدیمی منبعی از مواد معدنی غنی مانند: مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیوم است که در تقویت سلامتی بسیار مفید هستند. همچنین غنی از بسیاری از ویتامین‌ها مانند ویتامین A، فولیک اسید، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین C است که برای سلامتی در حد مطلوب ضروری است و جوانی پوست را حفظ می‌کند. این ساقه‌های کوچک خشکیدۀ ناچیز به اندازۀ دنیا می‌ارزند و برای بسیاری از مشکلات کوچک در روش‌های زیبایی خانگی راه حلی دارند. زعفران به دلیل خواص مرطوب کنندگی برای پوست خشک بسیار مفید است که آن را برای استفاده در کرم‌های مرطوب کننده و ماسک‌های صورت، لایه بردارها و مرطوب کننده‌های غلیظ بی‌نقص می‌کند.

نحوه تشخیص زعفران اصل از زعفران تقلبی

برای اینکه تعیین کنید آیا زعفران شما خالص است یا نه، مقداری از این محصول را در آب گرم یا شیر فرو ببرید. اگر این مایع فورا زرد شد، یعنی اینکه زعفران تقلبی است. زعفران خالص باید در آب گرم و یا شیر به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند قبل از اینکه رنگ قرمز طلایی یا رنگ زرد تیره آن به داخل آب یا شیر نفوذ کند و عطر زعفران پخش شود. بسیاری از فوائد زعفران از طریق دم کردن زعفران در شیر یا آب به دست می آیند.

زعفران ماده‌ای سالم و آزمایش شده برای بهبود چهره است. تنها مشکل این است که این ادویه ترکیبی است که گرما را زیاد می‌کند و باعث گرمای زیادی در بدن می‌شود. استفاده از زعفران در هوای گرم تابستان موجب دانه‌های سیاه یا التهاب روی صورت می‌شود؛ پس بهترین راه این است که از زعفران در زمستان یا در موقعیت‌های خنک استفاده شود. با این حال زعفران کاربردهای متفاوتی دارد که آن را به عنوان ماسک صورت می‌سازند، بعضی از این ماسک‌ها در زیر آورده شده است:

ماسک صورت خانگی با زعفران و چوب درخت صندل

مواد تشکیل دهنده:

  • یک قاشق چایخوری پودر چوب صندل
  • ۲ یا ۳ رشته زعفران
  • ۲ قاشق چایخوری شیر (ترجیحا شیر سرد)

طرز تهیه:

مواد تشکیل دهنده که در بالا ذکر شد را در ظرف متوسطی بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید. صورتتان را بشویید و با پارچه یا حوله‌ای نرم خشک کنید. ماسک را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و تا زمانی که هنوز اثر ماسک برای روی صورت شما مرطوب است با حرکات دایره‌ای صورت خود را ماساژ دهید. در کل اجازه دهید که این ماسک ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند. با پاشیدن آب روی صورت، صورتتان را بشویید. شما می‌توانید از این ماسک ۳ تا ۴ بار در روز استفاده کنید. از این ماسک صورت خانگی حداقل یک بار در هفته استفاده کنید تا پوستی نرم و درخشان داشته باشید. زعفران، رطوبت پوست را حفظ می ‌کند و درخششی آسمانی را به پوست می‌دهد.

شفاف سازی پوست خانمها با ماسک زعفران + طرز تهیه, پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه ماسک زعفران برای آکنه

زعفران غنی از ویژگی آنتی باکتری و پاک کنندگی است که آن را برای پاکسازی آکنه و بهبود چهره بسیار مفید می‌سازد.

مواد تشکیل دهنده:

  • ۳ تا ۴ رشته زعفران
  • نصف فنجان شیر

طرز تهیه:

اجازه دهید رشته‌های زعفران به مدت ۲ ساعت با شیر دم بکشد. سپس این شیر را روی صورت و گردنتان بمالید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورتتان را بشویید. استفاده از این ماسک را ۳ تا ۴ بار در هفته در خانه ادامه دهید. با استفادۀ مداوم، پوست شما آکنه نمی‌زند و لک‌هایی که از جوش‌های قبلی به جا مانده کاهش می‌یابد.

ماسک صورت روشن کننده پوست با زعفران

زعفران در روشن کردن پوست بسیار موثر است.

مواد تشکیل دهنده:

  • ۲ تا ۳ رشته زعفران
  • مقدار کمی شکر
  • یک قاشق چایخوری شیر
  • یک قاشق چایخوری آب
  • ۲ تا ۳ قطره روغن نارگیل یا روغن زیتون
  • یک تکه نان

طرز تهیه:

دو تا سه رشته از زعفران را در یک یا دو قاشق چایخوری آب بریزید و اجازه دهید شب تا صبح در آب خیس بخورد. بعد از حدود ۱۲ ساعت، رنگ آب طلایی می‌شود. اکنون شیر، شکر و چند قطره روغن نارگیل یا روغن زیتون به زعفرانی که در آب دم کشیده اضافه کنید. یک تکه نان به داخل این مخلوط فرو کنید و با استفاده از این تکه نان این مواد را روی صورت پخش کنید. ممکن است خرده‌های نان به صورتتان بچسبند ولی به راحتی شسته می‌شوند. به مدت ۱۵ دقیقه این ماسک را روی صورت قرار دهید. بعد از اینکه روی صورتتان خشک شد آن‌را با آب بشویید. این کار را ۳ تا ۴ بار در هفته تکرار کنید. این ماسک صورت زعفران به سرعت پوست تیره را شفاف می‌کند؛ خطوط و قسمت‌های تیره را کاهش می‌دهد؛ گردش خون پوست را افزایش داده و به درخشندگی پوست اضافه می‌کند.

شفاف سازی پوست خانمها با ماسک زعفران + طرز تهیه, پورتال خبری فرهنگی گهر

چند ماسک صورت خانگی دیگر با زعفران برای پوستی نرم‌تر، شفاف‌تر و درخشان‌تر

شفاف سازی پوست

مواد تشکیل دهندۀ مشترک:

  • دانه‌های آفتابگردان
  • چند رشته زعفران
  • شیر
  • خامۀ شیر (شیر پر چرب حاوی مقدار زیادی خامۀ مفید است).
  • عسل
  • روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام (برای نتیجۀ بهتر تا حد ممکن از روغن های خالص استفاده کنید)
  • آب جوشیده یا آب معدنی
  • ۴ یا ۵ عدد بادام
  • برگ ریحان

طرز تهیه: 

ماسک صورت با زعفران، شمارۀ ۱: زعفران و دانه‌های آفتابگردان را حدود ۸ تا ۱۰ ساعت در شیر بخیسانید و این مخلوط را روی صورت قرار دهید. این ماسک صورت شما را نرم و گلگون می‌سازد.

ماسک صورت شمارۀ ۲: چند رشته از زعفران را با شیر مخلوط کنید و منظم بنوشید. رنگ چهرۀ شما طبیعی و پوستتان از درون سالم‌تر می‌شود.

ماسک زعفران شمارۀ ۳: شما می‌توانید چند رشته زعفران را با روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل یا روغن کنجد بکوبید و صورتتان را با آن ماساژ دهید. ماساژ دادن پوست با این روغن‌ها پوستی روشن‌تر و درخشان‌تر به همراه دارد.

ماسک شمارۀ ۴: عسل را با چند رشته زعفران مخلوط کنید. صورتتان را با این ماسک ماساژ دهید. این ماسک درمانی خانگی می‌باشد که اکسیژن پوست را تامین و گردش خون را تقویت می‌کند. زعفران و عسل با هم، هر نوع لک سیاه روی صورت را پاک می‌کند.

ماسک شمارۀ ۵: آب را بجوشانید یا صاف کنید (همچنین می‌توانید از آب معدنی یا آب تصفیه شدۀ R O استفاده کنید) و ۱۰ تا ۱۵ رشته زعفران و پودر شیر به آن اضافه کنید. (اگر شیر تازه در دسترس نیست از پودر شیر استفاده کنید). سپس کل مخلوط را ترکیب کنید و روی صورت قرار دهید تا پوست درخشان شود.

ماسک شمارۀ ۶: ۱۰ رشته زعفران را با ۴ تا ۵ عدد بادام به مدت یک شب خیس کنید. آن را بکوبید و این خمیر را به عنوان ماسک صورت به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید. این کار، رنگ پوست را بهبود می‌بخشد و به دلیل روغن طبیعی بادام موجود در بادام زمینی، رطوبت پوست را باز می‌گرداند.

ماسک شمارۀ ۷: ۵ برگ ریحان و ۱۰ تا ۱۵ رشته زعفران را بردارید و به خوبی با هم ترکیب کنید. این مخلوط را دو بار در هفته روی جوش و جاهایی که مستعد آکنه است قرار دهید. با این کار جوش‌ها از بین می‌روند و دیگر باز نمی‌گردند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي