شفاف سازی ایرانسل درباره تعرفه اینترنت با فیلترشکن

چند روز پیش بود که خبری مبنی بر آزاد بودن تعرفه اینترنت با فیلترشکن برای ایرانسلی ها منتشر شد که کاربران را نارحت کرد آنها بر این باور بودند که اگر از فیلتر شکن استفاده کنند بسته اینترنت آنها هیچ فایده و مصرفی ندارد و طبق تعرفه آزاد برایشان محاسبه می شود در صورتی که اصل مطلب چیز دیگری بود که در ادامه می خوانید.

اپراتور دوم کشور با کاهش تعرفه آزاد اینترنت که از طریق آن می توان تعدادی از سایت های منتخب ایرانی را با ۵۰۰ درصد تخفیف مشاهده نمود ، بسته مخصوصی را هم در اختیار کاربران سیم کارت های اعتباری خود قرار داده که با استفاده از آن می توانند برای دریافت محتوای وب‌ سایت‌ های ایرانی ، با خرید ۵ گیگابایت ، ۱ گیگابایت هدیه دریافت نمایند.

شفاف سازی ایرانسل درباره تعرفه اینترنت با فیلترشکن, پورتال خبری فرهنگی گهر

از این رو شرکت ایرانسل درباره شیوه مصرف ترافیک داخلی قوانینی را مطرح کرد که یکی از بندهای آن این است : در صورت استفاده کاربر از  VPN ، تعرفه اینترنت به صورت آزاد محاسبه می گردد.

در راستای منتشر شدن این خبر ، در شبکه های اجتماعی واکنش تعداد زیادی از کاربران را به همراه داشته و باعث شده تا کاربران تصور کنند تا در صورت استفاده از VPN و داشتن یک بسته افزایشی اینترنت ، در هر صورت باید هزینه ترافیک را به طور عادی و نه با بسته ای که خریداری شده پرداخت نمایند و این دیدگاه غلط باعث شده تا کاربران زیادی در فضای مجازی به انتقاد از عملکرد این اپراتور بپردازند.

پس از اعتراضات عموم ، شرکت ایرانسل بند مورد بحث در خصوص این موضوع را تغییر داد و آن را شفاف تر در سایت خود قرار داد که در ادامه می خوانیم :
استفاده از نرم افزار تغییر دهنده  IP، به بسته اینترنت کاربر و نوع مصرف آن ارتباطی ندارد و به علت استفاده شخص از IP کشوری به جز ایران ، ایرانسل نمی تواند تعرفه را به شکل داخلی و نیم بها محاسبه نماید ، اما در هر صورت استفاده از بسته خریداری شده ، پابرجاست.

شایان ذکر است در بسته ویژه اینترنتی که ایرانسل در نظر گرفته ۵ گیگابایت ترافیک بین المللی و ۱ گیگابایت ترافیک داخلی وجود دارد و هر اگر  هر مشترک از نرم افزار تغییر دهنده IP استفاده نماید ، آن ۱ گیگابایت قابل استفاده نمی باشد و ترافیک از بخش ۵ گیگابایتی بسته مصرف می گردد.

باید بدانید که اگر هیچ بسته ای نداشته باشید و اقدام به تغییر دادن IP نمایید ، در صورت مشاهده وب سایت های منتخب داخلی ، سیستم قادر به شناسایی IP داخلی مشترک نیست و این ترافیک نیم بها محاسبه نمی گردد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي