شروع درد زایمان چگونه است؟

تاريخ : 18 خرداد

شروع درد زایمان چگونه است؟

بساری از خانم هایی که قصد دارند فرزندشان را با زایمان طبیعی به دنیا آورند می خواهند در مورد درد زایمان بیشتر بدانند. ما در این بخش در مورد درد زایمان و نحوه شروع درد زایمان بیشتر صحبت می کنیم.

شروع درد زایمان چگونه است؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

درد زایمان چگونه شروع می شود؟

درد زایمان در خانم های مختلف متفاوت است. درد زایمان در اثر انقباض عضلات رحم و فشار دهانه رحم ایجاد می شود. هنگامی که درد زایمان شروع می شود، انقباضات شما طولانی تر، قویتر و مکررتر می شوند.

درد زایمان در اثر انقباض عضلات رحم و فشار دهانه رحم ایجاد می شود. این درد را می توان به صورت گرفتگی شدید در شکم، کشاله ران و پشت، و همچنین احساس ضعف توصیف کرد. بعضی از زنان همچنین در پهلوها یا ران نیز درد دارند. سایر علل درد در هنگام زایمان عبارتند از فشار روی مثانه و روده توسط سر نوزاد و کشش کانال تولد و واژن.

درد در طول زایمان برای هر زنی متفاوت است. اگر چه درد زایمان اغلب به عنوان یکی از دردناک ترین تجربه های بشر محسوب می شود، اما به طور گسترده ای در خانم های مختلف و حتی حاملگی های مختلف متفاوت است. زنان درد زایمان را متفاوت می بینند – برای بعضی ها، درد زایمان مانند گرفتگی های قاعدگی است. برای دیگران، فشار شدید؛ و برای دیگران، امواج بسیار قوی که مانند گرفتگی های اسهالی می باشد. اغلب درد هر انقباض سخت نیست، بلکه ادامه انقباضات دشوار است.

درد زایمان کی شروع می شود؟
هنگامی که انقباضات منظم و دردناکی دارید که قویتر می شوند و بیشتر از ۳۰ ثانیه طول می کشند، ممکن است شروع درد زایمان باشد. هنگامی که درد زایمان شروع می شود، انقباضات شما طولانی تر، قویتر و مکررتر می شوند. در طول انقباض، عضلات رحم منقبض شده و درد افزایش می یابد.

چطور می توان فهمید درد ایجاد شده انقباض های واقعی زایمان هستید؟ تاریخ زایمان شما نزدیک است و شما منتظر هستید کوچولوی خود را ببینید! ممکن است برخی علائم قبل از زایمان مانند اسهال، فشار، خونریزی، قرمزی چشم، کاهش وزن، خستگی، و انقباضات براکستون- هیکس را تجربه کرده باشید (انقباضات براکستون هیکس). اگر انقباضات براکستون- هیکس شما قوی باشد، ممکن است خودتان را متقاعد کنید که در واقع در ابتدای درد زایمان هستید و تنها زمانی ناامید می شوید که انقباضات از بین برود یا ماما به شما می گوید که انقباضات واقعی نیست!

در اینجا ۴ ویژگی از انقباضات واقعی زایمان ذکر شده است.
۱. درد کمر در طول انقباضات:
درد غلط اغلب شامل انقباضاتی است که اغلب در قسمت جلویی رحم ایجاد می شود. انقباضات درست شامل کل رحم و فشار و سفت شدن در پشت است.

۲. انقباضات مداوم:
انقباضات درست مداوم هستند و با تغییر در فعالیت کاهش نمی یابند؛ در حالی که انقباضات اشتباه اغلب با استراحت و هیدراتاسیون کاهش می یابند.

۳. فرکانس، مدت، و قدرت انقباضات زایمان افزایش می یابد:
انقباضات درست یک الگو را دنبال می کنند و قوی تر، طولانی تر و نزدیک تر می شوند. انقباضات غلط ممکن است در فواصل زمانی تصادفی بیشتر رخ دهد و با شدت و مدت زمان متفاوت باشد.

۴. انقباضات زایمان باعث تغییر وضعیت دهانه رحم می شود:
این تنها نشانه قطعی است که درد زایمان واقعی است. انقباضات درست باعث می شود که دهانه رحم باز شود. درد غلط منجر به تغییر در دهانه رحم نمی شود. بنابراین، حتی اگر سه علامت اول را که در بالا شرح داده شده است، تجربه نکنید، تا زمانی که دهانه رحم تغییر نکند، درد درست نیست.

چگونه متوجه شوم درد زایمانم شروع شده است؟
درد زایمان در خانم های مختلف متفاوت است.  در هنگام درد زود هنگام علائم زیر را تجربه می کنید:

– کمر درد یا درد شکمی مداوم، با احساس قبل از قاعدگی و گرفتگی.
– انقباضات شدید که ممکن است در قدرت و فرکانس نامنظم باشد و ممکن است متوقف و شروع شوند.
– پاره شدن کیسه آب. غشاء مایع آمنیوتیک ممکن است در اثر انقباضات پاره شود (علائم پارگی کیسه آب جنین). اگرچه این اتفاق می تواند خیلی قبل از شروع درد زایمان رخ دهد، اما باید به بخش زایمان مراجعه کنید.
– ترشحات مخاطی قهوه ای یا خون. اگر پلاگین مخاطی که دهانه رحم را می پوشاند خارج شود، درد زایمان زودتر شروع می شود.
– ناراحتی شکمی یا شل شدن روده
– دوره تجربه احساس عاطفی، هیجان زدگی یا بد خلق بودن. ممکن است احساس بی قرار بودن و اضطراب کنید.
– اختلال خواب

سوالات رایج شما درباره درد زایمان
۱- درد زایمان چگونه است؟
درد زایمان دردناک است، اما مانند آنچه دیگران توصیف می کنند نیست. به نظر من، این درد مانند درد قاعدگی است ولی کمی بیشتر از حالت طبیعی است. هنگامی که پریود می شوید گرفتگی عضلات را تجربه می کنید. درد زایمان کمی شدیدتر از آن است.

۲- درد زایمان کی شروع می شود؟
هنگامی که انقباضات منظم و دردناکی دارید که قویتر می شوند و بیشتر از ۳۰ ثانیه طول می کشند، ممکن است شروع درد زایمان باشد. هنگامی که درد زایمان شروع می شود، انقباضات شما طولانی تر، قویتر و مکررتر می شوند. در طول انقباض، عضلات رحم منقبض شده و درد افزایش می یابد.

۳- آیا انقباضات زایمان دردناک است؟
انقباضات زایمان معمولا باعث ناراحتی یا درد ناخوشایند در پشت و شکم و همچنین فشار داخل لگن می شود. انقباض در یک حرکت موج مانند از بالای رحم به پایین حرکت می کند. بعضی از زنان آن را به عنوان گرفتگی های شدید قاعدگی توصیف می کنند.

۴- آیا در حد مرگ دردناک است؟
مرگ همیشه دردناک نیست. برخی افراد بدون هیچ دردی میمیرند اما دیگران در هنگام مرگ درد زیادی دارند. تا ۳۵ درصد بیماران درد خود را در هفته ی آخر زندگی به عنوان درد شدید یا غیر قابل تحمل توصیف می کنند.

۵- درد زایمان چگونه است؟
درد در هنگام زایمان با انقباض عضلات رحم و فشار دهانه رحم ایجاد می شود. این درد را می توان به عنوان گرفتگی شدید در شکم، کشاله ران، و پشت، و همچنین احساس ضعف توصیف کرد. بعضی از زنان همچنین در پهلوها یا ران نیز درد دارند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي