شرایط لازم برای کاشت مو

شرایط لازم برای کاشت مو

حسین طباطبایی متخصص پوست و مو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: کاشت مو عموما برای کسانی موهای کم پشت دارند نسبت به کسانی که طاس هستند رضایت بخش نیست. 

وی با بیان اینکه کاشت مو نیازمند شرایط خاصی است، گفت:‌ افرادی که دچار بیماریهای چون قند خون، کم خونی و اختلال ایمنی بدن هستند گزینه مناسبی برای پیوند نیستند. 

شرایط لازم برای کاشت مو, پورتال خبری فرهنگی گهر

وی افزود: داشتن بانک موی خوب مهمترین نکته در کاشت مو است کسانی که موهای پشت سر آنها بلند، ضخیم، تیره و پر پشت است در کاشت مو موفق‌ترند چرا که موهای پشت سر به هورمونها کمتر حساس است و نمی‌ریزد. 

وی اضافه کرد:‌ برای کاشت مو سن فرد باید بالای 25 سال باشد چرا که در این سن روند ریزش مو کند شده و کاشت موثرتر خواهد بود. 

وی افزود: سطح اجتماعی فرد نیز عامل مهمی برای کاشت مو است چرا که موی کاشته شده نیازمند صرف وقت و مراقبت بهداشتی است تا از عفونت جلوگیری شود همچنین مصرف داروهای رقیق کننده خون که باعث خونریزی در ناحیه کشت می‌شود از دیگر عوامل عفونت است. 

طباطبایی اذعان داشت: کاشت مو عمدتا برای افرادی به کار برده می‌شود که به هر دلیلی دچار تاسی درجه 5و6 شده‌اند و امکان رشد مجدد موها وجود ندارد. 

وی افزود: در افرادی که موهایشان کم پشت است کاشت مو چندان موثر نیست چرا که اولا قرار دادن مو لابه لای موهای دیگر دشوار است و ثانیا امکان کاشت زیاد مو وجود ندارد و در نتیجه فرد رضایت کامل نخواهد داشت. 

وی اضافه کرد: درخانم‌ها عمدتا فقط موهای بالای سر کم پشت می‌شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند