شبکه من و تو برای ساخت سریال ایرانی بازیگر جذب می کند

تاريخ : 8 تیر

در این مطلب به جزییات خبر شبکه من و تو به دنبال جذب بازیگر برای ساخت سریال ایرانی می پردازیم.

شبکه من و تو برای ساخت سریال ایرانی بازیگر جذب می کند, پورتال خبری فرهنگی گهر

شبکه ماهواره‌ای «من و تو» در پیامی ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی توزیع شده است، از تولید سریال در این شبکه خبر داد.
در ویدئوی این شبکه لندنی از ایرانیان ساکن انگلیس که علاقه‌مند به بازیگری هستند، درخواست شده تا کلیپی از خودشان تهیه کنند و برای این شبکه بفرستند.
البته این شبکه شرط داشتن اجازه کار در انگلستان را به عنوان یکی از شروط متقاضیان بازی در سریالی که قرار است توسط «من و تو» ساخته شود، عنوان کرده است.

این نخستین باری است که شبکه «من و تو» اعلام کرده که می‌خواهد سریال‌سازی کند. این شبکه بریتانیایی تا پیش از این توان خود را صرف تولید مستند و برنامه‌های اجتماعی می‌کرد که در بعضی از آنها مانند «بفرمایید شام» از حضور ایرانیان مقیم انگلیس استفاده می‌شد.

شبکه «من و تو» اولین شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای نیست که تصمیم به ساخت مجموعه تلویزیونی گرفته است. پیش از این شبکه‌های ماهواره‌ای حاضر در لس‌آنجلس تجربه‌های شکست خورده‌ای برای ساخت سریال داشتند، اما شبکه «GEM» در ترکیه توانست این کار را عملی کند. این شبکه ابتدا با شناسایی و جذب تعدادی بازیگر و کارگردان نه‌چندان مطرح سینمای ایران و به کارگیری چند بازیگر قدیمی بازمانده از دوران فیلمفارسی، اقدام به تولید سریال تلویزیونی کرد. سریال‌هایی که در سکوت خبری ساخته شدند و تنها بعد از آنکه بازیگران آنها خروج خود را از ایران اعلام و بازیگران زن کشف حجاب کردند، فعالیت گسترده GEM در تولید سریال مشخص شد.

تولید سریال های شبکه «GEM» به این خاطر خبرساز شد که این شبکه توانست بازیگرانی از داخل ایران به خدمت بگیرد و ساخت چند مجموعه را به کارگردانانی بسپارد که در تلویزیون ایران سابقه تولید برنامه داشته اند. وگرنه موضوع سریال ها و سطح کیفی آنها آنقدر پایین بود که در مقایسه با سریال های ترکی که این شبکه  اقدام به پخش آنها می کند، تواتن رقابتی نداشته باشد.

اما «من و تو» برعکس حرکت چراغ خاموش«GEM» تصمیمش را برای ساخت سریال علنی و برای جذب نابازیگر برای حضور در این سریال اطلاعیه منتشر کرده است.

تولید مجموعه های تلویزیونی هزینه زیادی را به شبکه های تلویزیونی  تحمیل می کند به همین خاطر با وجود اینکه فیلمسازان ایرانی زیادی در خارج از کشور به سر می برند و فیلم های کوتاه و بلند می سازند، تا به حال پیشنهاد ساخت سریال به آنها  ارائه نشده است! تجریه های شکست خورده  لس آنجلسی ها هم  موید همین موضوع است.
حالا دو شبکه خارج از دایره لس آنجلسی ها در حال ساخت سریال هستند.

شبکه «من و تو» به غیر از اعلام جذب نابازیگر از میان ایرانیان ساکن در انگلیس، اطلاع دیگری درباره داستان سریال، زمان ساخت و عوامل فنی از جمله کارگردان این مجموعه تلویزیونی را اعلام نکرده است.
«من و تو» از جمله شبکه های دارای مخاطب ماهواره ای است که در برنامه سازی گاهی موفق تر از شبکه های صداوسیما عمل کرده و ردپای کپی کاری از برنامه های «من و تو» در برخی از برنامه های تلویزیونی دیده می شود.

شبکه های ماهواره ای چند سالی است که به رقبای رسانه ملی تبدیل شده اند. رقبایی که توانسته اند بخشی از جامعه مخاطبان شبکه های رسانه ملی را جذب کنند. در فضای  رقابتی کنونی صداوسیما مجبور است علاوه بر  درگیری با مشکلات داخلی چون کمبود بودجه، به فکر حفظ میزان بینندگان و خارج کردن شبکه های ماهواره ای از گردونه رقابت باشند. مسئله ای که کار رسانه ملی  را سخت کرده این است که شبکه های ماهواره ای از جمله «من و تو» و «GEM» با دست بازتری اقدام به تولید برنامه می کنند. سابقه تولید سریال های فاخر تلویزیونی نشان می دهد این مجموعه ها  توانایی بالایی در جذب مخاطب دارند اما در چند سال اخیر صداوسیما نتوانسته است  سریال فاخر جدیدی بسازد و پروژه های متعددی هم اکنون در صف تولید قرار دارند.  این وضعیت باعث می شود به فضای رقابتی میان رسانه ملی و شبکه های ماهواره ای دامن زده شده و برخی از این شبکه انگیزه بیشتری برای  تولید برنامه پیدا کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي