شامپوی مناسب برای موهای شما

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 23 دی

شامپوی مناسب برای موهای شما

شامپویی که استفاده می‌کنید می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر موهای شما داشته باشد؛ پس انتخاب یک شامپو نیازمند توجه و تفکر است. یک شامپوی نامناسب می‌تواند باعث تجمع مواد شیمیایی اضافی روی مو، بوجود آمدن موخوره، و کاهش عمر رنگ موی شما شود و ظاهر موهای شما را کدر و بی طراوت کند.

ما با «نیکی لی» یکی از مالکین سالن زیبایی Nine Zero One در لس آنجلس و «لیز کونان»، تریکولوژیست در کلینیک فیلیپ کینگزلی در نیویورک صحبت کردیم تا بفهمیم که کدام محصولات و مواد تشکیل دهنده برای موهای شما مناسبند و راه درست شستن موها چیست.

شامپوی مناسب برای موهای شما

قبل از اینکه به حمام بروید، برای انتخاب شامپو به اندازه‌ی کافی وقت بگذارید. نیکی می‌گوید: اولین قدم در تشخیص اینکه کدام شامپو برای شما بهتر است، تعیین نوع موهای شماست. مثلا آیا شما موهای نازک و چرب دارید یا موهای خشک و ضخیم؟

همچنین باید شامپوهایی بخرید که بدون سولفات و پارابن باشند. آنها موها را سالم و مرطوب نگه می‌دارند و باعث از بین رفتن کراتینه یا رنگ مویتان نمی‌شوند. مواد تشکیل دهنده نیز مهم هستند.

لیز می‌گوید: پیشنهاد می‌کنم از شامپویی استفاده کنید که پاک کنندگی ملایمی‌داشته باشد و بدنه‌ی موها را تقویت کند و حاوی کوپلیمر برای کنترل افزایش حجم لایه رویی مو و الکتریسیته‌ی ساکن، سلولز طبیعی برای ضخیم کردن بافت مو و پروتین کراتین برای تقویت و افزایش پری مو باشد.

برای موهای نازک پیشنهاد می‌کنم که از یک شامپوی حجم دهنده و حالت دهنده‌ی حاوی پروتئین گندم یا برنج استفاده کنید، زیرا قطر بدنه‌ی مو را تقویت کرده و افزایش می‌دهد.

چگونه موهایمان را شامپو بزنیم؟

اگرچه ممکن است ساده بنظر برسد، اما شامپو کردن درست مو نیز بر سلامت آن تاثیر می‌گذارد. نیکی می‌گوید: ابتدا موهایتان را با آب گرم آبکشی کنید.

سپس شامپو را روی پوست سرتان ماساژ دهید تا بخوبی کف کند. اما هرگز انتهای موهایتان را مالش ندهید، زیرا مالش دادن انتهای موها باعث می‌شود که موها بشکنند و بسیار ضعیف شوند. شامپو، موقع آبکشی به پایین موهایتان می‌رسد پس نگران نباشید.

اگر چند روزی می‌شود که موهایتان رانشسته اید، شاید لازم باشد که این مرحله را دوباره تکرار کنید، اما لازم نیست که هر زمانی دوش می‌گیرید، دوبار موهایتان را شامپو بزنید.

برای شستن شامپو از روی موهایتان، به اندازه‌ی کافی زیر دوش بمانید. تجمع مواد شیمیایی روی مو هنگامی رخ می‌دهد که شامپو بطور کامل از روی مو شسته نشده باشد. لیز می‌گوید: مردم اغلب فراموش می‌کنند که پوست سر، یک نوع پوست است، و به همین دلیل به پاکسازی و مراقبت‌های خاص بسیاری نیاز دارد.

غافل شدن از پوست سرتان، در واقع می‌تواند از زیبایی ظاهر موهای شما، هم در زمان حال و هم در آینده بکاهد.

در حالیکه افراد دارای موهای زبر، شاید بتوانند یک یا دو روز شامپو نزنند، اما افرادی که موهای نازکتری دارند، متوجه خواهند شد که وقتی موهایشان تازه شسته می‌شود، ظاهر زیباتر و بدنه‌ی محکم تری دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي