سیلی زدن به یک زن دستفروش در فومن! آیا این مردانگی است؟

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 29 آبان

مردی و مردانگی ، شرافت ، غیرت و وجدان به کسی اجازه نمی دهد به هر دلیلی روی یک زن پیر دستفروش دست بلند کند و به وی سیلی بزند.

سیلی زدن به یک زن دستفروش در فومن! آیا این مردانگی است؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

اما متاسفانه و با شرمندگی تمام می گوییم یک مرد و یا بهتر بگوییم یک نامرد روی یک زن دستفروش فومنی با کمال وقاحت دست بلند کرد آن هم جلو چشمان پسر نوجوانش!

روز بیست و هفتم آبان ماه، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که برای بینندگان تکان‌دهنده بود. در این ویدئو، مامور سد معبر شهرداری فومن به بهانه طرح “جمع آوری دستفروشان” با یک زن روستایی دستفروش که مشغول فروش سبزیجات محلی در گوشه پیاده رو یکی از خیابان‌های این شهر است، درگیر می‌شود و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

این حادثه، که در حافظه تاریخی فعالان کارگری و مدنی تداعیگر نقش قهری ماموران شهرداری است و چهره مظلوم علی چراغی را به یاد می‌آورد، واکنش‌های بسیاری را برنگیخت.

خیلی‌ها که معتقدند دستفروشی معلول است نه علت، و باید علت‌ها را جست و درمان کرد، و خیلی‌ها هم خواستار توقف اینگونه طرح‌های ضربتی هستند.

و اما حالا هوشنگ عباسقلی‌زاده شهردار فومن در همین رابطه با بیان اینکه جمع آوری دستفروشان یک کار قانونی است، گفته است: برای تمامی دستفروشان محلی اختصاص پیدا کرده و علی‌رغم اینکه همه‎ی آنها به محل جدید انتقال پیدا کرده‌اند اما این خانم همچنان در جای سابق خود حضور پیدا می‌کند.

شهردار فومن اعلام کرده است : جمع آوری سد معبر باید مبتنی بر ضوابط قانونی باشد و ماموران شهرداری به هیچ وجه حق درگیری ندارند.

عباسقلی‌زاده در ادامه اظهار کرده است: با توجه به ابعاد حادثه و بررسی دقیق موضوع ضمن دلجویی از این بانوی دستفروش حتما با این مامور خاطی برخورد قانونی خواهد شد و احتمال اخراج او نیز وجود دارد.

مدیرخدمات شهری شهرداری فومن هم گفته است: مامور شهرداری به صورت روزمزد با سد معبر همکاری می‌کرد که پس از این برخورد زشت به سرعت اخراج شد.

همه این اظهارات، نمی‌تواند پاسخگوی انتقاداتی باشد که به این نوع برخوردها وجود دارد. انتقاداتی که در ماهها و سالهای گذشته بارها تکرار شده اما نتوانسته مانع از بروز خشونت‌های اینچنینی شود.

تداوم درگیری ماموران شهرداری در شهرهای مختلف با دستفروشانی که راه دیگری برای ارتزاق ندارند، خود یک معضل اجتماعی نگران‌کننده است که باید ریشه‌یابی و درمان شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي