سیدبندی نهایی جام جهانی پنجشنبه اعلام می‌شود

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 11 آذر

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل روز جمعه ۱۵ آذرماه درحالی در ایالت باهیای برزیل انجام می‌شود تا تیم‌های حاضر در جام جهانی حریفانشان را بشناسند که پنجشنبه ۱۴ آذرماه روز تصمیم‌گیری نهایی فیفا درباره سیدبندی این رقابتها خواهد بود.

مراسم قرعه‌کشی در کمتر از ۲۰۰ روز تا آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، در “کاستا دسائوییپه” در ایالت باهیا که مکانی دیدنی و توریستی و محلی برای گذراندن تعطیلات است، برگزار می‌شود و شبکه‌های مختلف تلویزیونی جهان این مراسم را پوشش خواهند داد. بر اساس برنامه اعلام شده فیفا، این مراسم ساعت ۱۳ روز جمعه به وقت برزیل برابر با ۲۰:۳۰ به وقت تهران شروع می‌شود.

سیدبندی نهایی جام جهانی پنجشنبه اعلام می‌شود, پورتال خبری فرهنگی گهر

بر اساس آنچه که در سایت فیفا آمده است “فرناندو لیما” و “رودریگو هیلبرت”، بازیگران برزیلی مجری این مراسم هستند، هرچند فیفا از هنرمندان نامدار دیگری هم دعوت به عمل آورده تا در مراسم قرعه‌کشی حضور داشته باشند.

همچنین بازیکنان بزرگ جهان فوتبال هم در این مراسم حضور دارند که می‌توان به نام‌های بزرگی چون “فابیو کارناوارو”، “کافو”، “ماریو کمپس”، “لوتار ماتئوس”، “زین‌الدین زیدان” و “جف هرست” اشاره کرد که در قرعه‌کشی جام جهانی مشارکت می‌کنند تا هیجان قرعه‌کشی بیشتر شود.

بر اساس تقویم اعلامی فیفا، جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ برابر با چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۳ در شهر سائوپائولو و با بازی افتتاحیه‌ای که یک طرف آن برزیل خواهد بود، رسما آغاز می‌شود. برزیل میزبان از همین حالا تیم اول گروه A است و باید دید چه تیم‌هایی با برزیل همگروه می‌شوند. بر اساس آنچه اعلام شده است، مرحله گروهی در ۲۶ ژوئن برابر با چهارشنبه ۵ تیرماه ۹۳ به پایان می‌رسد. در این روز دو بازی آخر گروه H به صورت همزمان انجام می‌شود.

با توجه به برنامه‌ریزی که انجام شده، اولین دیدارها از مرحله یک‌هشتم نهایی دو روز بعد یعنی جمعه ۷ تیرماه ۹۳ در “بلو هوریزونته” و “ریودو ژانیرو” انجام می‌شود. مرحله یک‌هشتم نهایی روز دوشنبه اول جولای ۲۰۱۴ برابر ۱۰ تیرماه ۹۳ به پایان می‌رسد.

سیدبندی نهایی جام جهانی پنجشنبه اعلام می‌شود, پورتال خبری فرهنگی گهر

بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی در چهارم و پنجم جولای برابر با پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیرماه انجام می‌شود، دو بازی مرحله نیمه نهایی در روزهای ۸ و ۹ جولای برابر با دوشنبه ۱۷ و ۱۸ تیر ۹۳ برگزار شده و دیدار فینال روز شنبه ۱۳ جولای برابر با ۲۲ تیر انجام خواهد شد.

اما در چند وقت گذشته بسیاری درباره اینکه چه تیم‌هایی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با هم همگروه می‌شوند و یا سیدبندی جام جهانی به چه صورت خواهد بود، گمانه زنی‌های را انجام داده‌اند و سید‌بندی‌های مختلفی توسط رسانه‌های معتبر جهان ارائه شده است که بعضا تفاوت‌هایی هم دارد.

“جرومه والکه” دبیرکل فیفا چندی پیش در گفتگو با رسانه معتبری چون اکیپ فرانسه تاکید کرده بود که فیفا سر گروه‌های قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ را بر اساس رنکینگ فیفا در ۱۷ اکتبر تعیین خواهد کرد و رده‌بندی فیفا در ۲۸ نوامبر درباره سید بندی ملاک نظر نخواهد بود.

در هر حال بر اساس آنچه که دبیرکل فیفا به اکیپ فرانسه اعلام کرده، درباره سیدبندی جام جهانی فردا سه‌شنبه سوم دسامبر برابر با ۱۲ آذرماه ۹۲ در نشست کمیته برگزاری جام جهانی بحث‌های نهایی انجام خواهد شد و روز پنجشنبه ۵ دسامبر برابر با ۱۴ آذرماه ۹۲ و در آخرین روز نشست کمیته اجرایی فیفا، تصمیم گیری نهایی فیفا و ترتیب اعلام تیم‌ها در سیدهای ۴ گانه به صورت رسمی اعلام می‌شود.

جرومه والکه اعلام کرده است در سیدبندی، منطقه جغرافیایی و قاره‌ای ملاک است نه رنکینگ فیفا، چرا که فیفا می‌خواهد تیم‌های هم قاره(به غیر از اروپا که سهمیه بیشتری در جام جهانی دارد) با یکدیگر همگروه نشوند و پراکندگی منطقی در گروه‌های هشت گانه وجود داشته باشد.

البته این پراکندگی طوری نیست که به هیجان و زیبایی مسابقات لطمه بزند اما همواره فیفا طوری برنامه‌ریزی می‌کند که در تیم‌های قدرتمند بتوانند برای جذابیت جام جهانی تا مراحل بالاتر در مسابقات باقی بمانند و این البته در مرحله یک‌هشتم نهایی به رده‌های تیم‌های قدرتمند در گروه‌های‌شان بستگی پیدا خواهد کرد.

پس نتیجه می‌گیریم با توجه به اینکه رسانه‌های بسیاری در چند روز اخیر اعلام کرده‌‍اند که سیدبندی مشخص شده اما همه چیز روز پنجشنبه ۱۴ آذر در این باره اعلام خواهد شد و سید‌بندی که اخیرا از سوی برخی رسانه‌های معتبرجهان اعلام شده و منطقی‌تر از سید‌بندی‌ها دیگر به نظر می‌رسد، هم نمی‌تواند صددرصد قطعی باشد.

در این سیدبندی تیم‌‎های اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، اروگوئه و سوییس به همراه برزیل در سید یک قرار گرفته‌اند. در سید دوم چهار تیم از آمریکای شمالی به نام‌های آمریکا، مکزیک، کاستاریکا و هندوراس به همراه چهار تیم آسیا از یعنی ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا قرار دارند. در سید سوم پنج کشور از قاره آفریقا به نام‌های ساحل عاج، غنا، الجزایر، نیجریه و کامرون و دو تیم شیلی و اکوادور از آمریکای جنوبی و فرانسه که پایین‌ترین رنکینگ فیفا را دارد، مشاهده می شود و در آخر هشت کشور اروپایی به نام‌های هلند، ایتالیا، انگلیس، یونان، پرتغال، بوسنی و هرزگوین، روسیه و کرواسی در سید ۴ قرار گرفته‌اند.

البته باید منتظر ماند و دید روز پنجشنبه سیدبندی از سوی فیفا به چه ترتیبی اعلام می‌شود و شاید سیدبندی که اخیرا اعلام و گمانه‌زنی شده باشد و در این گزارش به آن هم اشاره شده، درست از کار دربیاید.

با توجه به شرایط قرعه‌کشی، حداکثر دو تیم از قاره سبز در هر گروه قرار می‌گیرد که می‌تواند جام جهانی را دیدنی‌تر کند. در نهایت باید تا پایان جلسه روز پنجشنبه ۱۴ آذر کمیته اجرایی فیفا صبر کرد تا نام کشورهایی که در ۴ گلدان قرعه‌کشی  ۸ گروه جام جهانی، قرار می‌گیرند، مشخص شود.

 

منبع: مهرنیوز

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي