سوال: دختری هستم 16 ساله عاشق پسر 20 ساله شدم

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 17 آذر

 

در سن پایین عاشق شده ام و حالا چه کنم؟

سوال کاربر :

دختری ۱۶ ساله هستم. ۲ سال است به پسری ۲۰ ساله علاقه مند شده ام. همیشه به او فکر می کنم. لطفا راهنمایی ام کنید.

 

پاسخ کاشناس

مخاطب گرامی! اصولا گرایش به سمت و سوی جنس مخالف،  اگر بر اساس خواسته های درونی واقعی و علاقه پاک باشد، طبیعی است؛ اما معمولا در دوره نوجوانی چنین علاقه هایی اصولی نیست. شما در ۱۴ سالگی به پسری علاقه مند شده اید و در پیامک تان اشاره نکرده اید که در این دو سال با هم ارتباط هم داشته اید یا نه؟ این که همیشه به او فکر می کنید، نشان می دهد که یکدیگر را می بینید وگرنه این موضوع دو سال ادامه پیدا نمی کرد. با این حال در ادامه توجه شما را به چند نکته جلب می کنم تا بتوانید تصمیم اصولی تری بگیرید.

۳ عنصر عشق را بشناسید

عشق ۳ عنصر دارد که آن را در وجودمان احساس می کنیم: «میل یا هوس، صمیمیت و تعهد«میل» به انگیزه هایی اشاره دارد که ما را به سمت عشق رهنمونمی کند؛ مانند جذابیت جسمانی، تحصیلی یا مالی طرف مقابل. البته «میل» بسیاری از هیجان ها را نیز در بر می گیرد. «صمیمیت» عبارت است از احساس همدلی با دیگری و انجام حمایت های روانی و عاطفی متقابل بدون قید و شرط نسبت به یکدیگر به خصوص در مواقع نیازمندی. «تعهد» هم عبارت است از میزان توانایی و انتظار فرد از باقی ماندن در یک رابطه.

 

تعهد خود و طرف مقابل را بررسی کنید

«تعهد» در واقع به دو موضوع تشخیص و عزم بر می گردد. بخش اول عبارت است از رسیدن به این تشخیص که آیا آنچه بین ما و طرف مقابل وجود دارد را عشق بنامیم و بخش دوم بعد از تشخیص عشق، این است که آیا باید برای حفظ آن به سوی آینده ای قابل پیش بینی تلاش کنم یا نه؟ در واقع تعهد، بیشتر کارکرد شناختی دارد تا کارکرد هیجانی و اگر زندگی مشترکی بدون آن باشد، شکست آن قطعی خواهد بود. وقتی به فردی علاقه مند می شوید، به تدریج اعتماد شما به او بیشتر می شود و اسرار خود را با او در میان می گذارید، زندگی گذشته تان را برای او تعریف می کنید و مشخص نیست این فردی که شما دم از عشق او می زنید بتواند حریم ها را کاملا رعایت کند و با قصد و نیت ازدواج دائمی همیشه یار و یاور شما باشد یا نه.

 

خواستگاری را رسمی کنید

موضوع را با والدین تان در میان بگذارید. اگر پسر مورد علاقه تان پیش نیازهای ازدواج را داشته باشد، خانواده تان با تحقیق به این نتیجه خواهند رسید که او فرد مناسبی است. درباره هیچ فردی از پیش نمی توان قضاوت کرد؛ بنابراین برای رسیدن به نتیجه، هرچه زودتر والدین تان را در جریان بگذارید تا با راهنمایی و مشاوره آن ها بهترین تصمیم را بگیرید. در ضمن برای در میان گذاشتن این موضوع، بهتر است خانواده طرف مقابل برای خواستگاری اقدام کنند تا شما متوجه جدی بودن تصمیم پسر مورد علاقه تان هم بشوید.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي