سلامت قلب با رژیم غذایی مدیترانه ای

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 1 شهریور

یک مطالعه جدید میگوید که خوردن غذاهای مدیترانه ای میتواند مزایای زیادی برای سلامت قلب داشته باشد اما این رژیم چیست و چه چیز آن میتواند برای سلامتیمان مفید باشد؟

سلامت قلب با رژیم غذایی مدیترانه ای, پورتال خبری فرهنگی گهر

روشی برای داشتن قلبی سالم

رژیم غذایی مدیترانه ای یک روش سالم میباشد , این رژیِم شخص را به خوردن چربی های سالمی مانند روغن زیتون ,آجیل,حبوبات و ماهی تشویق میکند . این رژیم سرشار از میوه ها و سبزیجات میباشد .

مزایای رژیم غذایی مدیترانه ای 
این رژیم به شیوه ای ساده به خوردن طبیعی ترین و تازه ترین مواد غذایی تاکید دارد.
رژیم غذایی مدیترانه ای شیوه جدیدی نیست در واقع این شیوه زندگی مردمی در منطقه مدیترانه است که برای مدت طولانی رواج داشته است .
استفاده زیاد از سبزیجات و میوه های تازه , همراه با چربی سالم موجود در زیتون , آجیل , دانه ها و ماهی ها به کاهش کلسترول کمک میکند و باعث سلامت قلب میشود , اما چیزی که باعث شگفتی میشود این است که این رژیم غذایی ضد پیری میباشد و به طول عمر کمک میکند .
یافته های علمی جدید نشان میدهد که این رژیم غذایی بسیار برای سلامتی مفید میباشد.
مجله پزشکی نیوانگلند نشان داد که رژیم غذایی مدیترانه ای به میزان قابل توجهی باعث کاهش حملات قلبی , سکته مغزی و مرگ و میر میشود , در واقع میتواند از ۳۰ درصد آنها جلوگیری کند.

رژیم غذایی مدیترانه ای چیست؟
این رژیم غذایی منجر به از دست دادن وزن نمیشود بلکه به سلامت بدن کمک میکند , بر روی چربی های سالم تمرکز دارد و افرادی که از این رژیم پیروی میکنند باید از گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده اجتناب کنند .
این است که چنین رژیم غذایی باور نکردنی است . در این رژیم شما دقیقا میدانید که چه چیزهایی را باید بخورید در واقع سطح بالایی از چربیهای اشباع نشده در این رژیم , به معنی قلب سالم میباشد. زیرا مطالعات نشان داده است که این نوع چربی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند.
آشپز Nisa Burns نویسنده کتاب ۱۰۱ توانایی آشپزی , میگوید : این رژیم غذایی راهنمایی برای دانشجویان در جهت خوردن موادغذایی سالم و آسان و خوشمزه است. در حقیقت غذاهای طبیعی پایه و اساس غذاهای مدیترانه ایست و این واقعا سلامتیتان را بهبود میبخشد . رژیم غذایی مدیترانه ای به شیوه ای بسیار ساده سرشار از غذاهای طبیعی و تازه میباشد که هیچ غذای فرآوری و تصفیه شده در آن وجود ندارد .

سلامت قلب با رژیم غذایی مدیترانه ای, پورتال خبری فرهنگی گهر

چند دستورالعمل غذای مدیترانه ای:

۱ – فیله  با گوجه فرنگی و زیتون سیاه کالاماتا

مواد لازم :
_ ۱ قاشق اضافی روغن زیتون
_ ۴ فیله برانزینو
_ ۳ حبه سیر خورد شده
_ ۱عدد گوجه فرنگی خورد شده
_ ۳/۱ فنجان زیتون سیاه درشت و خورد شده
_ ۱ قاشق چای خوری پونه خشک
_ نمک دریایی و فلفل تازه

طرز تهیه :
۱گرم از روغن را در یک دیگ بزرگ درب دار بریزید , سیر خورد شده را به آرامی به آن اضافه کنید و در دیگ بریزید , گوجه فرنگی خورد شده را اضافه کرده و سپس مواد را بامقداری آب بجوشانید . در همین حال زیتون خورد شده را آرام آرام به مواد اضافه کنید ,سپس روغن زیتون را به همراه گیاهان و پونه کوهی به آن اضافه کنید و مقدار حرارت آن را تنظیم کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بجوشد .
تکه های فیله را به سس اضافه کنید تا فیله با سس تهیه شده پوشانده شود ,درب دیگ را بگذارید و اجازه دهید ۱۰دقیقه دیگر روی حرارت بجوشد و گوشت پخته شود .
روی غذا را با سبزی های پخته شده تزئین کنید و سرو کنید .

۲ – گوجه فرنگی درشت , پنیر فتا و ریحان

مواد لازم :
_ ۲عدد گوجه فرنگی
_ ۴قاشق غذاخوری پنیر فتای خورد شده
_ ۳ برگ ریحان تازه و خورد شده و یا ۲ قاشق چای خوری پونه خشک

طرز تهیه :
فر یا آون را از قبل ۴۰۰درجه فارنهایت گرم کنید . گوجه فرنگی را نصف کرده و دانه های آن را جدا کنید تا ۴تکه گوجه فرنگی داشته باشید . هر تکه از گوجه فرنگی را با ۱قاشق غذاخوری پنیر پر کنید و مطمئن شوید پنیر بطور کامل در داخل آن قرار بگیرد. کمی ریحان خورد شده را روی هرکدام بریزید . گوجه فرنگی را بر روی ورق پخت و یا سینی فر یا توستر قرار دهید طوری که پنیر از داخل آن نریزد .
سپس ۵ تا ۸ دقیقه اجازه دهید بپزد . زمانی پخت کامل میشود که پوست گوجه فرنگی کمی چروک و پنیر طلایی قهوه ای شود .

منبع: ibanoo.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي