سقوط پل کابلی در شیراز

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 9 مرداد

سقوط پل کابلی در شیراز

پل کابلی شیراز سقوط کرد تا بخشی از سازه ای که هنوز ساخت آن به اتمام نرسیده فرو بریزد.

به گزارش مهر ، این پل کابلی که در میدان ولی عصر(عج) شیراز در حال ساخت است بر اساس برنامه ریزیها قرار است نه تنها ترافیک منطقه را کاهش دهد بلکه به عنوان یکی از سازه های زیبای شهر  شیراز جلوه بصری زیبایی نیز به این منطقه از  کلانشهر بخشد. سقوط پل کابلی در شیراز, پورتال خبری فرهنگی گهر

این در حالیست که طی چند روز اخیر بخشی از سازه این پل سقوط کرد.

سقوط پل کابلی شیراز اشتباه انسانی بود

عضو شورای شهر شیراز سقوط پل کابلی شیراز را اشتباه انسانی دانست.

رضا محمدیان در خصوص دلیل سقوط پل کابلی شیراز، گفت: این اتفاق به دلیل سهل انگاری پیمانکار و بازکردن زودتر از موعد تعدادی از جک ها روی داده است.

وی ادامه داد: با باز کردن تعدادی از جک ها وزن پل بر روی باقیمانده جکها وارد شده و به دلیل این فشار بیش از حد ۴۰ متر از دهانه تخریب شد.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه تنها مقصر این اتفاق پیمانکار و اشتباه در کارشناسی اولیه او بوده است، تاکید کرد: اشتباه انسانی دلیل این اتفاق بوده و سازه از لحاظ فنی مشکل ندارد.

محمدیان در خصوص خسارت وارده به این پروژه افزود: ضرر و زیان این تخریب بر عهده پیمانکار است و باید این وضعیت را جبران کنند که طبق کارشناسی انجام شده یک هفته دیگر وضعیت کارگاه عادی می شود اما به طور حتم رسیدن به وضعیت کنونی پل زمانبر است.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ ماه دیگر این پل به بهره برداری خواهد رسید.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه این پل مشکل فنی ندارد، گفت: گروه مشاورین و مشاور ارشد در این پروژه نظارت کامل دارند و این اتفاق نیز هیچگونه ارتباطی با مباحث فنی و محاسباتی ندارد.

 

 منبع: mehrnews.com
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي