سقوط هواپیما در یاسوج ، 66 نفر جان باختند + اسامی

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 29 بهمن

سقوط هواپیما در یاسوج

متاسفانه صبح امروز هوایپمای تهران یاسوج از رادار خارج شد و ظاهرا در کوه دنا سقوط کرده است.طبق شواهد متاسفانه ۶۶ نفر مسافرین و خدمه این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان بوده جان باخته اند

سقوط هواپیما در یاسوج ، 66 نفر جان باختند + اسامی, پورتال خبری فرهنگی گهر

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه هواپیمای آسمان که دچار سانحه شده حدود ۶۰ مسافر داشته است، گفت: این هواپیما در محدوده سمیرم سقوط کرده است.

۱۹:۱۵/ رییس کمیسیون عمران: جعبه سیاه هواپیما تنها با حضور نمایندگان ATR باز می‌شود/ ابهام در علت خاموش بودن سیستم مکان‌یاب هواپیما/ در نوار مکالمات خلبان گزارشی از احساس خطر را نداده است.

۱۹:۰۰/ ۳۵ نفر از اعضای تیم نجات کوهستان چهارمحال و بختیاری برای جسجتو و نجات در خصوص سقوط هواپیما در سمیرم شرکت دارند.

۱۸:۳۰/ مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: موبایل مسافر سانحه سقوط هواپیما در روستای “کهنگان” سمیرم آنتن می‌دهد.

عبدالحسین افتخاری افزود: تلفن همراه خلیل آهنگران از کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مسافران سانحه دلخراش سقوط هواپیمای پروزا امروز تهران – یاسوج در محدوده سمیرم استان اصفهان آنتن می‌دهد./ایسنا

۱۷:۳۰/ عباس آخوندی مبنی بر اینکه آیا این هواپیما بهمن ماه نقص فنی داشته و از میانه راه به فرودگاه بازگشته، اظهار داشت: این موضوعات و نقص فنی این هواپیما در چند روز گذشته و ارتباط آن با سانحه امروز قابل استناد نیست.

۱۷:۰۰/ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی سانحه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج را که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان شد، تسلیت گفت.

۱۶:۴۵/ در پی حادثه تاسف‌بار سقوط هواپیمای خطوط هوایی آسمان در سمیرم، بیمه ایران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تاثر و تاسف فراوان بابت این حادثه ناگوار اعلام کرد هواپیمای ATR پرواز تهران – یاسوج تحت پوشش بیمه‌ای این شرکت بوده است.

۱۶:۳۰/ خبرگزاری تاس گزارش کرده است: “رئیس جمهور روسیه همدردی خود را با خانواده ها و دوستان قربانیان این سانحه اعلام می کند.”

۱۶:۲۰/سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در رابطه با پیگیری مجلس در خصوص سانحه امروز سقوط هواپیما گفت: آخرین مکالمه هواپیمای ATR در ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان بود

۱۶:۰۲/ وزیر راه و شهرسازی: به محض وقوع این سانحه بلافاصله طبق قانون ایکائو، ستاد بررسی سانحه با ۱۱ کارگروه تشکیل شد و ابعاد مختلف سانحه از نظر فنی، شرایط جوی و غیره در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه اطلاعات حادثه به صورت دقیق در حال ارزیابی است، گفت: با شرکت ATR به عنوان کمپانی سازنده هواپیما تماس گرفتیم که نماینده آنها نیز به ایران اعزام شود و نظریات خود را درباره این حادثه به ما اعلام کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره فعالیت نیروهای امدادی در محل وقوع حادثه گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه با استاندار اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد  در تماس بودیم و هماهنگ کردیم تا اقدامات لازم به موقع انجام شود؛ محل وقوع حادثه منطقه‌‌ای کوهستانی است همچنین استاندار اصفهان تیم کوهنوردی را متشکل از ۷۰ کوهنورد بابت امداد و نجات به منطقه اعزام کرده است.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم از نظر امداد و بررسی سانحه فعالیت‌ها به صورت کامل انجام شود.

آخوندی درباره سرنوشت لاشه هواپیما، گفت: طی تماسی که با استانداران اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد داشتم هنوز کسی لاشه هواپیما را ندیده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هواپیمای ATR از ایمن‌ترین هواپیماهای کوتاه‌برد جهان است.

۱۵.۳۵/ رئیس قوه قضاییه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج و درگذشت جمعی از هموطنان ضمن تسلیت به بازماندگان، از دادستان کل کشور خواست با تشکیل کمیته‌ای علت وقوع حادثه را بررسی و نسبت به برخورد قانونی با مقصران اقدام کند.

سقوط هواپیما در یاسوج ، 66 نفر جان باختند + اسامی, پورتال خبری فرهنگی گهر
جستجوی نیروهای امدادی برای پیدا کردن اثری از هواپیما

۱۴.۵۰/ رئیس پلیس راه استان اصفهان: محور یاسوج-سمیرم-اصفهان باز است و مشکلی ندارد. گزارشات میدانی حکایت از محدودیت تردد در این محور دارد.

۱۴.۲۰/ گفته می‌شود در محدوده «پس دنا» بین روستای نقل و خفر در محدوده پادنا دود مشاهده شده است/ تیم‌های امداد روستایی در حال عزیمت به این منطقه هستند.

۱۴.۱۳/ آخرین عکس دسته‌جمعی پای هواپیمای‌ ATR سانحه‌دیده آسمان

سقوط هواپیما در یاسوج ، 66 نفر جان باختند + اسامی, پورتال خبری فرهنگی گهر

سقوط هواپیما در یاسوج ، 66 نفر جان باختند + اسامی, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱۳.۴۰/ مسؤول تیم اعزامی هلال‌احمر به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، از اعزام پهپاد به این منطقه خبر داد.

۱۳.۲۸/ کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان از اعزام ۲۰ تیم از اصفهان خبر داد و گفت: ۳ تیم از پادنا و سمیرم، ۳ تیم از لردگان و از یاسوج نیز نزدیک‌ترین تیم به منطقه اعرام شده‌اند.

۱۳.۲۵/ احمد خسروی‌وفا، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پی این سانحه به رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سمیرم دستور داد تا با حضور در محل حادثه ضمن انجام تحقیقات لازم، علل بروز این حادثه را بررسی و دستورات قضایی لازم را صادر کنند.

 ۱۲.۲۵/ کریمی معاون هلال احمر استان اصفهان:تیم‌های ارزیاب امداد و نحات کوهستان به محل کهندان و بیده اعزام شدند، متاسفانه این منطقه تایید نشد.

بالگردهای اعزامی از اصفهان و شیراز به دلیل شرایط جوی نتوانستند کمک کنند.
پیش‌بینی می‌شود این هواپیما در ارتفاعات سقوط کرده است.
از محل حضور نیروها تا کوه پادنا، شاید حدود دو ساعت زمان ببرد تا محل سقوط را کشف کنیم.

۱۲.۲۰/ درحال حاضر هوا ابری مه آلود و بارندگی است. امدادگران در حال جستجو هستند و هواپیما مشاهده نشده است. با وجود خوب نبودن شرایط جوی گروه های امدادی در حال جستجو هستند.

۱۱.۵۶/ اطلاعاتی از هواپیمای سقوط‌کرده آسمان:

ای‌تی‌آر ۷۲ هواپیمای دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود.
ای‌تی‌آر ۷۲ نوع تکامل‌یافته‌ ای‌تی‌آر‌ ۴۲۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد.
مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر گنجایش دارند.
هواپیمای سقوط کرده تهران – یاسوج ۱۹ سال سن داشته است.

۱۱.۵۵/ سرگروه تیم امداد اعزامی به دنا: هنوز لاشه هواپیمای_مسافربری تهران-یاسوج مشاهده نشده است. حدود ۵۰ کیلومتر فاصله داریم.

۱۱.۵۲/ اسامی تیم پرواز ٣٧٠٤ هواپیمایی آسمان:
١-کاپیتان حجت الله فولاد
٢-خلبان دوم کاوه خلیلی
٣-سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی
٤-مهماندار بهنام رضایی نیارکی

۱۱.۵۰/ سخنگوی اورژانس کشور:‌ با توجه به شرایط جوی، بالگردهای اورژانس که برای امداد به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اعزام شده بودند، بازگشتند اما تیم‌های زمینی به نزدیکی منطقه سقوط هواپیما رسیده‌اند و درحال بررسی محل دقیق و یافتن لاشه هواپیما هستند.

۱۱.۴۶/ به گفته مسئولان شرکت هواپیمایی کشوری همه مسافران این پرواز جان باخته‌اند.

۱۱.۴۵/ این پرواز ۶۰ مسافر داشته که یکی از آنها کودک بوده است. ۲ مهماندار و ۲ نفر امنیت پرواز و دو خلبان و کمک نیز در این پرواز بوده‌اند که جمعا ۶۶ نفر می‌شوند.

 

سقوط هواپیما در یاسوج ، 66 نفر جان باختند + اسامی, پورتال خبری فرهنگی گهر
کاپیتان فولاد خلبان پرواز تهران یاسوج

 

۱۱.۴۴/ اسامی سرنشینان این هواپیما به شرح ذیل است:

ابرهیم جعفری‌سی‌سخت، نرگس خوبانی، علی نجمانی، عزت‌الله حق‌شناس، محمد صداقت‌نژاد، مصطفی رضایی، سید ابراهیم سعادت، محمد سمعیی‌نصرآباد، محسن تقی‌پور، علی زارعی، میلاد علیپور، افشین انصاری، سید علی دانشی، سید طاها دانشی، محمد عیدی‌نیا، علی فرزانه، حمید هداوندخانی، احمد غلامی، مژگان نظری، حسین رستمی، مریم عابدی، احمد انواری، محمد برزگری، رویا داخته، مجید اسلامی، مهدی قرالی، حسن‌رضا قرالقی، زیبا گلیپور، زهرا ایمانی‌مهر، عبدالرضا کردی، محمد نجات، محمدصادق نوری، امیر پورشعبان، فهمت صالح‌پروار، بهروز شریف‌کاظمی، پریسا سوهانی، خلیل آهنگران، اردشیر راد، حمید امیری، مهدی جاویدپور، عبدالاحد مرادی، سلمان آذری، کوثر هردانی، محمد کبیریان، علیرضا کالپور، حمید مهدوی

۱۱.۴۲/ سخنگوی اورژانس کشور: ۵ بالگرد اورژانس در حال جستجوی لاشه هواپیما هستند. امکان اعزام آمبولانس به دلیل صعب العبور بودن منطقه کوهستانی وجود ندارد

۱۱.۴۱/ تیم های زمینی اورژانس به محل سقوط هواپیما رسیده اند.

۱۱.۳۸/ معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان گفت: به دلیل نزدیکی استان فارس، بالگردها را از استان فارس درخواست کرده‌ایم.

۱۱.۳۳/ فرماندار سمیرم: هنوز نمیدانیم که هواپیما در سمیرم سقوط کرده یا در دنا/ اطلاعات اورژانس را ما نداریم/ تا دقایقی دیگر عازم منطقه می‌شویم.

۱۱.۳۰/ یک مقام مسئول شرکت آسمان: هواپیمای این شرکت به کوه دنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود. تیم‌های جست‌وجو به محل حادثه اعزام خواهند شد.
حادثه در روستای کهنگان از توابع پادنا در ۱۲۰ کیلومتری سمیرم اتفاق افتاده است.

 

سقوط هواپیما در یاسوج ، 66 نفر جان باختند + اسامی, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

۱۱.۲۵/ اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان در حال اعزام به منطقه جهت بازدید هستند؛ از آن‌جایی که محل حادثه کوهستانی است، رسیدن به محل حادثه دشوار است.

۱۱.۱۷/ مجتبی خالدی در ارتباط با آخرین جزئیات سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم گفت:‌هنوز لاشه هواپیمای سانحه دیده پیدا نشده و به احتمال زیاد هواپیما در محدوده سمیرم سقوط کرده است.

۱۰.۴۹/ پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در ارتباط با جزئیات سقوط هواپیمای آسمان اظهار داشت: این حادثه مربوط به هواپیمایی تهران ـ یاسوج بوده که از صبح امروز از رادار خارج شده و در منطقه سمیرم سقوط کرده است.

وی افزود: این پرواز ۵۰ تا ۶۰ مسافر داشته و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

۱۰.۴۳/ مدیرکل روابط عمومی آسمان در این باره به فارس گفت: فعلا آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده است و در حال پیگیری موضوع هستیم.

طباطبایی بیان کرد: در حال حاضر تیم فرودگاهی در تهران و استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیر موضوع است، بسیج نیروها انجام شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال سقوط این هواپیما وجود دارد؟ موضوع را تأیید کرد وگفت: هر احتمالی وجود دارد وهواپیمایی آسمان کماکان پیگیری موضوع است.

این هواپیمای ATR حامل ۶۶ مسافر بود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي