سقوط سنگ 4.5 تنی در نیاوران!

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 23 دی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط سنگ ۴.۵ تنی یک تاورکرین از ارتفاع حدود ۳۰ متری در نیاوران خبر داد.

سید جلال ملکی در این باره گفت: وقوع یک مورد حادثه سقوط وزنه‌های یک جرثقیل ساختمانی به آدرس نیاوران بعد از سه راهی یاسر در ساعت ۱:۵۴ بامداد روز دوشنبه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

سقوط سنگ 4.5 تنی در نیاوران!, پورتال خبری فرهنگی گهر

وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان ۱۰ طبقه در حال ساخت بود، گفت: عوامل گروه نجات چهار پس از حضور در محل مشاهده کردند که برای این ساختمان از یک جرثقیل ساختمانی (تاورکرین) استفاده کرده بودند که پس از اتمام عملیات ساخت، با یک جرثقیل ۱۶۰ تنی مشغول باز کردن این جرثقیل بودند که ناگهان وزنه تعادل آن به حیاط منزل مجاور سقوط کرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این وزنه حدود ۴.۵ تن وزن داشته و از ارتفاع بین ۲۰ تا ۳۰ متری سقوط کرده است، گفت: در حیاط این خانه، یک دستگاه سواری ۲۰۶ قرار داشت که این وزنه‌ها روی خودروی سواری افتاده و بخش‌هایی از اتاقک سریداری را نیز تخریب کرد.

وی ادامه داد: همچنین سقوط این سنگ باعث وارد شدن خساراتی به یک دستگاه سواری کیا ، موتورسیکلت و جرثقیل ۱۶۰ تنی و انسداد بخش‌هایی از خیابان شد.

سقوط سنگ 4.5 تنی در نیاوران!, پورتال خبری فرهنگی گهر

ملکی با بیان اینکه پنج تن از ساکنان این خانه مسکونی محبوس شده بودند، اضافه کرد: در جریان این حادثه زنی میانسال که در اتاقک سریداری حاضر بود، به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه پا توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد و راننده و اپراتور جرثقیل نیز دچار آسیب دیدگی شدند.

وی با اشاره ازدحام جمعیت در این منطقه پس از وقوع حادثه، افزود: متاسفانه انبوه جمعیت در این محل مشکلاتی را در عملیات آتش‌نشانان ایجاد کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان در ساعت ۴:۵۶ به عملیات خود در این محل خاتمه دادند، گفت: پس از آن محل حادثه به عوامل انتظامی و مالک تحویل داده شد.

 

منبع: ایسنا

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. تاور کرین

    خبر برای کی هست؟
    نزدیک دفتر کار من هم دارند تاورکرین کار میکنه من از ترس دیگه میتونم کار کنم

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي