روشهای معجزه آسا و خانگی برای سفید کردن دندانها

تاريخ : 8 بهمن

محصولات زیادی برای سفیدتر کردن دندان ها وجود دارد. با این حال ، بیشتر محصولات سفید کننده از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندانها استفاده می کنند ، که بسیاری از افراد را نگران می کند. اگر می خواهید دندانهای سفیدتر بدون مواد شیمیایی داشته باشید ، در این مقاله روشهای بسیاری وجود دارد که به صورت طبیعی و خانگی می توانید آنها را تهیه کنید.

روشهای معجزه آسا و سریع برای سفید کردن دندانها

روشهای معجزه آسا و خانگی برای سفید کردن دندانها, پورتال خبری فرهنگی گهر

بعضی از غذاها می توانند مینای دندان شما را لکه دار کنند که بیرونی ترین لایه دندان شماست. علاوه بر این ، ایجاد پلاک روی دندان شما می تواند باعث زرد شدن آنها شود.

این نوع تغییر رنگ معمولاً با داروهای مرتب تمیز کردن و سفید کننده قابل درمان است. با این حال ، بعضی اوقات دندانها به دلیل زرد شدن دندان مینای دندان زرد به نظر می رسد ، و عاج زیر آن آشکار می شود. عاج یک بافت طبیعی زرد و استخوانی است که در زیر مینای دندان قرار دارد.

در اینجا ۷ روش ساده وجود دارد که می توانید دندان های خود را به صورت طبیعی سفید کنید.

۱ – با جوش شیرین مسواک بزنید

روشهای معجزه آسا و خانگی برای سفید کردن دندانها, پورتال خبری فرهنگی گهر

جوش شیرین دارای خاصیت سفید کننده طبیعی است ، به همین دلیل یک ماده محبوب در خمیر دندان تجاری است. این ساینده خفیف است که می تواند به پاک کردن لکه های سطحی روی دندان ها کمک کند.

علاوه بر این ، جوش شیرین باعث ایجاد محیطی قلیایی در دهان شما می شود که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

روش استفاده : 

۱ قاشق چایخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و دندانهای خود را با خمیر مسواک بزنید. می توانید این کار را چند بار در هفته انجام دهید.


۲ – از هیدروژن پراکسید استفاده کنید

هیدروژن پراکسید یک ماده سفید کننده طبیعی است که باعث از بین رفتن باکتری ها در دهان شما نیز می شود. بسیاری از محصولات سفید کننده تجاری حاوی هیدروژن پراکسید هستند ، گرچه در غلظت بسیار بالاتری نسبت به شما استفاده می کنند.

یک مطالعه نشان داده که یک خمیر دندان حاوی جوش شیرین و ۱ درصد هیدروژن پراکسید منجر به سفیدتر شدن قابل توجهی دندانها می شود.

روش استفاده :

مخلوط کردن آن با جوش شیرین برای تهیه خمیر دندان است. ۲ قاشق چایخوری هیدروژن پراکسید را با ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کنید و به آرامی دندانهای خود را با مخلوط کنید.


۳ – از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب قرنهاست که به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و تمیز کننده طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.اسید استیک که ماده اصلی فعال سرکه سیب است ، باکتری ها را از بین می برد. خاصیت ضد باکتریایی سرکه همان چیزی است که برای تمیز کردن دهان و سفیدتر کردن دندان های شما مفید است .

****اسید استیک موجود در سرکه پتانسیل تخریب مینا روی دندانهای شما را دارد. به همین دلیل ، شما نباید هر روز از سرکه سیب استفاده کنید. همچنین باید مدت زمان تماس با سرکه سیب را با دندان های خود محدود کنید .

روش استفاده :

برای استفاده از آن به عنوان دهانشویه ، آن را با آب رقیق کرده و برای چند دقیقه در دهان خود قرقره کنید . در انتها حتماً دهان خود را با آب شستشو دهید.


۴ – میوه و سبزیجات بخورید

روشهای معجزه آسا و خانگی برای سفید کردن دندانها, پورتال خبری فرهنگی گهر

رژیم غذایی پر میوه و سبزیجات ممکن است برای بدن و دندانهای شما مفید باشد. در حالی که آنها جایگزینی برای مسواک زدن آنها نیستند ، میوه ها و سبزیجات خرد شده و خام ، می توانند به شما کمک کنند که پلاک را هنگام جویدن از بین ببرید.

توت فرنگی و آناناس دو میوه ای هستند که گفته می شود به سفیدتر شدن دندان های شما کمک می کند.

سفید کردن دندانهای خود با مخلوط توت فرنگی و جوش شیرین یک داروی طبیعی است که مورد توجه افراد مشهور قرار گرفته است.

یک مطالعه جدید نشان داده که یک ترکیب توت فرنگی و جوش شیرین در مقایسه با محصولات سفید کننده تجاری ، تغییر رنگ کمی در دندان ها ایجاد می کند .

روش استفاده :

برای استفاده از این روش درمانی ، یک توت فرنگی تازه خرد کنید ، آن را با جوش شیرین ترکیب کنید و مخلوط را روی دندان های خود بزنید.


۵ – آناناس

یک مطالعه نشان داده که خمیردندان حاوی برملین ، آنزیمی که در آناناس وجود دارد ، در از بین بردن لکه های دندان نسبت به یک خمیر دندان معمولی مؤثرتر است .


 از لکه های دندان قبل از وقوع آنها جلوگیری کنید

در حالی که دندانهای شما به طور طبیعی زرد می شوند ، برخی از موارد می تواند به جلوگیری از لکه روی دندان شما کمک کند.

بلافاصله پس از مصرف یکی از این غذاها یا نوشیدنی ها ، دندان های خود را مسواک بزنید تا تأثیر آنها بر روی رنگ دندان های خود محدود شود. علاوه بر این ، از سیگار کشیدن و جویدن تنباکو خودداری کنید ، زیرا هر دو می توانند باعث تغییر رنگ دندان شوند.

۶ – مصرف قند خود را محدود کنید

اگر می خواهید دندانهای سفیدتر ، میزان مصرف قند خود را کاهش دهید. هنگامی که غذای قندی مصرف می کنید ، حتماً دقایقی بعد دندان های خود را مسواک بزنید.

۷ – مقدار زیادی کلسیم را در رژیم خود قرار دهید

روشهای معجزه آسا و خانگی برای سفید کردن دندانها, پورتال خبری فرهنگی گهر

برخی از تغییر رنگ دندان ها در اثر فرسایش مینای دندان و قرار گرفتن در معرض عاج در زیر آن ، زرد رنگ ایجاد می شود. بنابراین ، هر کاری که برای تقویت مینای دندان هایتان انجام دهید ، به سفید نگه داشتن مروارید شما کمک می کند.

غذاهای سرشار از کلسیم مانند شیر ، پنیر ، کلم بروکلی و… ممکن است به محافظت از دندان های شما در برابر فرسایش مینای دندان کمک کنند.

۸ – مسواک زدن و نخ دندان را فراموش نکنید

روشهای معجزه آسا و خانگی برای سفید کردن دندانها, پورتال خبری فرهنگی گهر

در حالی که برخی از تغییر رنگ دندانها به طور طبیعی با افزایش سن ، این نتیجه عمدتاً حاصل از ایجاد پلاک است. به طور منظم مسواک زدن و نخ دندان می تواند با کاهش باکتری های موجود در دهان و جلوگیری از ایجاد پلاک به دندان شما کمک کند.

خمیر دندان لکه های دندان را به آرامی از بین می برد و نخ دندان باعث از بین رفتن باکتری های منجر به پلاک می شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي