سفر دو تاجیک با پای پیاده به شیراز

ورزشكاران پیشكسوت كشور تاجیكستان با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی میان مسلمانان، با پای پیاده وارد شهر شیراز شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘عبدالرحیم حبیب اف’ 65 ساله پیشكسوت ورزش دوومیدانی و ‘عبدالعزیر رجب اف’ مربی 64ساله و پیشكسوت كشتی آزاد كه سفر خود را با پای پیاده از تاجیكستان آغاز كرده اند، روز شنبه وارد شهر شیراز شدند.

 

سفر دو تاجیک با پای پیاده به شیراز

 

‘عبدالعزیز رجب اف’ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این سفر را از روز 17 اردیبهشت ماه امسال و با هدف دعوت مسلمانان به صلح و صفا از تاجیكستان آغاز كردیم و پس از سفر به كشور افغانستان وارد ایران شدیم و سپس در ادامه به كشورهای امارات عربی متحده، عربستان سعودی، مصر، فلسطین، تركیه و گرجستان سفر خواهیم كرد.

وی، ایران را كشور مترقی و پیشرفته جهان اسلام دانست و از مردم ایران برای سفر به شهرهای تاجیكستان دعوت كرد.

این پیشكسوت كشتی آزاد تاجیكستان افزود: شهر شیراز دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی است و به سبب برخورداری از شاعران برجسته، دارای جایگاه ویژه ای است.

‘رجب اف’ یكی از انگیزه های خود برای سفر به شهر شیراز را دیدار با ‘امید نوروزی’ قهرمان مسابقه های كشتی فرنگی بازی های المپیك 2012 لندن عنوان كرد!

وی، همچنین برای برگزاری مسابقات مشترك ورزشی بین دو كشور ایران و تاجیكستان اظهار علاقه كرد.

‘عبدالرحیم حبیب اف’ نیز ضمن تقدیر از میهمان نوازی ایرانیان گفت: ایران كشور زیبا و سرسبزی است كه دارای اماكن مقدسه بسیاری است و ما در این سفر، حرم مطهر امام رضا (ع)، اماكن مذهبی شهر شیراز و آرامگاه عمر خیام را زیارت كردیم.

این دو ورزشكار پیشكسوت كشور تاجیكستان در ادامه سفر خود به شهر شیراز با مسوولان اداره كل ورزش و جوانان استان فارس نیز دیدار كردند.

 

 

 

گردآوری: گروه ورزش گهر

 

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه