سـرقـت پـرايـد در 13 ثـانـيـه!

دسته بندي : حوادث
تاريخ : 21 تیر

باشگاه خبرنگاران: سردار ساجدی نیا با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد سرقت‌ها در حوزه سرقت خودرو است اعلام کرد: پراید در ۱۳ ثانیه سرقت می شود. ضمن اینکه ۶۰ درصد خودروهای مسروقی پراید است.

ساجدی نیا با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد سرقت ها در حوزه سرقت خودرو است اعلام کرد:پراید در ۱۳ ثانیه سرقت می شود. ضمن اینکه ۶۰ درصد خودروهای مسروقی پراید است. البته این موضوع به اطلاع خودروسازان رسید و آنها نیز اقداماتی را برای افزایش ضریب امنیت خودروها انجام دادند. البته باید امنیت خودروها بیشتر شود. امسال ۱۲۳ باند سارقان را شناسایی و متلاشی کردیم و روز گذشته نیز ۴ باند را در عملیات ویژه‌ای دستگیر کردیم.

به گفته رئیس پلیس تهران در سه ماه گذشته کشف خودروهای مسروقه ۱۸ درصد افزایش و دستگیری ها نیز رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهند.

سردار حسین ساجدی نیا همچنين با اشاره به اینکه اولویت مردم و درخواست آنها از پلیس برخورد با ناهنجاری‌ها و اراذل و اوباش است گفت: از ابتدای امسال سه مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش اجرا شد که درپی آن دستگیری اراذل سطح يك ، ۱۷۶ درصد کاهش، دستگیری اراذل سطح دو با ۳۷۰ نفر ۳ درصد رشد و اراذل سطح سه نیز ۶۰ درصد رشد داشته است. در این مدت شاهد رشد ۲۳ درصدی برخورد با اراذل و اوباش بودیم. وی ادامه داد: قوه قضائیه همکاری خوبی را با پلیس برای برخورد با این افراد دارد و بیشتر اراذل و اوباش دستگیر شده همچنان در اختیار مراجع قضایی هستند.

ساجدی نیا گرداندن اراذل و اوباش در محل ها را کاری مثبت ارزیابی کرد و گفت: گرداندن اراذل در محل باعث می شود تا ابهت آنها ریخته شود ضمن اینکه مردم از این اقدام پلیس استقبال خوبی کرده‌اند.

ساجدی نیا با بیان اینکه سرقت به عنف، قتل و آدم ربایی جزو جرایم خشن هستند افزود: زورگیری نیز در حوزه سرقت به عنف قرار می گیرد. به زودی طرح بزرگی را برای مقابله با زورگیری در سطح پایتخت انجام می‌دهیم البته در سال جاری سرقت به عنف ۴ درصد کاهش یافته است این درحالی است که وقوع قتل ۵۶ درصد و آدم ربایی نیز ۳۳ درصد کاهش داشته است. ماموران پلیس در طول سه سال گذشته موفق شدند بیش از ۹۹ درصد آدم ربایی ها را کشف کنند.

وی برخورد با سلاح سرد را یکی از عوامل کاهش قتل دانست و افزود: برخورد با سلاح سرد و اراذل باعث کاهش وقوع قتل می شود به همین دلیل با حمل کنندگان سلاح سرد نیز برابر قانون برخورد می کنیم.

پاکسازی فرحزاد و دره اسلام آباد

ساجدی نیا از اجرای ۴ مرحله پاکسازی دره فرحزاد در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال نیز دو مرحله پاکسازی به اجرا درآمد. ضمن اینکه برای نخستین بار در دره اسلام آباد نیز طرح پاکسازی اجرا کردیم.

کمبود کمپ برای نگهداری معتادان وی با اعلام افزایش ۴۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در پایتخت گفت: در سال جاری بیش از ۳.۵ تن مواد مخدر کشف شد. بسیاری از شهروندان از عدم جمع آوری معتادان سطح خیابان گله مند هستند در صورتی که پلیس آمادگی دستگیری این افراد و انتقال آنها به کمپ های مجاز را دارد اما تاکنون کمپی برای انتقال معتادان دستگیر شده معرفی نشده است.

پلیس توان جمع آوری معتادان خیابانی را دارد اما ظرفیت کمپ ها کم است. برخورد با اقلام ضد فرهنگی ساجدی نیا با اشاره به اجرای طرح امنیت اخلاقی تاکید کرد: طرح امنیت اخلاقی تنها برخورد با بدحجابی نیست و بسیاری از موارد باید امنیت شان توسط پلیس تامین شود. یکی از موضوعات طرح امنیت اخلاقی برخورد با اقلام ضد فرهنگی است که در سال جاری رشد ۸۲ درصدی را نشان می دهد سال گذشته ماموران موفق شدند ۸۷۰ هزار اقلام فرهنگی غیرمجاز را کشف کنند که این میزان در سال جاری به ۵ میلیون افزایش یافت.

وی تاکید کرد: در سال جاری دو مرحله طرح به اجرا گذاشتیم و ۵ هزار و ۷۲۲ مغازه را بررسی کردیم. در این مدت ۲۵۳ مورد اخطار پلمپ صادر ، ۲۵ واحد در محل پلمپ و ۳۸۷ نفر نیز تذکر دریافت کردند.

اولین گام طرح امنیت اخلاقی تذکر و ارشاد است ساجدی نیا با بیان اینکه اولین گام در طرح امنیت اخلاقی تذکر و ارشاد است افزود: وضعیت پوشش برخی از همشهریان بسیار بد است که آنها را به خودرو منتقل کرده و در آنجا تعهد می گیریم اگر وضعیت فرد به گونه‌ای باشد که نتواند در سطح شهر حضور یابد او را به مقر هدایت می‌کنیم. در مقر پلیس با همکاری صاحبنظران علوم اجتماعی با این افراد صحبت شده، با خانواده هایشان تماس می‌گیریم تا لباس مناسبی برای آنها بیاورند و سپس از مقر پلیس خارج می‌شوند. تعداد کمی از بدحجابان تاکنون توسط پلیس به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی در پایان در خصوص استقرار ماموران یگان امداد در بزرگراهها گفت: بیشتر ماموران اقدام به تذکر می کنند اما دستگیری ها مربوط به مزاحمین نوامیس است. سعی می کنیم در موارد بدپوشش تنها تذکر دهیم.

 

گردآوری: گروه خبر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي