سر دوش حمام را اینطور تمیز کنید

سر دوش حمام را اینطور تمیز کنید

سر دوش حمام را اینطور تمیز کنید

اگر دوش شما طی سال ها بوسیله مواد معدنی آب گرفته است، احتیاج به تمیزکاری دارد. به جای استفاده از مواد شیمیایی که به شما و دوش صدمه می زنند روش های زیر را دنبال کنید تا ببینید چطور می توانید دوش را با راه های زیست محیطی دوستانه تری تمیز کنید.

جوشاندن در سرکه
از سرکه سفید که ایمن، موثر و ارزان است استفاده کنید.

1-  سر دوش خود را برای مواد معدنی رسوب کرده چک کنید. آنجا مواد تغییر رنگ داده و سخت شده وجود خواهند داشت که برای مدتی تمیز نشده اند.

2- ماهی تابه یا ظرف خود را تا جایی که سر دوش در آن غوطه ور شود با سرکه سفید پر کنید.

3- سر دوش را داخل آن بیندازید. سر دوش را از هم جدا کنید ( باید باز شود) و داخل تابه بیندازید.

4- ظرف را روی اجاق بگذارید. اجازه بدهید سر دوش برای چند دقیقه به جوش بیاید زمان آن بستگی به جنس سر دوش دارد. آن را نجوشانید یا دما را خیلی بالا نبرید زیرا ممکن است سر دوش ذوب شود. همچنین توجه کنید که سر دوش در سرکه شناور باشد و به ته ظرف نچسبیده باشد.

5- سر دوش را بشویید. زمانی که سر دوش شما به اندازه کافی جوشید مواد رسوبی را تمیز کنید، آن را از ظرف خارج کنید، آن را با آب بشویید و دوباره ببندید. آن را به شیر آب ببندید و مطمئن شوید که تمام مواد معدنی از آن خارج شده باشند.

سرکه و وسایل گرمازا
این یک جایگزین برای روش قبلی است اگر شما نمی خواهید از گرما، جوشاندن و اجاق استفاده کنید.

6- سر دوش را به مدت ۱ یا ۲ ساعت درون ظرفی روی وسیله گرمازا خیس کنید. ممکن است زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه مطلوب بگیرد بنابراین ممکن است احتیاج باشد که سر دوش را طول شب در سرکه خیس کنید.

7- روش دیگر، استفاده از سرکه گرم است

– اول سرکه را گرم کنید.
– سر دوش را از هم باز کنید، سپس آن را داخل ظرف سرکه گرم بگذارید. این روش بسیار مناسب برای زمانی است که شما از ذوب شدن آن نگران هستید. چک کنید چقدر تمیز شده است. آن را بردارید یا زمان بیشتری بگذارید بماند.

سرکه و پوشش پلاستیکی
برای اینکه سر دوش را باز نکنید از این روش استفاده کنید.

8- سرکه را درون کیسه پلاستیکی بریزید. یک کیسه در اندازه ساندویچ هم برای این کار مناسب است.

9- کیسه را روی سر دوش بکشید.

10- با یک بند لاستیکی انتهای آن را ببندید. شما می توانید از یک بند چند لایه، بند الاستیکی یا روش دیگر برای بستن آن استفاده کنید.

11- بگذارید یک شب، سر دوش در سرکه بماند. صبح روز بعد سر دوش مثل روز اول بدون ساییدن تمیز شده است.

منبع: wikiHow

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند