سریع ترین راه کاهش فشار خون ، طبیعی و خانگی

در ادامه با سریع ترین راه کاهش فشار خون که یک روش طبیعی و خانگی است آشنا می شوید

82067259-70711017

محققان دانشگاه نورثومبریا متوجه شدند افرادی كه 60 میلی لیتر كنستانتره آلبالوی رقیق شده با آب می نوشند، فشار خون آنها در عرض سه ساعت هفت درصد كاهش می یابد كه برای كاهش 38 درصدی خطر سكته مغزی و یا 23 درصدی بیماری قلبی كافی است.
در این مطالعه مشخص شد كه داروی كاهش فشار خون نیز تاثیر مشابه و همسان دارد.
افراد زیادی در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند كه در صورت درمان نشدن، با افزایش خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی، بیماری كلیه، سكته مغزی و زوال عقل مواجه می شوند.
محققان در این مطالعه كه در مجله آمریكایی Clinical Nutrition منتشر شد، 15 نفر را كه علائم اولیه فشار خون بالا داشتند، مورد بررسی قرار دادند.
محققان این افراد را به دو دسته تقسیم كردند و به یك گروه 60 میلی لیتر كنستانتره آلبالو رقیق شده با 100 میلی لیتر آب و به گروه دوم شربت با طعم میوه دادند.
براساس نتیجه این مطالعه، افرادی كه كنستانتره آلبالو مصرف كرده بودند، فشار خون ماكزیمم (سیستولیك) آنها نسبت به افرادی كه شربت با طعم آب میوه نوشیده بودند، هفت درصد بیشتر كاهش یافت.
محققان علت تاثیر آب آلبالو بر پرفشاری خون را ناشی از غنای این میوه از اسیدهای فنولیك- یك نوع آنتی اكسیدان می دانند كه به طور طبیعی تولید می شود.
محققان با پیگیری وضعیت افراد مورد بررسی متوجه شدند كه بیشترین تاثیر در فشار خون زمانی اتفاق می افتاد كه سطح دو اسید فنولیك — اسید وانیلیك و protocatechuic — در خون بیماران به اوج می رسد.
محققان خاطرنشان كردند كه اكثر بیماری های قلبی و عروقی توسط عوامل خطرسازی اتفاق می افتد كه می توان آنها را كنترل، درمان و یا اصلاح كرد.
این عوامل خطرساز شامل فشار خون بالا، كلسترول، چاقی، استعمال تنباكو، نبود فعالیت بدنی و دیابت می شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه