سرد ترین شهر جهان کجاست

دسته بندي : 💥 سرگرمی,عجایب
تاريخ : 25 تیر

درباره سرد ترین شهر

سردترین شهر جهان، نقطه ای است که باید یک بار برای همیشه آن را شناخت. صحبت از یاکوتسک، سردترین نقطه در جهان است. این شهر از در جهان رتبه اول سرد ترین شهر را جذب خود نموده است و ساکنین آن در دمایی فوق العاده کم زندگی می کنند.

سرد ترین شهر جهان کجاست, پورتال خبری فرهنگی گهر

چرا کسانی هستند که حاضر هستند در سردترین شهر دنیا زندگی کنند؟ به یاکوتسک خوش آمدید. این شهر مرکز ایالت جمهوری یاقوتستان در روسیه است. این شهر، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای سیبری است. و با فاصله‌ی ۴۵۰ کیلومتری از مدار قطب شمال و با رکورد کم‌ترین دما، رسما سردترین شهر دنیا به‌حساب می‌آید که در فاصله‌ ۴۵۰ کیلومتری از مدار قطب شمال قرار دارد.

یاکوتسک از قرن سیزدهم، تحت چارچوب‌های مختلف شناخته شده است. این منطقه در ابتدای امر، مرزی برای جلوگیری از اختلاط یاکوت و سیبری که به خاطر پنهان شدن از حکومت در حال شکل گیری مغولستان ساخته شده بود. بعدتر که امپراتوری روسیه کنترل اوضاع را به دست گرفت، شهر یاکوتسک به پایتخت فرمانده‌ محلی جنگ تبدیل شد. اما حتی در همان زمان نیز این شهر، صورت کاملا رسمی به خود نگرفت. تا دهه‌ی ۱۸۸۰ که طلا و دیگر مواد معدنی در نزدیکی آن کشف شدند.

جستجوها و حفاری‌های فراوان برای کشف چنین موادی، به کشف چیز ارزشمندتری منجر شد؛ الماس. بله تمام مناطق اطراف یاکوتسک پر از الماس است. این منطقه یک پنجم الماس دنیا را تامین می‌کند.

استالین در زمان حکومتش، با احداث زندان‌های کار اجباری برای استخراج این الماس‌ها، وسعت این شهر را افزایش داد. بسیاری از ساکنین مدرن کنونی این شهر نوادگان ترکیبی از دو موج معدن‌چیان جوینده الماس هستند. این یعنی یا داوطلبانی که در ابتدای کار آمده بودند یا محکومین معدن‌های استالین. به عنوان یک مرکز پر سود اقتصادی برای دولت روسیه، این شهر یکی از در دسترس‌ترین شهر‌ها در روسیه محسوب می‌شود. این شهر ایستگاه نهایی ریل‌های راه آهن و بزرگراه‌ها است.

معرفی سرد ترین شهر جهان

اخیرا فرودگاهی به این شهر اضافه کرده‌اند تا سفر به یاکوتسک را هم برای توریست‌ها و هم برای تاجرین الماس که به صورت ثابت به این شهر در رفت و آمدند، آسان‌تر کند.این فرودگاه البته در بیشتر اوقات سال، برای استفاده مناسب نیست چرا که کاملا یخ بسته است. دمای آنجا حتی از منفی ۲۸/۸ درجه‌ی سانتیگراد هم پایین‌تر رفته است که واقعا تکان‌دهنده است.

زمستان‌ها هم به شکل دیوانه‌واری طولانی هستند. تصور کنید که زمستان در این شهر تمام سال طول می‌کشد. این شهر به حدی سرد است که بیشتر اماکن آن از لایه‌های منجمد دائمی ساخته شده است. در زمان‌های اوج سرما، بیشتر مردم سعی می‌کنند به هیچ وجه از خانه‌هایشان بیرون نروند.

بیشتر خاک این منطقه هزاران سال است که همان‌طور به صورت یخ زده باقی مانده است. یعنی در این حد آنجا سرد است. ساختن هر ساختمانی در این شهر، می‌تواند یک کابوس وحشتناک باشد. چرا که کندن زمین برای پی ریزی بسیار طاقت فرسا است. بناها نیز به شکل عجیبی موقتی هستند. یا این که تصادفا بر بالای کپه‌ی به هم چسبیده بنا می‌شوند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي