سخنان لوون هفتوان درباره فیلم سینمایی کوپال

تاريخ : 14 بهمن

صحبت ها و حرف های لوون هفتوان درباره فیلم سینمایی کوپال را در ادامه این مقاله گهر می خوانید

سخنان لوون هفتوان درباره فیلم سینمایی کوپال, پورتال خبری فرهنگی گهر

لوون هفتوان بازیگر فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی که به نمایندگی از بخش «هنر و تجربه» در بخش مسابقه ملی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر قرار دارد درباره حضورش در این فیلم به خبرنگار مهر گفت:کاظم ملایی حدود یک سال پیش از طریق دوستان و همکاران با من تماس گرفت و فیلمنامه این اثر را برایم فرستاد. فیلمنامه بسیار خوب و با دقت و وسواس زیادی نوشته شده بود، شخصیت جذابی هم در فیلمنامه وجود داشت که بیشتر داستان فیلم حول شخصیت اصلی آن یعنی احمد کوپال می چرخید.

وی افزود:برای هر بازیگری چنین نقشی که ۷۰ درصد بار قصه را به دوش می کشد، چالش برانگیز است؛ به ویژه با آن وسواسی که ملایی فیلمنامه را نوشته بود. به طور کلی من دوست دارم با کارگردان های فیلم اولی و یا افرادی که به نوعی فیلم اول خود را تهیه می کنند، کار کنم. این افراد چون هنوز در ابتدای کار هستند وسواس زیادی دارند و جستجوگر هستند تا بتوانند فضاهای جدیدی را کشف کنند.

هفتوان بیان کرد:این اثر از جهت ساخت و فضاهایی که در آن وجود داشت کار سختی برای من بود مثلا کار با سگ بسیار سخت بود. متأسفانه ما جانوران را به عنوان بازیگر در سینمای خودمان تربیت نمی کنیم، همین امر کار را بسیار سخت می کند. بازی این سگ در فیلم به طوری بود که می توانم بگویم نقش اول را او داشت و نقش دوم بر عهده من بود.

این بازیگر ادامه داد:در این اثر این سگ شخصیتی دارد و صرفاً به معنای حضور یک جانور نیست. این سگ زنده یاب و تربیت شده بود اما با غریبه ها به سختی ارتباط برقرار می کرد به طوری که دو بار من را گاز گرفت. به نظرم باید از جانوران در فیلم ها استفاده کنیم زیرا آنها بخشی از زندگی ما هستند و قصه های زندگی ما را پیش می برند و ما باید نحوه استفاده درست از آنها را بدانیم البته نه به گونه ای که مورد آزار و اذیت قرار بگیرند. اگر بتوانند به عنوان یک شخصیت طرح شوند، روی داستان و قصه های ما تأثیر می گذارند.

وی در پایان گفت:امیدوارم زحمتی که در این اثر کشیده شده، دیده شود زیرا «کوپال»، فیلمی است که در سینمای ایران فضا و تجربه جدیدی را ایجاد کرده است. اگر این فیلم حتی در بخش چشم انداز هم بود، من خوشحال می شدم. «کوپال» فیلمبرداری بسیار خوبی دارد و امیدوارم جایزه ای به همین سبب کسب کند. من خودم به پر مرغ هم راضی هستم و سیمرغ نمی خواهم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي