سبد کالا ماه رمضان ۹۷ + زمان توزیع

تاريخ : 21 اردیبهشت

سبد کالا ماه رمضان ۹۷ + زمان توزیع

دولت معمولا در ایامی مانند ماه رمضان یا عید نوروز و … سبد کالا توزیع می کند. در این بخش در مورد سبد کالا ماه رمضان صحبت می کنیم.

سبد کالا ماه رمضان ۹۷ + زمان توزیع, پورتال خبری فرهنگی گهر

سبد کالا ماه رمضان ۹۷


محمد باقر نوبخت گفت: دولت در راستای سیاست های فقر زدایی پرداخت یارانه های فروردین ماه را به موقع انجام داده و در اردیبهشت ماه نیز در زمان مشخص یارانه ها را به حساب خانوار ها واریز می کند.

وی افزود: همچنین دولت با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، یک سبدغذایی ویژه را نیز به تمامی افرادی که تحت پوشش بوده و در جامعه هدف قرار گرفته اند، اختصاص می دهد. معاون رییس جمهوری گفت: اعتبار این سبد غذایی در سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود، اما در سال جاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال است.


۴ شیوه اطلاع از “دریافت” یا “عدم دریافت” سبد کالا از سوی مشمولان طرح سبد حمایتی دولت را اعلام کرد. بر این اساس، هموطنان می توانند با ارسال کدملی و شماره کارت بانکی و کد ملی به شماره پیامک ۵۰۰۰۷۹۹ و یا تماس با شماره گویای ۰۹۶۱۲ و یا شماره #۷۹۹* از شماره تلفن همراه اول از آخرین وضعیت خود اطلاع یابند، البته این روش‌ها پس از دستورات مقامات ذی‌ربط در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت کامل فعال شود.

دولت قرار است ظرف کمتر از ۱۰ روز دیگر، اولین سبد کالای حمایتی خود را به جامعه هدف ۱۵ میلیون نفری ارایه دهد. بر این اساس، سرپرستان خانوار شامل کارمندان دولت اعم از قراردادی، پیمانی یا رسمی، کارگران، طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل و بازنشستگان از این سبد کالایی برخوردار خواهند شد.

در این میان ،هر یک از سرپرستان خانوار می توانند از ۴ روش برای اطلاع از دریافت یا عدم دریافت سبد کالا اطلاع یابند که به شرح زیر است. در واقع این ۴ روش، کانال‌های ارتباطی زیر جهت اطلاع‌رسانی و پاسخ به سئوالات و پیگیری مشکلات برقرار شده است. البته این روش‌ها پس از دستورات مقامات ذی‌ربط در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت کامل فعال شود.

از طریق تلفن گویای وزارت صنعت، معدن و تجارت: شهروندان می‌توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره ۰۹۶۱۲ با مسئولین و کارشناسان طرح جهت دریافت پاسخ سئوالات خود تماس حاصل کنند.

از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت: در صورت بروز هرگونه اشکال در فرایند تراکنش، همانند روال قبل مردم می‌توانند با مرکز تماس شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارت‌خوان درج شده است، پیگیری موارد به انجام رسانند.

از طریق تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول: همچنین شهروندان می‌توانند با تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول به شماره #۷۹۹* ، و یا ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۷۹۹، با ارسال شماره کارت بانکی و کد ملی خود از وضعیت شمول خود در طرح اطلاع یافته و همچنین اطلاعات مربوط به موجودی سبد کالای خود را دریافت نمایند. در این خصوص دقت شود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به آن صورت می‌پذیرد مد نظر است.

از طریق مراجعه به اینترنت: وب‌سایت رسمی اطلاع‌رسانی سامانه به آدرس www.yaranehkala.ir جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به طرح و لیست فروشگاه‌های مجاز در دسترس است. از طریق این وب‌سایت، هر شهروند می‌تواند وضعیت شمول خود در طرح را پیگیری و موجودی سبد کالای خود را استعلام کند.

چند نکته درباره سبد کالا

فروشگاه‌های عرضه‌کننده سبد کالا مجاز به اخذ هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان نیستند. جهت دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.

تلاش بر این است سبد کالای حمایتی به صورت یکجا به خانوارهای مشمول تحویل شود. در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقی‌مانده آن در طول ماه وجود دارد.

برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع نباتی و پنیر اقلام تشکیل دهنده سبد کالای حمایتی هستند. برهمین اساس، در دو سبدکالایی که امسال دولت به شهروندان می‌دهد، ۱۰ کیلوگرم برنج، ۴ کیلوگرم مرغ، ۲ بسته ۴۰۰ گرمی پنیر، ۲ بسته ۱۶ عددی تخم مرغ پیش بینی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفته است: برنج سبد اول کالایی رایگان دولت، برنج هندی است.

به گزارش مهر، دولت دهم در سال ۸۹ سایت رفاهی را برای پرداخت یارانه نقدی طراجی و پیاده‌سازی کرد و حال دولت یازدهم با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت سایت یارانه کالا را طراحی کرده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي