ساخت دستگاه نوشیدنی مترجم زبان های مختلف

تاريخ : 8 مهر

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

ساخت دستگاه نوشیدنی مترجم زبان های مختلف

ساخت دستگاه نوشیدنی مترجم زبان های مختلف, پورتال خبری فرهنگی گهر

مترجم زبان‌های مختلف در قالب یک دستگاه پوشیدنی

شرکت “فوجیتسو” موفق به توسعه اولین دستگاه پوشیدنی بدون نیاز به دست شده که نقش یک مترجم را ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، کارکنان بیمارستان‌ها به دلیل انجام کارهای متعدد و مراقبت از بیماران و همچنین نیاز به برقراری ارتباط با بیمارانی که به زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند، به چنین دستگاهی نیاز مبرم خواهند داشت.

سال گذشته، “فوجیتسو” سیستمی را ایجاد کرد که در آن تبلت‌های ثابت با میکروفون‌های خارجی می‌توانستند سخنرانی‌های مختلف را شناسایی کرده و زبان گفتاری آنها را به دیگری ترجمه کنند.

در حال حاضر، آن تکنولوژی به یک دستگاه متصل به Wi-Fi تبدیل شده که توسط کاربر و مانند یک برچسب که نام شخص بر روی آن نوشته می‌شود، پوشیده می‌شود.

این دستگاه دارای دو میکروفون است که به چندین جهت می‌چرخد که یکی از آنها رو به جلو و برای گرفتن صدای بیمار و دیگری به سمت بالا و برای ضبط صدای کاربری است که آن را پوشیده است.

یک نرم افزار نیز بر روی سیستم وجود دارد که به طور خودکار تشخیص می‌دهد که کدام یک از دو نفر صحبت می‌کنند و یک سرور مبتنی بر فضای ابری، کلمات آنها را به گفتاری به زبان خروجی مورد انتخاب کاربر ترجمه می‌کند.

این به این معنی است که قبل از آغاز گفتگو، کاربر می‌تواند تعیین کند که گفتار خود به زبان انگلیسی و گفتار بیمار به زبان ژاپنی ترجمه شود.

همچنین این دستگاه از قدرت بینظیری در مسدود کردن صداهای اطراف برخوردار است و با دقت ۹۵ درصدی می‌تواند در محیط‌های شلوغ صداها را تشخیص داده و آنها را ترجمه کند.

محققان این فناوری جدید را در اتاق شلوغ و پر سر و صدای یک بیمارستان با موفقیت آزمایش کردند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي