ساخت دستشویی ایستاده در فروشگاه بزرگ اصفهان / عکس

فارس:متأسفانه راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای چندی است که به جولانگاهی برای تبلیغ سبک زندگی غربی تبدیل شده است.

ساختار این فروشگاه‌ها به گونه‌ای است که هیچ نشانه‌ای از فرهنگ و تمدن ملی ما و همچنین “سبک زندگی ایرانی و اسلامی” را به همراه ندارند.

عناوین غربی، تبلیغ مصرف زدگی، فروش خوراکی‌های غیربومی و عمدتاً آماده، معماری بی هویت، لباس فرم مانکن گونه کارکنان و در کنار همه اینها تبلیغ عینی زندگی هالیوودی از ویژگی‌های این فروشگاه های زنجیره‌ای است.

مرکز “سیتی سنتر” اصفهان از جمله پروژه‌های فروشگاهی و تفریحی است که مراحل نهایی ساخت و تکمیل خود را می‌گذراند.

پروژه سیتی سنتر در 3 فاز به بهره‌برداری خواهد رسید؛ فاز اول شامل مرکز خرید به متراژ ۱۴۴ هزار و 235 مترمربع و دارای فروشگاه، رستوران، کافی شاپ، مجتمع سینمایی، سالن غذاخوری و یک مرکز سرگرمی تفریحی است.

 

ساخت دستشویی ایستاده در فروشگاه بزرگ اصفهان / عکس

بنا بر اطلاعاتی که از سوی مجموعه سیتی سنتر منتشر شده است، سرمایه‌گذاران این پروژه را 5 شخص حقیقی و حقوقی تشکیل داده‌اند که از این 5 سرمایه گذار، یکی ایرانی و باقی سرمایه‌گذران عرب هستند.

اما یکی از نکات سؤال برانگیز اینکه سرمایه‌گذاران این پروژه با وجود شناخت از فرهنگ و عقاید مردم مسلمان کشورمان، اقدام به ساخت دستشویی های ایستاده در این مرکز کرده‌اند.

گسترش روز افزون این فروشگاه‌ها به وسیله سرمایه‌گذاران خارجی و نبود تناسب بین ماهیت این مراکز و فرهنگ بومی و تاریخی شهرهای کشورمان می‌تواند موجب تغییر تدریجی سبک زندگی نسل‌های جوان کشور شده و بعد از مدتی به یک روش مرسوم و جاری در خانه‌های تک تک مردم تبدیل شود.

به نظر می رسد بین سیاست های مراکز فرهنگی کشور و نخبگان فرهنگی و آنچه که عملاً در سطح جامعه رخ می‌دهد، فاصله زیادی وجود دارد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه