ساخت برچسب ضد استرس برای کاهش استرس

تاريخ : 16 آذر

خبر ساخت برچسب ضد استرس برای کاهش استرس را در ادامه تشریح می کنیم

ساخت برچسب ضد استرس برای کاهش استرس, پورتال خبری فرهنگی گهر

محققان یک برچسب هوشمند موسوم به Lieft ساختند که قادر است در زمان استرس، راهکار مناسبی را برای کسب آرامش در اختیار کاربر قراردهد. همچنین این برچسب می تواند اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت کاربر را از طریق یک برنامه موبایل در اختیار وی قرار دهد.

تمام تجهیزات ردیاب سلامتی تعداد ضربان قلب را در هر ثانیه اندازه گیری می کنند؛ اما تمرکز این تجهیزات بر ارزیابی فعالیت فیزیکی و میزان کالری مصرفی کاربر است. اما برچسب هوشمند Lieft رویکرد متفاوتی دارد. در زیر لایه خارجی سیلیکونی این برچسب، یک ژیروسکوپ با سه محور و یک حسگر الکتروکاردیوگرام جاسازی شده است که هردو به منظور ثبت حرکات و ضربان قلب کاربر (با دقت کمتر از میلی ثانیه) طراحی و ساخته شده اند.

با توجه به این که برچسب هوشمند روی بدن کاربر و زیر نزدیک ترین عضله بدن به قلب قرار می گیرد، انتظار می رود دقت و قدرت سیگنال های دریافتی آن بیش از سایر تجهیزات مورد استفاده برای ردگیری سلامتی باشد.

هدف از طراحی Lieft، کمک به کاربر برای تمرکز بر تغییرپذیری ضربان قلب یا به عبارتی فاصله زمانی بین ضربان های قلب و همچنین آگاهی از نحوه ارتباط این تغییرات با چرخه تنفس وی است.
هنگامی که این برچسب هوشمند آثار استرس را تشخیص می دهد، نوعی تمرین فیدبک زیستی را آغاز می کند.

برای این منظور یک جفت موتور کوچک درون برچسب شروع به لرزش می کنند و یک الگوی تنفسی را در اختیار کاربر می گذارند که بر اساس آن می تواند نحوه تنفس خود را ظرف سه دقیقه تنظیم کند. بدین ترتیب کاربر آرامش خود را تنها از طریق تغییر شیوه تنفس به دست می آورد. متخصصان معتقدند این شیوه تمرین تنفس می تواند تغییرپذیری ضربان قلب را به طور متوسط ۱۴۰ درصد بهبود بخشد.
قرار است این برچسب هوشمند تا ماه جولای سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي