زیرگذر چهارراه ولیعصر هفته آینده افتتاح می شود

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 27 آذر

عظیم بابایی شهردار منطقه ۶ تهران با اشاره به اتمام پروژه زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) گفت: این پروژه هفته آینده افتتاح خواهد شد و پس از افتتاح نیز عابرین اجازه تردد از سطح خیابان را ندارند.
وی گفت: در حال حاضر سطح خیابان را نرده کشی کرده‌ایم و در تردد خودروها هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود ولی عابرین اجازه تردد از خیابان را نخواهند داشت مگر در مواقع خاص که قرار باشد زیرگذر بسته و یا تعطیل شود. بر این اساس نرده‌گذاری‌ها قابلیت بازشو دارند تا شهروندان بتوانند در مواقع خاص از مسیر گذشته استفاده کنند.

زیرگذر چهارراه ولیعصر هفته آینده افتتاح می شود, پورتال خبری فرهنگی گهر
وی با اعلام این مطلب که پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و در حال حاضر نیز آماده بهره‌برداری است، گفت: این زیرگذر هشت ورودی و خروجی با ۱۶ دستگاه پله‌برقی دارد و دستگاه آسانسور هم پیش‌بینی شده که یک دستگاه ظرف دو ماه آینده نصب می‌شود و یک دستگاه دیگر با تکمیل خط سه مترو نصب خواهد شد.
وی با اشاره به وجود سه غرفه در پروژه افزود: قرار است از این غرفه‌ها برای کارهای فرهنگی و اجتماعی استفاده شود و موضوعات اقتصادی در این غرفه‌ها نداشته باشیم. یک تونل در ساخت پروژه در نظر گرفته شده است که فضای چند منظوره است و می‌توان در مواقع مختلف از آن به عنوان نمایشگاه استفاده کرد.
شهردار منطقه شش تهران با بیان اینکه پروژه با کلیه تجهیزات و امکانات ایمنی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تمامی سیستم‌های آتش‌نشانی،‌ برق اضطراری،‌ مخازن ذخیره آب و گازوئیل و موضوعات فنی و ایمنی در پروژه تامین شده است و تمامی درهای ورودی کرکره‌ای و ضد گلوله هستند که به صورت برقی با قابلیت کنترل از مرکز باز و بسته می‌شوند.
مسئولین تئاتر شهر ابراز رضایت از این پروژه می‌کردند و ماهم تلاش کردیم المان اضافی در محدوده ایجاد نکنیم و کلیه شرایط فیزیکی محدوده نیز به حالت اول برگردانده شده و مانند روز اول مرمت شده است. همچنین ورودی زیرگذر در مقابل ورودی مترو کوچکتر است و در برنامه داریم سردرد قدیمی جمع‌آوری شود تا از نظر دید بصری و فیزیکی در آن محدوده مشکلی ایجاد نشود
وی افزود: کل پروژه با زیربنای چهار هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان ساخته شده است که تمام هزینه پروژه توسط شهرداری منطقه ۶ تامین شده است.
وی با اشاره به اتصال مستقیم زیرگذر به خط ۴ مترو در محدوده پارک دانشجو، گفت: مسافرین مترو می‌توانند مستقیما و بدون نیاز به آمدن به سطح خیابان از مجموعه زیرگذر استفاده کنند. علاوه بر این مسافرین BRT نیز در سه ورودی می‌توانند مستقیما وارد مجموعه زیرگذر شوند.
بابایی در توضیح قرار گرفتن تک پله برقی در دو ورودی زیرگذر و احتمال بروز اشکال در تردد، گفت: کلیه ورودی‌ها پله رفت و برگشت را در کنار هم دارند اما دو ورودی یکی در شمال که به صورت برگشت و دیگری در شمال غرب به صورت رفت تکی هستند.علت هم فاصله کم این دو پله از هم و نبود فضای کافی و قرار داشتن درختان قدیمی در آن ناحیه بوده است. البته با توجه به فاصله کم این دو پله برقی از یکدیگر در تردد عابرین مشکلی به وجود نمی‌آید و این دو ورودی‌ سرویس‌دهی لازم را انجام می‌دهند.
پله برقی‌ها از شرکت “جی باجی” کره خریداری شده که یکی از مرغوب‌ترین و شناخته شده ترین پله برقی‌های جهان است و امیدواریم پاسخگوی حجم بالای تردد در این پروژه باشد
وی در خصوص تعطیلی شبانه زیرگذر، گفت: پروژه به صورت دو منظوره در نظر گرفته شده است یعنی هم به صورت ۲۴ ساعته و هم این که مطابق با ساعت کار مترو و شب‌ها تعطیل شود ولی این موضوع در اختیار بهره‌بردار خواهد بود که با توجه به نتیجه کار تصمیم‌گیری می‌شود.
وی با تاکید بر کیفیت مناسب پله برقی‌های به کار رفته در پروژه گفت: پله برقی‌ها از شرکت “جی باجی” کره خریداری شده که یکی از مرغوب‌ترین و شناخته شده ترین پله برقی‌های جهان است و امیدواریم پاسخگوی حجم بالای تردد در این پروژه باشد.
وی در خصوص انتقادها نسبت به ورودی محدوده پارک دانشجو و اعتراض‌های ارگان‌های فرهنگی نسبت به زیباسازی و اغتشاشات بصری آن، گفت: انتقادهایی مطرح شده بود که موجب تعجب بود ،زیرا که جلسات زیادی با این ارگان‌ها و بخصوص مسئولین تئاتر شهر داشتیم و آنها ابراز رضایت از این پروژه می‌کردند و ماهم تلاش کردیم المان اضافی در محدوده ایجاد نکنیم و کلیه شرایط فیزیکی محدوده نیز به حالت اول برگردانده شده و مانند روز اول مرمت شده است. همچنین ورودی زیرگذر در مقابل ورودی مترو کوچکتر است و در برنامه داریم سردرد قدیمی جمع‌آوری شود تا از نظر دید بصری و فیزیکی در آن محدوده مشکلی ایجاد نشود.

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي