زیباترین و بزرگترین عکس نجومی جهان در سال 2015

عکس ها و تصاویر نجومی همیشه از زیباترین عکس هایی هستند که بسیاری از مردم به دیدن آن علاقه زیادی دارند. در این مطلب زیباترین و بزرگترین عکس نجومی جهان در سال ۲۰۱۵ را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

گروهی از دانشمندان در آلمان موفق به ارائه بزرگترین تصویر نجومی جهان شدند.

این تصویر بی سابقه توسط دانشمندان دانشگاه Ruhr-Universität بوخوم آلمان ارایه شده و بدون شک بزرگترین تصویر تمام دوران محسوب می شود.

آنچه که این دانشمندان ارایه کرده اند تصویری ۴۶ میلیارد پیکسلی است و به جهت بزرگی بیش از حدی که دارد دانشمندان ابزار آنلاین مخصوصی جهت مشاهده آن برای علاقمندان طراحی کرده اند.

زیباترین و بزرگترین عکس نجومی جهان در سال 2015, پورتال خبری فرهنگی گهر

این ابزار آنلاین به تماشاچیان آن اجازه می دهد تا جنبه های مختلفی از کهکشان راه شیری را با جزئیاتی که تاکنون بی سابقه بوده است مشاهده کنند.

علاقمندان به نجوم می توانند دورترین ستارگان و اجرام فضایی را در این تصویر دیدنی جستجو کنند.

همچنین نقشه کوچکی در کنار این تصویر تعبیه شده که به مشاهده کنندگان تصویر امکان آن را می دهد تا آگاهی دقیقی از موقعیت مکانی که در حال جستجوی آن هستند داشته باشند. در واقع استفاده از این نقشه موجب می شود تا آنها در فضا گم نشوند!

تهیه این تصور طی یک پروژه ۵ ساله به طول انجامیده است. آنها از تلسکوپ های نصب شده در صحرای Atacama شیلی استفاده کرده بودند. در خلال این پروژه حدود ۵۰ هزار تصویر تهیه شده و در مدت چند هفته با انجام محاسبات دقیق با یکدیگر تلفیق شدند تا در نهایت تصویر ۱۹۴ گیگابایتی مورد نظر تهیه شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي