زیباترین مکان های دیدنی در جزیره کیش

معرفی مکان های دیدنی در جزیره کیش

مکانی های دیدنی کیش، مکان هایی فراموش نشدنی و غیر قابل انکار از نظر زیبایی و تنوع در ایران می باشند. از این رو دیدن زیباترین مکان های دیدنی در جزیره کیش را نیاید فراموش کرد. در ادامه این مقاله به معرفی زیباترین دیدنی های کیش خواهیم پرداخت.

زیباترین مکان های دیدنی در جزیره کیش

زیباترین مکان های دیدنی کیش

پارک دلفین کیش

پارک دلفین یک پارک ۱۷۰ هکتاری است که نه تنها دارای زندگی دریایی است، بلکه انواع باغها، از قبیل پروانه، ارکیده و کاکتوس، و همچنین بزرگترین استخر جزیره را شامل می شود که خانه ی دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها است.

باغ پرندگان شامل بیش از ۴۷ گونه از پرندگان و حیوانات دیگر است.
بازدید کامل از پارک چند ساعت طول می کشد، اما می تواند یک توقف هیجان انگیز مخصوصا برای بازدیدکنندگانی که کودک دارند، باشد.

لاک پشت های دریای کیش

در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مرجانی بین ماه های ماه مارس و اوت، لاک پشت دریایی به سرزمین های حفاظت شده می آیند تا تخم گذاری کنند.

این سواحل به گردشگران این فرصت را میدهد تا لاک پشت های غول پیکری را ببینند که خلاف جهت امواج شنا میکنند تا به دریا برگردند.

دوربین خود را بردارید و به این سواحل خالی از سکنه بروید و از لاک پشت ها در حال حفاری سوراخ برای پرورش تخم خود عکس بگیرید.

مخزن آب دوقلو

مخزن آب دوقلو در سال ۱۹۹۳ بر اساس بقایای یک مخزن آب موجود ساخته شده است و معماری آن یادآور مخازن آب یزد است.

در مکان هایی با کمبود آب، چنین ساختاری برای ذخیره آب ساخته می شدند. بادگیر، یک سازه معماری باستانی ایرانی ست که برای ایجاد تهویه طبیعی استفاده می شد، تا آب در دمای هوای نزدیک انجماد نگهداری شود.

کیش یکی از سرسبزترین جزایر خلیج فارس می باشد که در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین های جزیره جنگل کاری شده است. بیشتر جاهای دیدنی جزیره کیش شگفت انگیز است که طبیعت درطی سالهای طولانی آن را بوجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است. از جاهای گردشگری کیش سواحل ماسه‌ای، اسکله تفریحی، جاده کرانه، پیست دوچرخه سواری، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره،کشتی یونانی، روستای باغو، ورزشهای دریایی کیش، درخت لور، گذر هنرمندان، نخلستان باغ بهشت، پارک دلفین، بوستان آهوان، پایاب کیش، مجموعه آوای خلیج فارس،مجموعه آکواریوم، آب انبار مجموعه ورزشی المپیک با انواع زمین های ورزشی فوتبال، تنیس، استخر، والیبال، بسکتبال، شطرنج، اسکواش، بیلیارد، بولینگ مریم و دها مکان دیدنی دیگر می توان یاد کرد. در ادامه مواردی از این جاذبه های گردشگری کیش توضیح داده می شود.در این بخش جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی می کنیم.

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت 2 هکتار در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. در این بوستان به غیر از آهو چند گونه های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند.

خانه بومیان

یکی از جاهای دیدنی کیش خانه بومیان کیش است که به موزه تبدیل شده است. هدف از تبدیل خانه بومیان کیش به موزه معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش بوده است، این منزل پس از موافقت صاحب آن و گرفتن مجوز لازم از سازمان منطقه آزاد کیش در فروردین سال 1393 با هدف اشتغالزایی، مشارکت بومیان در بخش گردشگری و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره کیش، خانه بومیان به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شد. تمامی اتاق ها و فضاهای خانه با حفظ معماری سنتی با استفاده از مصالح بومی بازسازی شد و سبک زندگی بومیان کیش در 80 سال پیش بازسازی شده است.

اسکله تفریحی کیش بهترین مکان دیدنی کیش

اسكله تفريحي مجموعه‌اي است كه امكانات تفريحي از قبيل جت اسكي، قايق هاي پدالي (با ظرفيت چهارنفر)، قايق هاي ماهيگيري، قايق هاي پارويي، سه چرخه هاي آبي، امكانات غواصي و قايق هاي كف شيشه‌ايكه گردشكران از آن براي تماشاي دنياي شگفت انگيز آبزيان زيباي خليج فارس استفاده مي كنند.

مجموعه اسكله تفريحي كه در مجاورت چند مجموعه تفريحي ديگر قرار گرفته است بسيار مورد استقبال گردشگران و خانواده ها قرار مي گيرد.

ساحل مرجان کیش

پارک ساحلي مرجان که در مجاورت بازار مرجان واقع شده، يکي از زيباترين مراکز ديدني کيش است که بازار مرجان را به دريا ارتباط مي دهد. بسياري از مسافران و ساکنين جزيره اوقات تفريحي خود را در کنار اين پارک گذرانده و از مناظر زيباي ساحلي کيش لذت مي برند.

آلاچيق ها و محوطه سازي جذاب اين پارک ساحلي فرصت مناسبي را براي شما بوجود مي آورد که فارغ از هياهوي بازار به ديدار دريا و چشم انداز هاي زيباي طبيعت اطراف برويد و در طول اقامت خود در جزيره کيش از اين منطقه که داراي ساحلي بسيار زلال و شفاف مي باشد ديدن کنيد و عکسهاي به ياد ماندني بگيريد.

علاوه بر اين تماشاي طلوع آفتاب از اين پارک، خاطره اي فراموش نشدني است.

پارک ساحلی ماهیگیر

اگر به کرانه شرقی سواحل نقره فام خلیج فارس سری بزنید از دوردست مجسمه ای می بینید که تداعی کننده مردمان ساحل نشین است. نزدیکتر که می روید دیدن مرد ماهیگیر 12 متری علاوه بربهت وحیرت٫ لبخند لطیفی ازرضایتمندی برچهرهایتان می نشاند که حس هنردوستی هربیننده ای را نوازش می کند.

پارک ساحلی ماهیگیر به مساحت 4 هزار مترمربع در کرانه های شرقی سواحل کیش ساخته شده و مرد ماهیگیر دارنده رکورد بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور از ارتفاع 12 متری نظاره گر زیباییهای این پارک ساحلی است. در پارک ساحلی ماهیگیر دو آب نما در دو جهت شرقی و غربی پارک بناشده و این دو آبنما توسط یک جوی آب صد متری به هم متصل شده اند. استراحتگاه های زیبا زیر سایه درختان تنومند سواحل کیش هر رهگذری را برای کسب آرامش دقایقی به استراحت دعوت می کند.

جزیره هندورابی

جزيره هندورابي جزيره اي ساكت، آرام و تقريبا خالي از سكنه با ساحلي زيبا، شني و تخته سنگهاي رويايي محلي مناسب جهت آرامش و تفريح و شنا در ساحل آن و گرفتن حمام آفتاب است، جاذبه هایی که در دنیا بسیار با ارزش هستند. اين جزيره از نظر سياحت و ايرانگردي از زير مجموعه هاي کيش است که با توجه به امکانات و استعداد طبيعي جزيره از نظر آب، خاک، هوا و شرايط خاص تجاري جزيرۀ کيش و همچنین برخورداري از زيبايي هاي طبيعي، قادر است بخشي از نياز‌هاي سياحتي و گردشگري ايرانگردان را تأمين کند.

شهر حریره کیش

شهر حریره نیز یکی از مکان های دیدنی کیش است که می توانید در کیش به آنجا بروید. شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد. این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است و در وسعتى سه کیلومتر مربعی قرار دارد و نمایانگر شهرى بزرگ و آباد در آن زمان می باشد که جمعیت زیادی را در خود جای داده بوده است. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، قابل دیدن است. امروز از این شهر باستانی، نمای از بین رفته  یک شهر وجود دارد که از آن دیواره ها و سقف های به جای مانده است. برای دیدن فایل کامل شهر 800 ساله حریره کیش کلیک کنید.

کشتی یونانی از دیگر جاذبه های کیش

در غرب جزيره يك كشتي عظيم‌الجثه در سواحل نيلگون كيش جا خوش كرده است كه به كشتي يوناني معروف است. در يكي از روزهاي گرم تابستان سال ۱۳۴۵، بوميان جزيره كيش ناگهان كشتي عظيم‌الجثه‌اي را كه در نزديكي روستاي باغو به گل نشسته بود، ديدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دليل به گل نشستن اين كشتي در پس پرده‌اي از ابهام است اما گفته مي‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دريايي در سواحل جزيره كيش اين اتفاق روي‌ داده است.

کشتی یونانی در سال ۱۳۲۲ شمسي توسط شركت ويليام هاميلتون به وزن ۷۰۶۱ تن و به طول ۱۳۶ متر در بندر گلاسكو در اسكاتلند ساخته شد و در روز ۴ مرداد ۱۳۴۵ به هنگام بازگشت از ايران، در سفر دريايي خود به كشور يونان در عرض جغرافيايي ۲۶ و ۲۰ درجه شمالي و طول جغرافيايي ۵۳ و ۵۴ درجه شرقي به گل نشست و هشتاد روز تلاش اورينوكو، يدك‌كش هلندي براي بيرون كشيدن اين كشتي به ثمري نرسيد. تلاش‌هاي ناموفق زيادي براي بيرون كشيدن آن انجام شد و به ناچار سرنشينان كشتي مجبور به ترك آن شدند و بار آن تخليه شد، چرا كه عمليات بيرون كشيدن كشتي از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نبود.

اطلاعات بدست آمده از شركت بيمه لويدز لندن نشان دهنده اين است كه اين كشتي در زمان به گل نشستن متعلق به كشور يونان و بنام كولااف بوده است. اين كشتي در ابتدا “شيپور امپراتور” سپس “ناتوراليست” و در سال هاي بين ۱۳۳۸ تا يكسال قبل از توقف، در مالكيت خطوط كشتيراني ايران با نام‌هاي “سيروس فارس”‌، “همدان” در تردد بوده است.

كشتي يوناني از نظر تاريخي قدمت و اهميت چنداني ندارد وگذشت زمان كشتي را دچار فرسودگي كرده است. قسمت تحتاني كشتي كه در آب است بر اثر برخورد امواج دريا با آن پوسيده و هر آن ممكن است فرو افتد.

تماشاي خورشيد كه به آهستگي در پشت كشتي يوناني در آب هاي نيلگون خليج فارس غروب مي‌كند خاطره‌اي فراموش‌نشدني و جاويدان است. درخشش آخرين شعاع هاي نور خورشيد بر پهنه آسمان، طيف رنگ هاي زرد و قرمز و نارنجي و سايه روشن هاي لکه هاي ريز و درشت ابر، تابلويي چنان زيبا و خيال انگيز را در پشت کشتي يوناني پديد مي آورد که نظير آن را کمتر مي توان يافت.

شهر زیرزمیی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز با بیش از 10 هزار مترمربع مساحت امروزه با نام کاریز کیش شناخته می شود. این شهر یکی از مکان های دیدنی کیش است. کاریز در قدیم به معنای قنات بوده است. این شهر زیرزمینی در عمق 16 متری سطح زمین قرار گرفته است و سقفی 8 متر مملو از صدف، سنگواره و مرجان های دریایی را در خود جایی داده است و قدمتی بین 270 – 570 میلیون سال دارد. این مجموعه در فاز  اول خود دارای بخش های مختلفی از جمله غرفه های صنایع دستی ایران وجهان، رستوران سنتی و جدید، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالرهای هنری را دارا است. این جاذبه کیش به عنوان هشتمین جاذبه برتر کیش در لیست 16 تایی ما قرار می گیرد. برای دیدن فایل کامل شهر زیرزمینی کاریز کیش کلیک کنید.

پارک ساحلی میرمهنا کیش

زمین در ساحل ماسه ای کیش، از جنس مرجان بوده و در زیر نور خورشید درخششی نقره فام دارد. پدیده ای که در سطح جهان بی همتاست. کیش دریای آبی رنگ شفاف و روشنی دارد که باعث می شود کف آن از سطح دریا هم پیدا باشد. کارشناس محیط زیست این خاصیت را به وجود مرجان ها در پیرامون جزیره نسبت می دهند و معتقدند که مرجان ها به صورت طبیعی موجب تصفیه آب و شفافیت و زیبایی سواحل جزیره هستند.

کیش به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین ساحل هاست و در دنیا کمتر ساحلی را می توان یافت که در وسعت سواحل کیش قابل استفاده باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغاهای سواحل معروف در آن به استراحت بپردازند. در ضمن علاقمندان به ماهیگیری می توانند در سواحل جنوبی و غربی جزیره به صید بپردازند. ترکیب اینها با یکدیگر ، سواحل کیش را به یکی از جذابترین سواحل جهان تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه