زوج های خوشبخت چه کار های انجام میدهند؟

زوج های خوشبخت چه کار های انجام میدهند؟

اگر می خواهید واقعا و در حدامکان عالی ترین رابطه را داشته باشید، پس برای عشق ورزیدن و خوشبختی منتظر شانس و فرصت نباشید.
بنابراین توصیه های یک مشاور ازدواج که خودش زندگی موفقی داشته و 40 سال کار مشاوره انجام داده را به شما می گوییم. او می گویدکه تمام زوج های خوشبخت در طول زندگی این توصیه ها را رعایت می کردند.

1. با همدیگر وقت بگذرانید
تعداد خیلی زیادی از زوج هایی که برای مشاوره می آیند، مثل گذشته با هم وقت گذرانی نمی کنند. من هم می دانم بچه ها و کار و مشغله فراوان معمولا اجازه نمی دهد که برای خودشان وقت بگذارند.
اما اگر شما هیچ وقت با هم تنها نباشید پس چگونه می خواهید با هم ارتباط برقرار کرده و عشق تان را زنده نگه دارید؟ با هم بودن راحت ترین و اولین مرحله زنده نگه داشتن عشق شماست.
پس از الان شروع کنید، تقویم را برداشته یک روز مشخص را تعیین کنید و آن را روز را دوتایی بدون بچه ها با هم بگذرانید. با هم صحبت کرده، از خواسته هایتان بگویید و رابطه تان را مستحکم سازید.

زوج های خوشبخت چه کار های انجام میدهند؟
2. زبان عشقی همسر خود را یاد بگیرید.
این مورد نیز اهمیت زیادی دارد. فقط به خاطر اینکه مادرتان با خواندن یک ترانه از شما بابت تمیز کردن اتاقتان تمجید می کرد، دلیل نمی شود آن شعر همسر شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. همه ما در رابطه مان رفتارها و حالت های عشقی متفاوتی داریم. اغلب زوج ها زبان عشقی کاملا متفاوت از یکدیگر دارند.
اگر شما در مورد شریک زندگی خود نمی دانید؛ پس از او بپرسید. شاید او خودش تلاش کرده باشد تا به شما بفهماند، اما متوجه نشده باشید. پس از همین امروز تلاش کنید.
فقط از او بپرسید: چه کارهایی تابحال انجام داده ام که باعث شده حس کنی من عاشقت هستم؟ شاید سورپرایز کردن او با درست کردن شام مورد علاقه اش این حس را به او داده باشد. شاید نوازش کردن. یا شاید جشن تولد کردن و سورپرایز کردنش. با یاد گرفتن زبان عشقی همسرتان بیشتر از قبل از با هم بودن لذت می برید و علاقه و قددرانی خود را بیشتر ابراز می کنید. چراکه هرکس به روش خود دوست داشتنش را ابراز می کند.

3. روزی 20 ثانیه همدیگر را در آغوش بگیرید
منظور ما درآغوش گرفتن از روی ادب نیست. بلکه منظورم بغل گرفتن همدیگر از روی عشق و محبت است. حالا چرا باید 20 ثانیه باشد؟ چون برای ترشح هورمون اوکسیتون این مقدار زمان نیاز است (هورمونی که به عنوان هورمون آغوش و نوازش نیز شناخته می شود). ترشح این هورمون در بدن احساس لذت به انسان می دهد و برای رابطه تان مفید است.
من همیشه این قانون «بغل کردن 20 ثانیه ای» را به بیمارانم توصیه می کنم. پس هر روز صبح قبل از رفتن به محل کار و بعد وقتی به خانه برگشتید، 20 ثانیه همدیگر را در آغوش بگیرید. هر دوی شما به زودی به این کار عادت کرده و از آن لذت می برید. اما یادتان باشد چون این رفتار برای بهبود رابطه خیلی تاثیرگذار است، به محض اینکه آن را فراموش کنید همسر شما فکر می کند به او بی توجه شده اید. پس وقتی آن را شروع کردید، هیچ وقت فراموش نکنید.

4. گوش دادن را یاد بگیرید (بدون قطع کردن حرف دیگری)
وقتی که همسر شما صحبت می کند و شما واقعا به حرف هایش گوش می دهید، گویی به او گفته اید که عاشقش هستید. پس وقتی در مورد افکارش، احساساتش و حتی ملاقاتش با رئیس اداره و روز پراسترسی که داشته حرف می زند، مشتاقانه به سخنانش گوش دهید.
با این حال گوش دادن واقعی و درست مهارتی است که همه مردم از آن برخوردار نیستند. درست گوش دادن یعنی: افکار و تصویرهای ذهنی خود را کنار بگذارید، تماس چشمی برقرار سازید، به علامت تایید سر خود را تکان دهید… خودتان می دانید وقتی واقعا به کسی گوش می دهید یعنی به او توجه می کنید و در لحظه حال وجود دارید. به او نشان دهید که در این لحظه افکار و احساسات او برای شما از افکار خودتان مهم تر است. لازم نیست بگویید چه کاری انجام دهد، تنها باید آنچه که شنیده اید را بازتاب داده و تاثیری که رویتان گذاشته را بگویید.

5. هوای همدیگر را داشته باشید
چگونه می توانید با کسی که دوستش دارید شادی یا دلسوزی و همدردی کنید، وقتی که او شما را ا اتفاقاتی که در زندگی اش می افتد باخبر نمی کند؟ اگر نامزد شما فکر می کند آینده ای کاری شان به راضی کردن یک مشتری بستگی دارد، شما می توانید ترتیب یک شام را داده و از او بخواهید برای صحبت های کاری آن مشتری را دعوت کند.
همه ما دوست داریم و نیاز داریم با فردی زندگی کنیم که در عین روبرو شدن با چالش ها و لذت های زندگی همیشه بهمان توجه کند. پس بدانید که همسرتان خارج از رابطه تان چه مشکلاتی دارد و کاری کنید که او حس کنید پشت او هستید و ازش حمایت می کنید.

6. برای آینده با هم برنامه ریزی کنید (حتما در تقویم علامت گذاری کنید!)
هیچ اتفاق مهمی در رابطه شما نمی افتد، مگر انکه قبلا آن روز را در تقویم مشخص کرده باشید. این اتفاق مهم حتی می تواند رابطه جنسی، بیرون رفتن با دوستان، و قرار ملاقات گذاشتن با همدیگر باشد. هر ماه زمانی را تعیین کنید و برای اهدافتان با یکدیگر برنامه ریزی کنید؛ گویی که هر دو برای یک سفر دو نفره برنامه ریزی می کنید و آینده مشترکی می سازید که برای هردویتان باارزش و پرمفهوم است.
یادتان باشد شما هر دو در یک تیم هستید، خواه در مورد بچه ها مشکلی دارید، یا در مورد مسائل شغلی، زندگی جنسی یا فقط در مورد برنامه ریزی برنامه های آخر هفته؛ همه اینها را باید با کمک همدیگر به اتمام برسانید.

7. به یکدیگر اطمینان و قوت قلب بدهید
همه آدم ها نیاز دارند در لحظه لحظه زندگی شان فرد مورد اطمینانی داشته باشند. بنابراین منتظر نباشید تا طرف مقابل از شما درخواست کند. شما باید همیشه نشان بدهید چقدر به همسر خود توجه دارید و به او بگویید در کنارش احساس آرامش و امنیت می کنید. اکثر اوقات با گفتن کلمه دوستت دارمهمسر یا نامزد شما این اطمینان قلبی را کسب می کند.
و هیچ چیزی مثل قدردانی و تحسین کردن همسرمان به انسان در زندگی احساس امنیت نمی دهد. وقتی کسی این دو راه را امتحان کند به ندرت اتفاق می افتد که شریک زندگی اش احساس عدم اعتماد داشته باشد.

شما هم بر روی چیزی که بیشتر از همه از همسر خود می خواهید فوکوس کنید.
ما هفت عادت زوج های خوشبخت را به شما گفتیم. شاید برخی از موارد را در زندگی تان داشته باشید و اما برخی از اصول را رعایت نکنید.  پس ببینید کدام مورد در زندگی تان مشکل دارد و برای درست کردن آن برنامه ریزی کنید. به جای انتقاد کردن از همسر خود تمجید کنید، خواهید دید که بسیاری از دلخوری ها برطرف می شود. همچنین جادویی که در جمله دوستت دارم هست را فراموش نکنید.
پس به جای انتقاد کردن از یکدیگر این بار خود را نقد کنید، رفتارتان را عوض کنید و عشق و خوشبختی را به به زندگی تان بیاورید.

منبع: ileev.com

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه