زن ایرانی که در آمریکا غوغا کرد / عکس

تاريخ : 5 آبان

حتما خودتان میدانید قوانین خاصی در ورزش وزنه برداری حکم فرماست و به همین علت ورزشکاران زن مسلمان و با حجاب اجازه حضور در رقابتهای وزنه برداری را نداشتند . یکی از مهمترین خطاهای اصلی این مسابقات کمک گرفتن از پاهاست و مسئله دیگر بنابر قوانین باید آرنجها و زانوهای وزنه برداران بدون لباس باشد تا داوران بواتتند کمک گرفتن از پاها برای بلند کردن وزنه است را تشخیص دهند.

زن ایرانی که در آمریکا غوغا کرد / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر
زن ایرانی که در آمریکا غوغا کرد / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

همین علتها باعث شد تا زنان مسلمان در تمام طول تاریخ نمی‌توانستند در رقابتها شرکت کنند. این مسئله ای است که کلثوم بینظیر عبدالله یک تنه با آن مبارزه کرده تا نام خود را به عنوان اولین وزنه بردار زن مسلمانی در کتاب تاریخ این ورزش ثبت کند، وی که توانست سرانجام با حجاب کامل در رقابتهای جهانی شرکت کرد.

نخستین زن وزنه بردار محجبه جهان ، کلثوم عبدالله آمریکایی ۳۵ ساله و مسلمان است ، وی توانست با جلب رضایت فدراسیون جهانی وزنه برداری، با پوشش اسلامی در مسابقات بین المللی انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن حاضر شود. براساس مقررات بین المللی، زنان در مسابقات وزنه برداری می بایست از تی شرت و شورت یا دوبنده استفاده کنند. وی علاوه بر این توانست در مسابقات ملی آمریکا در رشته وزنه برداری نیز شرکت کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي