زن ایرانی‌ سخنگوی رئیس جمهور آلمان شد

دسته بندي : سیاست
تاريخ : 16 تیر

زن ایرانی‌ سخنگوی رئیس جمهور آلمان شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

فردوس فرودستان، خبرنگار ایرانی‌تبار آلمان سخنگوی جدید یواخیم گاوک، رئیس جمهور آلمان شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری آلمان، خانم فرودستان از اول سپتامبر کار خود را آغاز خواهد کرد.

فردوس فرودستان فرزند یک مادر آلمانی و پدر ایرانی است. وی در سال ۱۹۶۰ در فرایبورگ آلمان متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در سوئيس، ایران و آلمان به پایان رساند.

همسر خانم فرودستان میشائيل وسپر از بنیان‌گذاران حزب سبزهای آلمان، وزیر مسکن و قائم مقام نخست‌وزیر اسبق ایالت مرکزی نوردراین وستفالن است.

سخنگوی ایرانی‌تبار رئیس‌جمهور آلمان در سال‌های گذشته به عنوان مجری با رادیو آلمان و شبکه تلویزیونی غرب آلمان همکاری داشته و دارای ستون ثابت در روزنامه معتبر فرانکفورتر روندشاو بوده است. او پیش از آن نیز سال‌ها به‌عنوان گزارشگر برای روزنامه‌های تاگس‌تسایتونگ و فرانکفورتر روندشاو کار کرده است.

وی در سال‌های گذشته به عنوان نویسنده، مجری و خبرنگار در رادیو تلویزیون و روزنامه‌های مختلف آلمان فعالیت کرده است.

از فرودستان که دانش‌آموخته رشته علوم قضایی و سیاسی است تا کنون کتاب‌های زیادی در زمینه مهاجرت و هم‌گرایی با جامعه میزبان (انتگراسیون) منتشر شده و در رشته‌ خبرنگاری شاگردانی از خانواده‌های مهاجران آلمانی را آموزش داده است.

پیش از این  آقای آندرآس شولتسه، ضمن تصدی مسئولیت ستاد ارتباطات کاخ ریاست‌جمهوری، در مقام سخنگوی رئیس‌جمهور انجام وظیفه‌ می‌کرد.

 

گردآوری: گروه خبر گــهــر

منبع: تابناک

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي