زندگینامه «فرگوسن» رکورد فروش در جهان را شکست!

تاريخ : 9 آبان

کتاب زندگینامه «آلکس فرگوسن»، سرمربی سابق شیاطین سرخ در رتبه نخست فروش جهانی قرار گرفت.

زندگینامه «فرگوسن» رکورد فروش در جهان را شکست!, پورتال خبری فرهنگی گهر

زندگی‌نامه خودنوشت «آلکس فرگوسن»، سرمربی پیشین منچستر یونایتد در اولین هفته ورود به بازار جهانی در صدر جدول فروش قرار گرفت.

در هفته اول از عرضه جهانی کتاب فرگوسن تحت عنوان «زندگینامه من»، ۱۱۵ هزار و ۵۴۷ نسخه از آن به فروش رفت که بالاتر از رکورد کتاب نخست‌وزیر سابق انگلیس، «تونی بلر» است که در سال ۲۰۱۰ در هفته اول، حدود ۹۲ هزار نسخه فروخت.

به گزارش گاردین، میزان فروش کتاب زندگینامه فرگوسن تاکنون حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار پوند بوده که براساس قانون انگلیس به طور متوسط پنج پنس از هر جلد با دو نوع صحافی متفاوت با قیمت‌های ۱۳ پوند و ۱۹ پوند به ناشر آن می‌رسد.

انتشار این کتاب واکنش‌های مختلفی را در میان اهالی فوتبال به وجود آورد و خیلی‌ها از فرگوسن به واسطه مطالب مطرح شده در آن انتقاد کرده‌اند. با این وجود فرگوسن در واکنش به انتقادهایی که به کتاب زندگینامه او مطرح شده است، گفت: من این کتاب را برای هواداران فوتبال نوشته‌ام تا بفهمند در طول ۲۷ سال دورانم در منچستر یونایتد چه تصمیم‌هایی گرفته‌ام و چه صحبت‌هایی را به رسانه‌ها نگفته‌ام. این کتاب برای آگاهی هواداران فوتبال است. باید آنها می‌فهمیدند که هدایت تیم منچستر یونایتد چه سختی‌هایی دارد. منچستر باشگاه بسیار بزرگی است. بزرگ‌ترین تیم فوتبال جهان است و همیشه انتظارات زیادی از ما دارند.

در سال ۲۰۰۳ نیز کتاب «زندگینامه دیوید بکام» تحت عنوان «با دو پا روی زمین» در هفته اول انتشار حدود ۸۶ هزار نسخه فروخت.

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي