زمان مراسم خاکسپاری ملیحه نیکجومند مشخص شد

تاريخ : 19 تیر

زمان مراسم خاکسپاری ملیحه نیکجومند مشخص شد

زمان مراسم خاکسپاری ملیحه نیکجومند مشخص شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

مراسم خاکسپاری ملیحه نیکجومند روز یکشنبه ۲۰ تیرماه برگزار می‌شود و این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

یکی از بستگان این بازیگر گفت مراسم تشییع پیکر ملیحه نیکجومند ساعت ۸:۳۰ صبح روز یکشنبه ۲۰ تیرماه از مقابل منزل پسر او واقع در پاسداران، گلستان پنجم، بعد از میدان هروی، خیابان ضابطی،‌ بن‌بست میخک  برگزار می‌شود.

او درباره همزمان شدن این مراسم با مراسم تشییع پیکر عباس کیارستمی که در همین تاریخ برگزار می‌شود، توضیح داد: خانم نیکجومند روز چهارشنبه فوت کردند و به خاطر همزمان شدن با تعطیلات، خانه سینما و وزارت ارشاد نتوانستند زودتر نامه‌نگاری‌های مربوط به دفن ایشان را در قطعه هنرمندان انجام دهند. در نتیجه روز شنبه این پیگیری را انجام می‌دهند و ما در اولین فرصت، یعنی روز یکشنبه ایشان را به خاک می‌سپاریم چون درست نبود بیش از این مراسم تدفین را به تاخیر بیندازیم.

به گفته او، مجلس ختم این هنرمند نیز روز سه‌شنبه برپا خواهد شد.

ملیحه نیکجومند با نام مستعار «شیده رحمانی» و متولد ۱۳۱۱ در همدان، سال ۱۳۳۱ با فعالیت در تئاتر سپاهان به عرصه هنری وارد شد و در سال ۱۳۳۴ در فیلم «خسیس» به ایفای نقش پرداخت و سال ۱۳۳۷ نیز فعالیت در دوبله فیلم را آغاز کرد.

از جمله آثار این بازیگر طی چهار دهه فعالیت هنری‌اش می‌توان به نمایش‌های «همسایه‌ها»، «هملت»، «باغ آلبالو»، «فالگیر»، «آیینه شکسته»، «موش و گربه»، فیلم‌های «جدایی»، «شازده احتجاب»، «مردی که زیاد می‌دانست»، «فرار»، «آوار»، «مادیان»، «آتش در زمستان»، «آن سوی مه»، «مأموریت»، «طلسم»، «بهار در پاییز»، «هی جو»، «شب دهم»، «به خاطر همه چیز»، «افسانه مه پلنگ» و سریال‌هایی مانند «سربداران»، «بوعلی‌سینا»، «پاییز بلند»، «این خانه دور است»، «سفر به سرزمین ملائک» و «آشپزباشی» اشاره کرد

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي