زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 97 و کارشناسی ارشد

تاريخ : 28 تیر

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۹۷ را اعلام کرد.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۷

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور زمان اعلام نتایج کنکور سراسری، کنکور کارشناسی ارشد و المپیاد علمی دانشجویی کشور را اعلام کرد.

دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور که در روزهای ۲۸ و ۲۹ تیرماه برگزار می‌شود، تعداد ۱۱۸۲ دانشجو شرکت کردند.

وی افزود: از این تعداد ۳۲۶ نفر از آزمون کارشناسی ارشد و ۸۲۶ نفر از ۱۰ قطب دانشگاهی به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به اضافه شدن سه رشته روانشناسی، مهندسی بافت و سلول‌های بنیادی و مهندسی صنایع به این دوره از المپیاد علمی دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: نتایج این المپیاد اواسط شهریور ماه ۹۷ در سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

خدایی درباره برگزاری المپیاد علمی دانشجویی در بخش بین‌الملل تصریح کرد: با توجه به اینکه المپیاد علمی دانشجویی در دو رشته ریاضی و آمار به صورت بین‌المللی و با مشارکت سایر کشورها برگزار می‌شد، امسال به دلیل کم‌ متقاضی بودن کشورها، بخش بین‌الملل نداریم.

وی درباره گسترش رشته‌های المپیاد اظهار داشت: سیاست سازمان سنجش، گسترش رشته‌های المپیادهای علمی است که این موضوع پس از اعلام آمادگی انجمن‌های علمی، بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری می‌شود؛ البته به دلیل هزینه برگزاری این المپیاد، لازم است دانشگاه‌ها و نهادهای ذیربط، حمایت بیشتری از برگزاری المپیاد داشته باشند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور درباره تسهیلات برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور یادآور شد: ورود بدون آزمون ۱۵ نفر اول به دوره کارشناسی ارشد، یکی از این تسهیلات است و دیگر اینکه سه نفر اول در هر رشته، عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند و از تسهیلات بنیاد استفاده خواهند کرد.

خدایی در مورد زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۷ گفت: ما در انتظار تکمیل ظرفیت‌های اعلامی از سوی دانشگاه‌ها هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از دوازدهم مرداد ماه، نتایج اولیه و کارنامه کنکور سراسری را اعلام کنیم.

وی در خصوص ظرفیت‌های پذیرش در گروه علوم پزشکی افزود: ظرفیت‌های پذیرش تقریباً مشابه سال گذشته است و در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیز ظرفیت همانند سال گذشته خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور درباره اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد نیز گفت: نتایج کنکور کارشناسی ارشد هفته اول شهریور ماه ۹۷ اعلام خواهد شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي