زردچوبه و کمک به درمان سه بیماری

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 3 مهر

محققان آمریکایی می گویند: زردچوبه که در ادویه کاری استفاده می شود و به خردل، رنگ زرد می دهد در درمان سرطان، افسردگی و دیابت موثر است.

 

زردچوبه و کمک به درمان سه بیماری, پورتال خبری فرهنگی گهر

تحقیقات دانشگاه پزشکی تگزاس و مرکز سرطان هوستون واقع در آمریکا نشان می دهد کارکامین که یکی از اجزای تشکیل دهنده زردچوبه است می تواند به درمان سرطان، افسردگی و دیابت کمک نماید.

در طب سنتی از این ادویه برای درمان بیماری هایی نظیر مشکلات زنان، مشکلات معده، اختلالات کبدی، بیماری های عفونی و اختلالات خونی استفاده می شود و امروزه علم روز دنیا نیز برای استفاده از این ادویه دلایل علمی یافته است.

مطالعات سلولی نشان می دهند کارکامین که دو درصد از پنج درصد کل زردچوبه را تشکیل می دهد ماده ای ضد میکروب، عامل ضد جهش و ضد سرطان است.

به گفته محققان، مطالعات زیادی در این زمینه بر روی جانوران انجام شده است که توانایی بالقوه این ادویه در برابر بیماری های التهابی مانند سرطان، بیماری های عصبی،افسردگی، دیابت، چاقی و آترواسکلروز (تصلب شرائین) را نشان می دهد.

در مطالعات بالینی نیز این ادویه در برابر بیماری های انسانی متعدد، از جمله سل، سرطان، دیابت، سندرم روده تحریک پذیر، آکنه و فیبروز اثربخشی از خود نشان داده است.

منبع : ایرنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي