زایمان سزارین آرام چیست؟

تاريخ : 9 اردیبهشت

با توج به خطرات زایمان سزارین و به جهت استقبال خانمهای باردار از زایمان طبیعی چند وقتی است زایمان جدیدی با عنوان زایمان سزارین آرام در فضای پزشکی شنیده می شود. در این مقاله مطلبی را در نظر گرفته ایم با عنوان زایمان سزارین آرام چیست؟ . با جزئیات این عمل همراه سایت گهر باشید.

.

زایمان سزارین آرام چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

زایمان چه به صورت طبیعی و یا از نوع سزارین کار سختی است و مادر دوست دارد از این تجربه سخت و اما معجزه آسا بهترین استفاده را ببرد.  به همین دلیل برخی از پزشکان سعی دارند این روند را برای مادران لذت بخش تر کنند.

در این روند که سزارین “آرام” نام گرفته است، سعی شده است تا از برخی از عناصر زایمان طبیعی که بیشتر بیمار –محور بوده و دلنشین تر هستند استفاده شود. در زیر به بیان روند این گونه زایمان از زبان متخصصان می پردازیم.

زایمان “سزارین آرام” چیست؟

.

همانند سزارین متداول، رویکرد “آرام” قصد دارد تا تجربه مثبتی را برای پدر و مادر ایجاد کند. بنا به نظر متخصصان در واقع این روند تنها یک تجربه است و به تکنیک های جراحی مربوط نمی شود.

به این معنی که در زمان زایمان مادر و همسرش با هم گفتگو خواهند داشت. دکتر دانشمند از مرکز زایمان سن دیاگو می گوید محیط این زایمان استریل نیست. به طور مثال ممکن است پزشکان برای والدین موسیقی دلخواهشان را پخش کنند و در حین عمل تمامی روند را برای آنها شرح دهند. سپس نوزاد تازه به دنیا آمده به روی سینه مادر گذاشته می شود و همزمان که پزشکان مشغول تمیز کردن و ساکشن او هستند،  مادر نیز برای اولین بار به او شیر می دهد.

دکتر دانیال روشن متخصص طب مادر و جنین می گوید گاهی در سزارین “آرام” از پرده های شفاف استفاده می شود تا مادر بتواند شاهد به دنیا آمدن فرزندش باشد و تقریبا همه مادران پس از تولد فرزندشان را در آغوش می گیرند. اما اگر مادر به هر دلیلی قادر نباشد فرزندش را در آغوش بگیرد، نوزاد به آغوش پدر سپرده می شود.

تا چه میزان این روند شناخته شده است؟

.

این نوع زایمان تا حدودی شناخته شده است اما دکتر روشن معتقد است اگر مادران اطلاعات بیشتری در مورد این روند داشته باشند، متقاضیان این نوع سزارین  ممکن است بالاتر رود. البته ممکن است این روند مورد استقبال پزشکان قرار نگیرد زیرا معمولا دوست دارند بیشتر به روی کارشان تمرکز کنند. ترجیح می دهند مادران شاهد روند زایمان نباشند زیرا ممکن است این کار ترس مادر را تشدید کند.

البته تمامی این روند در زمانی امکان پذیر خواهد بود که زایمان روندی طبیعی داشته باشد؛ مثلا اگر بیمار دچار خونریزی شده باشد، پزشکان تمامی تلاش خود را صرفا به روی روند جراحی متمرکز خواهند کرد.

به گفته دکتر روشن طبیعت زایمان اورژانسی، به دنیا آوردن نوزاد در کمترین زمان ممکن است و اگر مادر بی حسی اپیدورال یا نخاعی دریافت نکرده باشد، پزشکان بدون اتلاف وقت وی را بیهوش عمومی خواهند کرد.

خطرات احتمالی این نوع سزارین چیست؟

.

شاید واژه “آرام” تا حدودی گمراه کننده باشد. این نوع سزارین نیز یک نوع جراحی عمده به شمار می آید و تمامی خطراتی که ممکن است یک جراحی عمده داشته باشد به همراه خواهد داشت. این خطرات شامل مواردی چون عفونت، خون ریزی و واکنش های منفی به بیهوشی می شود. علاوه بر آن شاهد عمل سزارین بودن، شاید برای مادر کمی زیاده روی باشد و او را دچار آسیب های روحی کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي