زاکانی: آمریکا اگر می‌توانست ایران را با بمب متوقف می‌کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: توافق نامه ژنو برای ما نه عسل مصفاست و نه جام زهر، بلکه راهبردی است که به وسیله آن غرب را بهتر شناخته و به اصول خود پایبند باشیم.

زاکانی: آمریکا اگر می‌توانست ایران را با بمب متوقف می‌کرد

علیرضا زاکانی ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای ۵ که در مسجد ثارالله شهر کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به خاطراتی از این عملیات گفت: باید در هرکجا و در هر شرایطی یادمان باشد که این کشور مدیون هزاران خون ریخته شده بر خاک است و هیچ کس نمی تواند این حق را نادیده بگیرد.

زاکانی فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ غالب در جامعه اسلامی ایران خواند و گفت: مردم ما در هر شرایطی به خوبی دین خود را به شهدا ادا کرده و پای انقلاب ایستاده اند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه سیاست خارجی کشورمان اظهار داشت: معاهده ژنو برای ما نه عسل مصفا و کار خارق العاده است و نه جام زهر است که بخواهیم از آن نگران باشیم و یا مجبور به پذیرش و نوشیدن آن شده باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این توافق نامه فرصت تازه ای است که از نتایج حاصل از آن می توان با شناخت بهتر از غرب و اندازه حسن نیتی که دارد، آینده سیاسی و اقتصادی کشور را برای تحقق آرمان های نظام اسلامی ترسیم کرد.

وی ادامه داد: این توافقنامه فرصتی را مهیا کرده است که غرب را بیش از پیش بشناسیم و به اصول و ارزش های خود بیش از گذشته پایبند باشیم و از حقوق حقه مردم و نظام خود دفاع کنیم.

زاکانی با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه کشورمان آن را دور از نگاه واقع بینانه توصیف کرد و اظهار داشت: تردیدی نیست که اگر آمریکا توانایی متوقف کردن برنامه های هسته ای ایران داشت یک لحظه درنگ نمی کرد کما اینکه خود رئیس جمهور ایالات متحده نیز از این موضوع اظهار عجز و ناتوانی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فضا دیگر فضای ۵۰ سال پیش نیست و ایران هم هیروشیما نیست که آمریکا بتواند با یک بمب حرکت عظیم نظام اسلامی را متوقف کند و ما تردیدی نداریم که اگر می توانست تا به حال این کار را انجام داده بود.

زاکانی با اشاره به بومی بودن دانش هسته ای ایران گفت: این حرکت یک مسیر طی شده و بدون بازگشت است و ایران به یک فناوری بومی هسته ای دست یافته که برای ادامه آن نیاز به هیچ کمک بیرونی ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خون های شهدا حافظ کیان این مملکت است و مردم و مسئولین نیز وظیفه دارند به پاسداشت این خون های ریخته شده لحظه ای درنگ و غفلت نداشته باشند.

منبع:عرش نیوز

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه