رکورد تاریخ دربی شکسته شد

تماشا: ساعت 9 صبح طبقه پایین استادیوم آزادی پر شده بود. اتفاقی که در چند سال گذشته بی نظیر به نظر می رسد. در سال های گذشته شاید تا یک ساعت مانده به شروع دربی تهران هنوز جاهای خالی در استادیوم آزادی وجود داشت ولی این بار ماجرا فرق داشت. شرایط ایده آل دو تیم پیش از شروع بازی باعث شده بود که تماشاگران امیدوار به دربی 76 نگاه کنند.

آنها خود را به آزادی رسانده بودند تا تیم محبوبشان را تشویق کنند. حدود ساعت 12:15 بود که طبقه دوم هم دیگر جای سوزن انداختن نداشت. ظرفیت استادیوم پر بود و در حالی که حدود 3 ساعت به شروع بازی مانده، تماشاگران دو تیم سعی می کردند حداقل در کری های قبل از بازی برنده باشند. جدا از اینکه تیمشان در پایان بازی برنده بازی باشد یا نه.

آنها فقط می خواستند از رقیب خود کم نیاورند. تا قبل از شروع بازی خیلی کم پیش می آمد ساکت بنشینند اما نکته عجیب این بود که با وجود پر بودن استادیوم تا لحظه شروع بازی، سیل تماشاگران سرخابی همچنان در استادیوم سرازیر بود.

رکورد تاریخ دربی شکسته شد

یکی از مسئولان بلیت فروشی مستقر در ورزشگاه آزادی در این باره به تماشا گفت: «با وجود اینکه حدود ساعت 12:15 است، استادیوم آزادی پر شده. با اینحال همچنان تماشاگران وارد استادیوم می شوند و کار از دست ما خارج شده است. پیش بینی ما این است که تا قبل از شروع بازی حدود 50 هزار نفر هم به استادیوم آمده اند ولی نتوانسته اند روی صندلی بنشینند و مجبور شده اند استادیوم را ترک کنند.»

او در حالی این حرف ها را می زند که به تمام تماشاگرانی که بعد از پر شدن استادیوم به ورزشگاه آمدند بلیت فروخته شده و بیشتر کسانی که نتوانستند وارد استادیوم شوند، بلیت داشتند. خیلی از آنها این بلیت ها را از بازار آزاد و با قیمت های بالا خریده بودند. با فرض اینکه ظرفیت استادیوم آزادی 90 هزار نفر است و با توجه به اینکه ده ها هزار نفر هم پشت درهای بسته بودند، به نظر می رسد این بازی رکورد تاریخ دربی را شکسته باشد. پیش از این، رکورد تماشاگران دربی صد و سی هزار نفر بود که حالا با این جمعیت به نظر می رسد شکسته شده باشد.

کل در کل در میدان المپیک

نیروی انتظامی انتهای اتوبان حکیم را بسته بود تا از ترافیک بیش از حد جلوگیری کند. تماشاگرانی که از این اتوبان می خواستند خود را به استادیوم برسانند مجبور شدند دور میدان المپیک را دور بزنند که در این بین اتفاق جالبی افتاد.

با توجه به اینکه در میدان المپیک ترافیک شده بود، تماشاگران دو تیم برای هم کری می خواندند. پرسپولیسی ها مدام 6 گل سال 52 و هت تریک ایمون زاید را یاد آبی ها می آوردند، استقلالی ها هم به پرسپولیسی ها یادآوری می کردند که هنوز از 4 دربی که پشت سر هم به آنها باخته اند زمان زیادی نمی گذرد. البته این کل کل ها فقط در حد حرف بود و به درگیری منجر نشد تا معلوم شود تماشاگران این دو تیم آنقدرها هم با هم بد نیستند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه