رژیم دش چیست؟

مطالب کامل تر را می توانید در ادامه این مطلب گهر بخوانید. از اینکه مثل همیشه گهر را همراهی می کنید سپاسگزاریم.

رژیم دش چیست؟

رژیم دش چیست؟

هدف رژیم غذایی دش
پایین آوردن فشار خون و جلوگیری از بالا رفتن آن

ادعای طرفداران رژیم دش
داشتن یک الگوی سالم غذایی یک نکته ی بسیار مهم در پایین آوردن فشار خون است.در ضمن باعث کاهش وزن هم می شود.

تئوری رژیم غذایی دش
مصرف یکسری مواد مغذی مثل پتاسیم –کلسیم-پروتئین-فیبر برای پایین آوردن فشار خون ضروری است.با خوردن میوه ها و سبزیجات و غلات کامل و پروتئین و لبنیات کم چرب این مواد مغذی را دریافت خواهید کرد. در ضمن برای بالا رفتن فشار خون باید از خوردن گوشت قرمز پرچرب و شیرینی های چرب و پرکالری اجتناب کرد و مصرف نمک را نیز کاهش داد.

چگونگی کارکرد رژیم غذایی دش
در رژیم غذایی 2000 کالری دش روزانه باید 8-6 سهم غلات، 5-4 سهم میوه ها و سبزیجات، 3-2 سهم لبنیات کم چرب با بدون چربی، 6 یا کمتر سهم گوشت قرمز کم چرب، 1 سهم معادل 28 گرم مرغ و ماهی، 5-4 سهم آجیل و دانه های روغنی و بنشن در هر هفته 3-2 سهم روغن ها و چربی ها و 5 سهم یا کمتر را به شیرینی جات اختصاص دهید.

این رژیم توصیه می کند مصرف سدیم را در ابتدا به کمتر از 2300 میلی گرم در روز و بعد از مدتی به زیر 1500 میلی گرم برسانید.در این رژیم غذایی لازم نیست زیاد به خودتان سخت بگیرید.در هر وعده ی غذایی می توانید یک وعده سبزیجات را بگنجانید و مثلا به همراه وعده ی غذایی دیگر فقط میوه بخورید . می توانید مثل گیاهخواران در هفته 2 وعده یا بیشتر را به غذاهای بدون گوشت اختصاص دهید . در غذاهایتان سعی کنید از طعم دهنده های گیاهی و ادویه ها زیاد استفاده کنید تا کمبود نمک را در غذا زیاد احساس نکنید .

در ضمن انجام فعالیت های ورزشی هم نباید فراموش شود. اگر هدفتان از دنبال کردن این رژیم کاهش وزن است بهتر است با پزشکتان مشورت کنید تا برنامه ی غذایی تان را بر این اساس تغییر دهد و از آنجایی که تاکید رژیم دش روی خوردن غذاهای سالم است با دنبال کردن آن می توانید وزنتان را هم کاهش دهید .فقط کافی است فعالیت بدنی تان را زیاد کنید و کمتر غذا بخورید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه